Bör detta ärende anmälas till ARN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag tycker tvärtom att företaget bemött TS dåligt och att lagens intention inte efterlevts. Att svenskar i gemen skulle vara bortskämda kan man kanske diskutera. Men du har rätt i att vi kan vara överens om att inte vara överens.

Ha en trevlig kväll och helg!

Jag håller med om att företaget bemött kunden dåligt.
Detsamma!

Permalänk
Medlem

Självklart bör TS anmäla detta till ARN, då gör de en bedömning och sen får man utgå efter det. Jag tycker personligen att det är rimligt med kompensation för vad produkten faktiskt kostar i dagsläget.

Alla ni som säger att "du har ju fått tillbaka pengarna, va nöjd". Hur hade ni reagerat om ni exempelvis köpt ett 3080 till lanseringspriserna, det sedan gick sönder 6-7 månader senare och butiken hade gett pengarna tillbaka, trots att dessa pengar nu knappt räckte till ett 3070. Hade ni accepterat att inte kunna få en motsvarande vara på grund av en defekt på er ursprungliga produkt för "ni hade ju fått pengarna tillbaka"?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Att man inte skulle kunna vrida tillbaka klockan och att ärendet bara för att man snabbt betalat ut ersättning skulle vara avslutat är ju bara löjligt. Det är ju själv klart att man, om man vill, hade kunnat bara ge kunden en ersättningsvara istället mot att den betalade tillbaka ersättningen. Här har man ju som vanligt gjort så som är mest ekonomiskt gångbart för butiken, inte nödvändigtvis bäst för kunden. Du kan ta detta till ARN och vinna, men det beror lite på vad som står i eran korrespondens. Om du godkänt utbetalningen så finns det nog inget att göra men om du hävdat att du vill ha en ersättningsvara hela tiden så vinner du nog.

Man kan ju sen undrar hu de kan tycka att det är god sed att höja priset på en vara från 3000 till 5000 på ett år. Jag skulle kalla det för rent ocker. Det är ju som att grafikkort som kostade 10k helt plötsligt skulle kosta 18k....äh det var inget.

Skor är normalt sett säsongsvaror som handlaren måste beställa hem långt i förväg. Man beställer och får sedan en leverans före säsongens början (vår, sommar, höst eller vinter). När dessa skor är slut så är de slut, och normalt sett så reas det man har kvar i lager ut vid säsongens slut. Till nästa år så har leverantören tagit fram en ny "kollektion" att beställa i förväg. Då är det en nyare modell och priset är tillbaka på ordinarie nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Fick du en ersättning som översteg det ursprungliga priset?

Jag fick en vara som var likvärdig och något dyrare, ja.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av TANDEMCYKELN:

Jag tycker det är ganska uppenbart att företaget betalat tillbaka pengarna till TS för att slippa dennes trams. Som sagt, om man klagar på en sko, så säger man exakt vad som är felaktigt och ger inte en väldigt generell bild av vad som är fel. Om innersulan lossnar, så skriver man direkt ut det. Det skulle jag gjort.

TS kommer givetvis inte vinna i ARN. Att tro något annat är inte rimligt.

Skrivet av TANDEMCYKELN:

Om jag hade velat få hjälp på ett forum, så hade jag utförligt beskrivit vad som var fel med skorna. Det hade hjälpt mig i min fortsatta kamp mot företaget. Om jag enbart ger en generell beskrivning av ärendet, så får jag inte lika specifika råd som jag skulle vilja ha.

Vi vet fortfarande inte varför företaget godkänner reklamationen. Är det på grund av den luddiga beskrivning som TS gjort här? Som sagt, ibland kan det finnas skäl för företag att godkänna reklamationer bara för att slippa en jobbig kund som själv gjort fel. Kanske inte så här, men det lär förekomma.

Alla dina uttalanden är helt orimliga och varken förankrade i någon konsumentlagstiftning eller ens det aktuella fallet. Du verkar inte ens ha förstått problemställningen, utan hittar på ditt eget problem och försöker lite konspiratoriskt argumentera utifrån det. Oaktat varför säljaren godkände reklamationen, så har de godkänt reklamationen. Det är den enda fakta som behövs för att ta ställning till TS faktiska fråga. Huruvida de sedan gjorde de för att slippa en "jobbig kund" eller för att det var en legitim reklamation är helt irrelevant, de har godkänt reklamationen - punkt! Även ARN (eller en domstol för den delen) berör endast de delar som är tvistiga. Så om säljare och köpare är överens om att det är fråga om en giltig reklamation, så kommer det inte att prövas av dessa instanser, utan det är endast ersättningsfrågan, som är den fråga där säljare och köpare har olika uppfattning som kommer att prövas.

Skrivet av Mordekai:

Vi får vara överens om att inte vara överens. Jag tycker att det TS fått är fullgod kompensation och att ytterligare krav inte är berättigade. Att lagens intention har efterlevts och att svenskar är bortskämda, privilierade överkonsumenter. Vi klagar på priser på allt från El till lyxgrafikkort samtidigt som vi inte har hjärta nog att ta emot flyktingar. Egoismen är sannerligen på frammarsch enligt mig. Mer mer mer, jag ska ha. Detta är min åsikt.

Jag förstår mig inte alls på din argumentation. Du får tycka exakt vad du vill om att svenskar är bortskämda och privilegierade, men det har inget som helst med denna frågeställning att göra. Du tycker att TS fått en fullgod kompensation, men om vi försöker vända på argumentet. Om nu TS vill ha exakt samma sko (sannolikt med förhoppningen att det första paret var ett så kallat "måndagsexemplar", snarare än att kvalitén är så pass undermålig), varför ska TS lida skada genom att han först fick en vara med undermålig kvalité? För om han nu får pengarna tillbaka för att sedan köpa om exakt samma modell, men nu till ett 66% högre pris, vad har TS vunnit här? Om varan inte hade gått sönder så hade TS betalat 3000:-, men nu, för att varan var undermålig, så tvingas han betala 5000:- för exakt samma vara. TS har ju inte "fått använda ett par skor gratis under en säsong", verkligheten är ju att TS får betala 2000:- för den säsongen. Visserligen får han ett par helt nya skor, men den ekvationen går bara ihop gynnsamt för TS om den förväntade livslängden på skorna är 1,5 säsonger. Om man förväntar sig att skorna ska hålla längre än så blir resultatet en enorm förlustaffär för TS. På vilket sätt är det rimligt?

Det finns en hel paragraf i KKL (6 kap. 4§) om prisskillnad och täckningsköp, där alltså hela poängen med paragrafen är att konsumenten ska få ersättning om han till följd av reklamation tvingas köpa samma (eller en likvärdig vara) till ett högre pris. Men den menar du alltså är helt irrelevant och "lagens intention" har tydligen "upplevts" ändå, för intentionen med denna paragraf är alltså vadå, om nu inte detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Alla dina uttalanden är helt orimliga och varken förankrade i någon konsumentlagstiftning eller ens det aktuella fallet. Du verkar inte ens ha förstått problemställningen, utan hittar på ditt eget problem och försöker lite konspiratoriskt argumentera utifrån det. Oaktat varför säljaren godkände reklamationen, så har de godkänt reklamationen. Det är den enda fakta som behövs för att ta ställning till TS faktiska fråga. Huruvida de sedan gjorde de för att slippa en "jobbig kund" eller för att det var en legitim reklamation är helt irrelevant, de har godkänt reklamationen - punkt! Även ARN (eller en domstol för den delen) berör endast de delar som är tvistiga. Så om säljare och köpare är överens om att det är fråga om en giltig reklamation, så kommer det inte att prövas av dessa instanser, utan det är endast ersättningsfrågan, som är den fråga där säljare och köpare har olika uppfattning som kommer att prövas.

Jag förstår mig inte alls på din argumentation. Du får tycka exakt vad du vill om att svenskar är bortskämda och privilegierade, men det har inget som helst med denna frågeställning att göra. Du tycker att TS fått en fullgod kompensation, men om vi försöker vända på argumentet. Om nu TS vill ha exakt samma sko (sannolikt med förhoppningen att det första paret var ett så kallat "måndagsexemplar", snarare än att kvalitén är så pass undermålig), varför ska TS lida skada genom att han först fick en vara med undermålig kvalité? För om han nu får pengarna tillbaka för att sedan köpa om exakt samma modell, men nu till ett 66% högre pris, vad har TS vunnit här? Om varan inte hade gått sönder så hade TS betalat 3000:-, men nu, för att varan var undermålig, så tvingas han betala 5000:- för exakt samma vara. TS har ju inte "fått använda ett par skor gratis under en säsong", verkligheten är ju att TS får betala 2000:- för den säsongen. Visserligen får han ett par helt nya skor, men den ekvationen går bara ihop gynnsamt för TS om den förväntade livslängden på skorna är 1,5 säsonger. Om man förväntar sig att skorna ska hålla längre än så blir resultatet en enorm förlustaffär för TS. På vilket sätt är det rimligt?

Det finns en hel paragraf i KKL (6 kap. 4§) om prisskillnad och täckningsköp, där alltså hela poängen med paragrafen är att konsumenten ska få ersättning om han till följd av reklamation tvingas köpa samma (eller en likvärdig vara) till ett högre pris. Men den menar du alltså är helt irrelevant och "lagens intention" har tydligen "upplevts" ändå, för intentionen med denna paragraf är alltså vadå, om nu inte detta?

Rättigheten att köpa en vara till ett pris konsumenten sätter finns inte. Då krävs någon form av socialistiskt statsskick. För en märkessko som är en lyxprodukt många inte har råd med är de helt enkelt pinsamt bortskämt. Att påsta att kunden lidit i detta fall är värsta formen av princessan på ärten. Kunden har inte gjort förlust, han har exakt lika mycket pengar som innan han köpte skorna. Det här är ju en helt barock linje såvida man inte vill avskaffa marknadsekonomi, problemet är ju att då hade inte kunden kunna välja dessa överprisade märkesprodukter öht. Jag är helt förstummad av detta perspektiv, att lyxkonsumtion är en rättighet där konsumenten sätter priset. Det går inte ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Rättigheten att köpa en vara till ett pris konsumenten sätter finns inte. Då krävs någon form av socialistiskt statsskick. För en märkessko som är en lyxprodukt många inte har råd med är de helt enkelt pinsamt bortskämt. Att påsta att kunden lidit i detta fall är värsta formen av princessan på ärten. Kunden har inte gjort förlust, han har exakt lika mycket pengar som innan han köpte skorna. Det här är ju en helt barock linje såvida man inte vill avskaffa marknadsekonomi, problemet är ju att då hade inte kunden kunna välja dessa överprisade märkesprodukter öht. Jag är helt förstummad av detta perspektiv, att lyxkonsumtion är en rättighet där konsumenten sätter priset. Det går inte ihop.

Öh, det här är nog de absolut värsta och mest snedvrida vantolkningarna jag någonsin skådat. Skulle mitt inlägg göra gällande att marknadsekonomi ska avskaffas?

Om du har ingått ett avtal om att leverera en vara till ett visst pris, så är alltså intentionen med lagstiftningen att du också ska göra det, under rimliga former. Det betyder alltså inte att du kan köpa ett par tofflor för 100 spänn, och om de går sönder säga att du istället vill ha ett par vandringskängor för 10 lax. Det är liksom redan avhandlat i lagen, som då säger att "ett täckningsköp ska göras med omsorg och inom skälig tid". I det här fallet så är det samma säljare, som nu anser att värdet av samma skomodell har ökat med 66%. Det är inte konsumenten som sätter priset, det är marknaden, och i detta specifika fall, SAMMA SÄLJARE! Har priset på skorna gått upp på marknaden så är det inte konsumentens fel, varken det faktum att skon gick sönder eller att priset ökade är konsumentens fel. Så att du försöker då det till att konsumenten själv får bestämma priset är bisarrt.

Men vi kan ta ett annat exempel. Om du på Black Friday haffar en LG OLED som blivit prissänkt med 40%, men när den kommer fram till dig en vecka senare så visar det sig att TVn är stendöd vid uppackning. De flesta hade då tyckt det hade varit rimligt att säljaren skickar ut en ny TV, eftersom den du fick inte fungerade. Men näädu, nu är det ju så att Black Friday-kampanjen är slut sedan några dagar, så nu vill ju såklart säljaren ha fullpris för TVn, så du får så snällt hosta upp de extra tusenlapparna om du vill ha en TVn du har avtalat om.

Eller kanske ett ännu värre exempel, låt oss säga att du köper en lägenhet i en nybyggnation. Lägenhetens pris avtalas till, låt oss säga, 4 miljoner kronor och lägenheten beräknas stå klar om 3 år. Men nu, några år senare, när huset börjar bli färdigt så inser byggaren att den här bostadsmarknaden har ju gått jävligt bra de senaste åren, nu är ju lägenheten nästan värd det dubbla. Så då kommer de helt enkelt till dig och säger att de vill ha ytterligare 3 miljoner av dig för lägenheten. Du behöver givetvis inte gå med på det, och då får du dina första 3 miljoner tillbaka, men byggaren kommer då att sälja lägenheten till någon annan. Eftersom du inte hade denna lägenheten innan, och du nu har fått tillbaka alla dina pengar, så är ingen skada skedd, alla nöjda och glada, eller hur?!

Ja, att kräva att säljaren fullföljer sin del av avtalet är ju något som hör hemma i en kommunistiskt stat, där håller jag givetvis med dig. I marknadsekonomin så gäller ju inte avtal. Avtal är ju mer att säljaren har intentioner om att göra en viss sak, men om det inte längre är gynnsamt för säljaren så behöver han såklart inte fullfölja avtalet... Glasklart, eller hur?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Några exempel som missar poängen.

Förvisso fina och dramatiska exempel, men den stora skillnaden är att TS använt produkten en hel säsong.

Men jag tror ändå vi har samma tolkning av lagen: säljaren borde ha levererat en motsvarande produkt. Men då gäller det att inte acceptera återbetalningen och det verkar ju TS ha gjort. Läropengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordekai:

Rättigheten att köpa en vara till ett pris konsumenten sätter finns inte. Då krävs någon form av socialistiskt statsskick. För en märkessko som är en lyxprodukt många inte har råd med är de helt enkelt pinsamt bortskämt. Att påsta att kunden lidit i detta fall är värsta formen av princessan på ärten. Kunden har inte gjort förlust, han har exakt lika mycket pengar som innan han köpte skorna. Det här är ju en helt barock linje såvida man inte vill avskaffa marknadsekonomi, problemet är ju att då hade inte kunden kunna välja dessa överprisade märkesprodukter öht. Jag är helt förstummad av detta perspektiv, att lyxkonsumtion är en rättighet där konsumenten sätter priset. Det går inte ihop.

Orimligaste jag läst på länge

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curik:

Förvisso fina och dramatiska exempel, men den stora skillnaden är att TS använt produkten en hel säsong.

Men jag tror ändå vi har samma tolkning av lagen: säljaren borde ha levererat en motsvarande produkt. Men då gäller det att inte acceptera återbetalningen och det verkar ju TS ha gjort. Läropengar.

Är det inte bättre att läsa tråden innan du kommenterar felaktigt?

TS har inte accepterat en återbetalning, utan bad specifikt om nya skor.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är det inte bättre att läsa tråden innan du kommenterar felaktigt?

TS har inte accepterat en återbetalning, utan bad specifikt om nya skor.

Lugna ned dig och anmäl till moderator ifall du tycker mitt inlägg är felaktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Förvisso fina och dramatiska exempel, men den stora skillnaden är att TS använt produkten en hel säsong.

Men jag tror ändå vi har samma tolkning av lagen: säljaren borde ha levererat en motsvarande produkt. Men då gäller det att inte acceptera återbetalningen och det verkar ju TS ha gjort. Läropengar.

Var står det att TS accepterat en återbetalning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curik:

Lugna ned dig och anmäl till moderator ifall du tycker mitt inlägg är felaktigt.

Tror inte mods bryr sig om sakliga fel, ditt inlägg bryter väl knappast mot reglerna på SweC.

Men du skriver felaktigt att TS accepterat att ta emot återbetalning.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Förvisso fina och dramatiska exempel, men den stora skillnaden är att TS använt produkten en hel säsong.

Men jag tror ändå vi har samma tolkning av lagen: säljaren borde ha levererat en motsvarande produkt. Men då gäller det att inte acceptera återbetalningen och det verkar ju TS ha gjort. Läropengar.

Fast koncepten i mina exempel är likadana. Det finns inte en separat paragraf i lagen som behandlar inköpen av kängor och skiljer det från inköp av en TV. Sedan kan det finnas undantag och särregler för vissa specifika varor eller tjänster, men kängor hör alltså inte till den kategorin.

Hade skorna kostat lika mycket idag som för ett år sedan så är denna frågeställningen av rent semantisk betydelse. Det spelar ingen roll om de skickar nya skor eller om TS får köpa om skorna, om de fortsatt såldes till exakt samma pris. Men nu gör de inte det, och säljaren har därmed felaktigt hävt ett köp som TS ville skulle stå fast.

