Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus visar flaggskeppet ROG Crosshair X670E Extreme för Ryzen 7000

Permalänk
Skrivet av Levandebild:

Haha hur är det barnsligt med design och ljus? Kanske du som borde växa upp från att vara så elitistisk
Jag ifrågasatte inte din rätt att tycka grönt är snyggare än svart, jag känner inte dig och bryr mig inte om dig eller din smak det minsta. Undrar bara att så fort någonting med rgb utannonseras så känner någon behovet av att grina om hur barnsligt det är och hur de minsann föredrar utan. Vilket visserligen är helt okej, det är som sagt inte det jag ifrågasätter. Utan bara varför det känns så viktigt att påpeka det hela tiden. Vi vet eran åsikt och ståndpunkt liksom. Det är samma visa varje gång. Så eftersom du efterlyser funktion får jag tala ditt språk då: vad fyller det för funktion att gång på gång påpeka detta när varje tillfälle ges? Känner ni er större och bättre än oss andra? Viktigare? Eller tror ni på allvar att ASUS helt plötsligt kommer sluta med RGB för att ni tjatar här, och väga det tyngre än låt säga internationella försäljningssiffror? Tyck vad du vill men tjata inte om det som en hackig CD-skiva kanske?

Man kan göra snygga moderkort utan överflödiga kåpor och design som bara adderar till priset och inte tillför någon som helst praktiskt funktion. Det är som att sminka en gris.

Märks att du tillhör den yngre generationen men vi får acceptera att vi tycker olika helt enkelt. Majoriteten håller nog med mig.

Permalänk
Medlem

X370 Crosshair var den sista som följ mig i smaken designmässigt. Håller tummarna för ett MSI MEG X670E UNIFY.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Speaking of LEDS...

Jag trodde leds var omodernt 2019 men tvi fick jag. Jag väljer hellre ett grönt avskalat moderkort framför denna som bara adderar på priset med alla kåpor och sådant som inte har en praktiskt användning.

Uppror mot RGB-skatten när?

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandebild:

Haha hur är det barnsligt med design och ljus? Kanske du som borde växa upp från att vara så elitistisk
Jag ifrågasatte inte din rätt att tycka grönt är snyggare än svart, jag känner inte dig och bryr mig inte om dig eller din smak det minsta. Undrar bara att så fort någonting med rgb utannonseras så känner någon behovet av att grina om hur barnsligt det är och hur de minsann föredrar utan. Vilket visserligen är helt okej, det är som sagt inte det jag ifrågasätter. Utan bara varför det känns så viktigt att påpeka det hela tiden. Vi vet eran åsikt och ståndpunkt liksom. Det är samma visa varje gång. Så eftersom du efterlyser funktion får jag tala ditt språk då: vad fyller det för funktion att gång på gång påpeka detta när varje tillfälle ges? Känner ni er större och bättre än oss andra? Viktigare? Eller tror ni på allvar att ASUS helt plötsligt kommer sluta med RGB för att ni tjatar här, och väga det tyngre än låt säga internationella försäljningssiffror? Tyck vad du vill men tjata inte om det som en hackig CD-skiva kanske?

Men du, detta är ett forum och på forum så uttrycker man sina åsikter. Det är ju faktiskt inte svårare än så. Om du nu inte gillar åsikten så är det fritt för dig att uttrycka det, eller ignorera.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandebild:

Haha hur är det barnsligt med design och ljus? Kanske du som borde växa upp från att vara så elitistisk
Jag ifrågasatte inte din rätt att tycka grönt är snyggare än svart, jag känner inte dig och bryr mig inte om dig eller din smak det minsta. Undrar bara att så fort någonting med rgb utannonseras så känner någon behovet av att grina om hur barnsligt det är och hur de minsann föredrar utan. Vilket visserligen är helt okej, det är som sagt inte det jag ifrågasätter. Utan bara varför det känns så viktigt att påpeka det hela tiden. Vi vet eran åsikt och ståndpunkt liksom. Det är samma visa varje gång. Så eftersom du efterlyser funktion får jag tala ditt språk då: vad fyller det för funktion att gång på gång påpeka detta när varje tillfälle ges? Känner ni er större och bättre än oss andra? Viktigare? Eller tror ni på allvar att ASUS helt plötsligt kommer sluta med RGB för att ni tjatar här, och väga det tyngre än låt säga internationella försäljningssiffror? Tyck vad du vill men tjata inte om det som en hackig CD-skiva kanske?

Problemet är att om man av olika anledningar inte vill ha moderkort och grafikkort fullpackade med "häftiga kylflänsar", RGB-dioder i mängd och allt inkapslat till en svart eller möjligen vit klump så finns det nästan ingenting att välja på.

Valfriheten på marknaden är i det närmaste noll inom vissa produktgrupper. Jag råka gilla gröna eller beigebruna moderkort, nätaggregat som inte är modulära och chassin utan fönster men antalet produkter inom de segmenten är väldigt få.

Så ja, jag kommer fortsätta tjata tills det finns nånting på marknaden som jag får "oh, den där måste jag ha"-känslor av.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Men du, detta är ett forum och på forum så uttrycker man sina åsikter. Det är ju faktiskt inte svårare än så. Om du nu inte gillar åsikten så är det fritt för dig att uttrycka det, eller ignorera.

Absolut! Jag förstorade upp detta lite för mycket! Har bara sett i trådar om ram-minnen och allt möjligt så det blev mest tjatigt och nu reagerade jag tillslut. Men självklart vill jag inte inskränka någons rätt att uttrycka sin irritation, men det är skillnad på att vilja ha någonting utan rgb och i tråd efter tråd tjata om det och dessutom se ned på andra och få sig framstå som förmer för det. Är väl mest det andra jag stört mig på alltså. För det går bra att köpa ram-minnen utan att basunera ut hur mycket mognare och bättre det gör dig. Är väl mest det helt enkelt. För har som sagt inga problem med andras smak, om de så består i rosa utsmyckningar och enhörningar eller en svart stängd låda utan minsta utsmyckning. Men just det där "bättre än"-tänket som följer med är tröttsamt.

Permalänk
Medlem

Onödig overkill på de flesta punkter för min del, men eftersom det har integrerat 10 gbps nic så kommer det finnas med på alternativlistan. Misstänker att det inte kommer finnas särskilt många fler X670-kort med 10 gbps nic än det finns X570-kort som uppfyller detta.

Fan ta 2,5 och 5 gbps, de sölpropparna bromsar bara konsumentetableringen av 10 gbps.

Ja, det går givetvis att trycka in ett 10 gbps-kort istället, och då kan man få SFP+ också, men det skulle blockera luftflödet i mitt fall.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hoppas de släpper en ATX-variant.

Crosshair är bra grejer. Älskar att de alltid går all in på allt. men ska man köra stock och inte har som hobby att alltid pressa sitt system till max är det ju bara sortera efter lägsta pris, välja billigaste modellen och somna om typ. Men sådan är inte jag.

detta kort är helt klart intressant för en annan som har video redigering som alt. hobby. mer pulver till GPU och NVME disk så kommer mina renderingar att gå fortare. och även ha bättre prestanda i spel jämfört med min nuvarande rigg.
tänkte bygga ny dator men behålla GPUn. å låta min TR bli en VM / fil server. så jag kan kasta ut mina gamla HP ProLiant G6 racks servers som bara drar ström xD

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Nytt till jul

köpte hem detta