Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ITX B550, Ryzen 3100, SF600W, Ghost S1

Permalänk
Medlem

ITX B550, Ryzen 3100, SF600W, Ghost S1

Dags för flytt, så då kan ju såklart inte att följa med!

Säljer följande:

ASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax - 500 kr
Inköpt på Webhallen 2020-08-18
Sparsamt använd, då jag behövde en 2 pin temp sensor och detta hade inte det.

AMD Ryzen 3100 - 300 kr
Inköpt på NetOnNet 2020-11-08, Det var för att uppgradera bios på mitt b550, så att jag kunde stoppa i en 5800X. Aldrig använd efter det.

Corsair SF600 - 350 kr
Inköpt på Inet 2020-08-18
Användes i tidigare burk, men har nu uppgraderat till 750w. Så det har körts ca 1,5 år.

Louqe Ghost S1 Ash - 500kr
Inköpt på Inet 2020-08-12 - Detta har haft en custom vattenrig i sig, men aldrig körts mer än några veckor totalt. Har försökt sälja det förut utan resultat.

Allt säljes som det är, jag lämnar inga garantier mer än att det fungerade sist jag provade grejerna. Jag har ingen möjlighet att vissa upp att de fungerar.
Jag skickar helst inte.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Bjuder 1600:- för rubbet med hämtning mötas up

Permalänk
Medlem

Köper gärna allt för utsatt pris, kan hämta

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk

1750kr för rubbet

Permalänk
Medlem

1900 för allt

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem

2000kr och hämtar för allt

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Det här gick fort!
Jag har redan kommit överens med en i PM, men om det inte går igenom i morgon så fortsätter jag kontakta högst bjudande här i tråden!
Tack för visat intresse hittills!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

2100

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad du fick i PM? Jag var beredd att lägga 2500+ frakt

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

2500 Hämtar imorgon.

Visa signatur

s939 3800+@4200+ | 2x1024 OCZ @ 517 | HIS X800XL@440/1040 | 320 Seagate SATA II | WD Raptor 36GB | nForce 4 chipset |

Permalänk
Medlem

Dessa PMare asså... Zzz...

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte budat här - men kan känna med övriga budgivare, snopet. Givetvis gör säljaren precis som hen vill - men: det är dåligt för SweC Marknad när det ser ut som en öppen budgivning - men egentligen sker affären bakom stängda dörrar. Lätt att tänka sig in i det: man budar, väntar lite spänt på om det kommer fler bud eller vad som händer! Och så spelade det ingen roll och budgivarna spelade inte efter samma regler.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Jag förstår vart ni kommer ifrån med era kommentarer. Men se det ur mitt perspektiv. Jag lägger upp en annons. Jag får inom 5 minuter ett PM med ett bra bud, en lösning på upphämtning och ett bra bemötande. För mig som säljare är det ju drömmen. Jag blir av mina grejer, och allt kommer gå smidigt.
Samtidigt som jag svarar och bestämmer tid med denna person svarar 5, 6 st med ej bindande bud i tråden. Dessa har inte gjort någon extra effort, mer än att slänga ur sig några siffror.
För mig var det viktigt att sälja dessa snabbt, för att jag packar ihop mitt hus och ska flytta, så en snabb och smidig köpare var precis det jag letade efter.

Det jag kan tycka är lite synd, och som jag ofta ser här på Swec är att folk tror sig ha rätten till köpet eftersom de har lagt det högsta budet. Men det är alltid säljaren som väljer vem man ska sälja till. Som alltid.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Jag förstår att du tänker att detta var bra för dig själv - det har jag aldrig ifrågasatt.
Däremot så resulterar din typ av beteende att SweC Marknad och SweC som helhet blir lite mindre härligt.

Community > individ.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Jag förstår vart ni kommer ifrån med era kommentarer. Men se det ur mitt perspektiv. Jag lägger upp en annons. Jag får inom 5 minuter ett PM med ett bra bud, en lösning på upphämtning och ett bra bemötande. För mig som säljare är det ju drömmen. Jag blir av mina grejer, och allt kommer gå smidigt.
Samtidigt som jag svarar och bestämmer tid med denna person svarar 5, 6 st med ej bindande bud i tråden. Dessa har inte gjort någon extra effort, mer än att slänga ur sig några siffror.
För mig var det viktigt att sälja dessa snabbt, för att jag packar ihop mitt hus och ska flytta, så en snabb och smidig köpare var precis det jag letade efter.

Det jag kan tycka är lite synd, och som jag ofta ser här på Swec är att folk tror sig ha rätten till köpet eftersom de har lagt det högsta budet. Men det är alltid säljaren som väljer vem man ska sälja till. Som alltid.

Du säljer såklart hur och till vem du vill. Det jag menade med mitt inlägg är hur trist det e med folk som PMar istället för att skriva i tråden då hade du mkt väl kunnat få en ännu bättre lösning 30sec senare dessutom.

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Jag förstår vart ni kommer ifrån med era kommentarer. Men se det ur mitt perspektiv. Jag lägger upp en annons. Jag får inom 5 minuter ett PM med ett bra bud, en lösning på upphämtning och ett bra bemötande. För mig som säljare är det ju drömmen. Jag blir av mina grejer, och allt kommer gå smidigt.
Samtidigt som jag svarar och bestämmer tid med denna person svarar 5, 6 st med ej bindande bud i tråden. Dessa har inte gjort någon extra effort, mer än att slänga ur sig några siffror.
För mig var det viktigt att sälja dessa snabbt, för att jag packar ihop mitt hus och ska flytta, så en snabb och smidig köpare var precis det jag letade efter.

Det jag kan tycka är lite synd, och som jag ofta ser här på Swec är att folk tror sig ha rätten till köpet eftersom de har lagt det högsta budet. Men det är alltid säljaren som väljer vem man ska sälja till. Som alltid.

Jag tror att det många önskar sig av marknaden är tydlighet i annonser. Din annons går ju absolut att tolka som att det är fasta priser och i så fall är det något man med fördel kan skriva ut. Alternativt som i ditt fall att man skriver typ, "vill få till en snabb affär då jag ska flytta, kom med bud så säljer jag så fort någon bjuder något rimligt" eller liknande. Det som gör att folk blir irriterade är när man upplever det som att det pågår en budgivning medan andra användare skickar PM istället för att delta i budgivningen vilket gör att att användare känner sig snuvade på möjligheten att få köpa. Det handlar inte så mycket om att man känner att man har rätten till att köpa något så mycket som att det känns snopet att inte ens kunna erbjuda säljaren något som den skulle vara nöjd med för att man helt enkelt inte vet vad som förväntas, öppen budgivning, fast pris, eller om säljaren vill ha PM.

I ditt fall så är det i ärlighetens namn bara någon ynka timme mellan att du la upp din annons och det att du skriver att du är överrens med någon i PM och du har heller inte skrivit att det är budgivning så jag tycker inte det var någon big deal i det här fallet. Jag tror dock att du får ta skott för andra köpare och säljares beteende här på marknaden där man ibland till exempel skriver ut en sluttid på en budgivning för att sen avsluta mitt i allt för att någon skickat ett PM.

Men det här tåls nog att fortsätta diskuteras, men kanske förslagsvis här https://www.sweclockers.com/forum/72-feedback-till-sweclocker... eller i annan lämplig tråd då det i slutänden nog har rätt lite att göra med det här enskilda fallet

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Finns chassit kvar?

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro