Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mini display till stream chat, tips?

Permalänk
Medlem

Mini display till stream chat, tips?

Hejsan clockers!

Jag streamar lite på hobby nivå och funderar på om det kanske finns någon snygg lösning till en extra liten skärm som huvud syfte kommer vara att visa en popout chat till YouTube som man kan se när man är inne i spel, men även kanske musik spelare eller någon video preview(produktivitet syfte).

Jag har sedan många år tillbaka använt mig av 21 tummare ijämte min större 27 tums och det har funkat helt ok, men på senaste tiden så har jag haft lite tight med plats och setuppen har inte varit perfekt (jag missar ibland lite nya poster även då och nu). Jag trivs inte men någon ingame overlay i spelet i sig, varav en stor anledning till denna tråd. Telefon är för liten och att skaffa en tablet med android å sånt för detta undviker jag gärna, vill ju använda den direkt till datorn som en skärm.

Nu är det så att jag kommer flytta till hösten och kommer slå upp en ny liten hörna för mys med datorn, och I mina planer ingår det att byta upp mig till en 32 tummare vilket gör att see en chat på sidan blir ännu svårare.

Min tanke är att skaffa en liten mindre display och sätta antagligen under huvud skärmen, eller montera ovanför så man lätt märker när något postas, och jag undrar vad det finns för alternativ som ser relativt modernt ut(inga tjocka bezels) och gärna i något mer fyrkantit format eller 16:9. Tror den inte skall vara mycket större än kanske 11 tum eller något.

Så då är frågan, finns det någon stilren lösning som jag söker, och om någon har erfarenhet med små displayer och var man kan leta runt lite?

Tänkte kanske modda och bara gräva fram någon gammal laptop skärm och montera, men känns lättare att köpa något klart istället.

Permalänk
Medlem

Efter lite rotande så tror jag har hittat något av intresse:
https://www.amazon.co.uk/Waveshare-7-9inch-Capacitive-LCD-HDM...

Kanske snäppet för liten, men man kan skaffa vinklade kablar så ser det ganska stilrent ut.

Alternativt:
https://www.formulamod.com/FormulaMod-External-Expansion-Disp...

Igentligen för internet bruk i en låda, men ser ingen anledning varför man kan montera den lite snyggt vid en skärm istället.

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/nyhet/33257-orimligt-hog-732-skar...

edit: det var visst nästan samma som du länkade

Permalänk
Medlem

Funkar inte med 21" skärmen i porträttläge? Eller nån monitorarm så att 21" (eller båda gamla?) sitter ovanför den nya skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Det är ett ok alternativ! Möjligtvis lite stor om man har den i horizontalt läge.

Skrivet av m4gnify:

Funkar inte med 21" skärmen i porträttläge? Eller nån monitorarm så att 21" (eller båda gamla?) sitter ovanför den nya skärmen?

I vanligt vis skulle jag säga detta, dock har jag haft en av 21" ovanför en 27" och det var lite gränsfall på att vara behagligt. Slutade med att jag hade 21" vid sidan I porträtt i längden istället då det vart lättast att läsa chatten så

Dock kommer jag skaffa en 32" senare i höst var det tänkt, och då kommer det bli några cm extra så tanken var att ha något mindre stilrent monterat under skärmen eller ev över(beroende lite på hur högt upp skärmen blir) så det blir smidigt att see chat eller ha någon musik spelare eller filhanterare där.

Vet ej hur mycket plats det kommer finnas på skrivbordet, men tanken just nu är att ta den gamla 27" å had den i porträtt som en media och programskärm vid sidan, 32" som spelskärm och någon mindre variant monterad under 32" som en chat skärm.

Ingen aning hur det kommer bli sen i praktiken eller hur mycket plats som blir kvar haha.