Följ Nvidias Geforce-sändning klockan 17:00

Permalänk
Melding Plague

Följ Nvidias Geforce-sändning klockan 17:00

Mycket är höljt i dunkel inför Nvidias kommande direktsändning, men om ett fåtal timmar presenterar Jensen Huang fler detaljer om nästa generations grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle gärna, men kör bil då, så är nog ingen bra idé. :-\

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Inaktiv

Inväntar Sweclockers artikel 🙂

Permalänk
Medlem

Jag väntar på ltt videon. Men förvänta inte er att priserna kommer och passa plånboken.

Permalänk
Medlem

Pris och release datum är enda som är intressant, orkar inte se någon timme liveshow för det. Väntar på samanfattning.
Speltester väntar man till oberoende recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Pris och release datum är enda som är intressant, orkar inte så någon timme liveshow för det. Väntar på samanfattning.
Speltester väntar man till oberoende recensioner.

Skulle argumentera för att glädjepriset de ljuger om i denna sändning är högst irrelevant, det kommer ju ändras när 100 första grafikkorten sålts som vanligt

Permalänk
Medlem

Fram med slickepinnarna nu gott folk!

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande och se vad priset landar på. Nytt grafikkort i höst blir det, men om det blir 4080 eller 4070, eller kanske till och med ett kort i 3000-serien som reas ut, beror på priset.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skulle argumentera för att glädjepriset de ljuger om i denna sändning är högst irrelevant, det kommer ju ändras när 100 första grafikkorten sålts som vanligt

Ja det ska bli intressant att se ifall de kör på "recensionspriser" den här gången också.

Permalänk

Måste ju vara en av dom minst hypade grafikkortsläppen någonsin ? Med Big c, chip brist etc så är de ju inte förens nu i princip du kunnat köpa nya gpur oavsett tillverkare till marknadspris? De skulle vara om dom gjorde något riktigt revolutionerande denna generation vilket jag har svårt till att tro

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Ingen köphype den här gången men alltid intressant att se. Är nog mest spänd på att se priserna i Sverige, de lär sticka iväg ordentligt den här gången.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ser framemot 4080 med MSRP $599.

Är redo att köpa direkt, bara ge mig länken!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ser framemot 4080 med MSRP $599.

Är redo att köpa direkt, bara ge mig länken!

Jag med 😁🤞

Permalänk
Medlem

Kommer slö titta på eventet, men funderar på att göra en EVGA.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Känner mig vansinnigt pepp Ryktas ju om en rejält prestandabump. Men nuvarande dollarkurs (10.88kr just nu) gör sannolikt att priserna kommer vara väldigt otrevliga.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror de kommer lansera en ny sorts glass. Vad tror ni andra?

Permalänk
Medlem

De kommer som vanligt presentera ett otroligt marknadsföringsmaterial där allt ser ut att skina som guld, men när faktiska prestandasiffrorna väl kommer lär det inte vara så fantastiskt som det först lät.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Då var det dags igen. RTX 40-serien bryr jag mig inte om, jag vill se en cool skinnpaj.

Permalänk

Ska swec redaktionen följa det eller blir det passivt denna gång? Calle sätt dig på stolen nu och ta kontrollen!

Skrivet av Mocka:

De kommer som vanligt presentera ett otroligt marknadsföringsmaterial där allt ser ut att skina som guld, men när faktiska prestandasiffrorna väl kommer lär det inte vara så fantastiskt som det först lät.

Bättre än Turing aka 2000-serien där toppkortet knappt var snabbare än 1080 Ti.

Permalänk
Medlem

Som Nvidia-fan är det obligatoriskt att se Jensen avtäcka nästa generations grafikkort live, är bara glad att det inte är mitt i natten när man ska jobba dagen efter. 😅

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt spännande denna gång. 2000-serien var ju ganska meh, iallafall i början. 3000-serien var ju pga. taskig nod väldigt komprimerad i de övre segmenten där 3080 och uppåt var för snarlika.

Denna gång är det ny nod, och det förväntas stora prestandavinster, och mer minne. själv hoppas jag på någon ny teknologi man bara måste ha. Jag skulle nöja mig med path-tracing, som det har ryktats om, även om det egentligen inte är något nytt. Bättre DLSS skulle ju smaka också.

Permalänk
Medlem

Intresset är väldigt svalt för min del den här gången (pga vansinniga TDP-siffror), och storskrävlaren Jen-Hsun har jag aldrig gillat, men ... äh, det får väl bli att titta ändå. Nya grafikkort är ju alltid nya grafikkort.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tänker inte köpa nått men lite hypad är man ju ändå

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer gå att förboka redan ikväll hos återförsäljarna?

Tror inte det va? Vi får väl ett datum först ikväll?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Synd att inte Sweclockers har en live i samband med detta!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Synd att inte Sweclockers har en live i samband med detta!

Jag kollar på Inets ist

Man vill ju 10 000 CUDA KÄRNOR!

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

De kommer som vanligt presentera ett otroligt marknadsföringsmaterial där allt ser ut att skina som guld, men när faktiska prestandasiffrorna väl kommer lär det inte vara så fantastiskt som det först lät.

Tycker problemet snarare är att när de alldeles uppenbart säger "2x snabbare i detta specifika scenario" så tolkar folk det som "2x snabbare generellt, sett över samtliga spel"...

Permalänk
Medlem

Förlåt, älskar PC - men som för många andra har intresset svalnat pga GPU-priserna.

Det som är roligt i kråksången är att väldigt många vänner (fler än väntat vilket i sig var oväntat) införskaffat sig PS5 - där jag i dagsläget har fler som spelar än PC (otroligt nog).

I inflationens tecken och allt vad det innebär, kanske det är dit många sträcker sig ett tag tills kurvan planat ut.

Har givetvis inte gett upp hoppet om framtiden när det gäller PC-spelande, bara för stunden.

Edit: kommer kika på en sammanfattning angående 4000-serien och dess riktpriser - sen återstår det ju att se hur de blir i verkligheten.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.