Permalänk
Skrivet av Curik:

Förvisso fina och dramatiska exempel, men den stora skillnaden är att TS använt produkten en hel säsong.

Men jag tror ändå vi har samma tolkning av lagen: säljaren borde ha levererat en motsvarande produkt. Men då gäller det att inte acceptera återbetalningen och det verkar ju TS ha gjort. Läropengar.

Jag har inte skrivit att jag vill ha pengarna tillbaka. Faktum är att responsen på att företaget mottagit paketet med de trasiga skorna var:
"Vi har tyvärr inga nya skor av den modell du beställt från oss i storlek 44 så vi kommer att registrera en återbetalning till dig. Det kan ta 1-3 arbetsdagar för Klarna att återbetala dig."

Varpå jag svarade:
"När få ni in nya svarta i lager då?
Bruna kan jag tänka mig som ersättningsvara istället, det står att det finns ett par i storlek 44."

I samtliga efterföljande mail där jag hävdar att jag borde fått en ersättningsvara eller täckningsbidrag skriver företaget att ärendet är avslutat och att vi inte kan "vrida tillbaka klockan".

Permalänk

Har för övrigt fått svar nu från leverantören av skorna som skriver:
"The boot design of 2022 is structurally identical to our 2021 style. The price difference is due to a review of prices in line increased production costs.". Detta anser jag ytterligare talar för att företaget jag köpte ifrån inte kan hänvisa till "ny säsong, nya skor". Skorna är sett till produkten helt likvärdiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TANDEMCYKELN:

Jag förstår din poäng, men jag tycker också du bör ta i beaktande att det finns människor som försöker få saker som de inte har rätt till.

Poängen är ju just att detta är vad TS har rätt till enligt lag.

Skrivet av Mordekai:

Att lagens intention har efterlevts och att svenskar är bortskämda, privilierade överkonsumenter. Detta är min åsikt.

Skrivet av Mordekai:

Rättigheten att köpa en vara till ett pris konsumenten sätter finns inte. Då krävs någon form av socialistiskt statsskick. För en märkessko som är en lyxprodukt många inte har råd med är de helt enkelt pinsamt bortskämt.

Din åsikt, och tolkning av lagen. Efter att ha läst tråden får man säga att man förstår varför ARN finns. Endast en lag som standardiserar hur dessa ärenden bör fungera är inte är tillräckligt för att alla företag ska agera under samma villkor, eller ens för att olika personer utan koppling till ärendet ska ha ens en liknande uppfattning om vad som gäller, utan det också krävs en myndighet som tolkar ärrenden enligt lagen.

Att man har möjligheten att tvinga företagen att följa lagen är inte socialism (vilket för övrigt inte har något att göra med att låta kunder sätta priser själva), utan snarare ett krav för en rättvis och välfungerande marknadsekonomi. Om man tycker att man inte blivit rätt behandlad i ett ärende bör man givetvis också kolla med den myndighet som är till för just för detta, oberoende om det handlar om lyxprodukter eller ej, eller för att någon arbiträr person tycker att man är bortskämd på grund av vad man köpt.

Skrivet av beethovenkodar:

Jag har inte skrivit att jag vill ha pengarna tillbaka.

Skrivet av beethovenkodar:

Har för övrigt fått svar nu från leverantören av skorna som skriver:
"The boot design of 2022 is structurally identical to our 2021 style. The price difference is due to a review of prices in line increased production costs.". Detta anser jag ytterligare talar för att företaget jag köpte ifrån inte kan hänvisa till "ny säsong, nya skor". Skorna är sett till produkten helt likvärdiga.

Detta svarar väl på de enda egentliga otydligheterna. Dels hur formuleringen i emailen var, dvs. om du urpsrungligen skrivit att du ville häva köpet och de betalade tillbaka, så har de rimligen följt vad de behöver göra. Samt om det är några större skillnader mellan säsongerna, dvs. om det kan betraktas vara samma eller åtminstone liknande/motsvarande skor utan några större skillnader.

Skulle vara väldigt enkelt att bara göra en opt-out på lagen om man kunde ändra en siffra i artikelnumret varje år för att kunna hävda att produkten inte finns längre, eller varför inte varje månad...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TANDEMCYKELN:

Trots det så har TS inte berättat vad som gick sönder. Märkligt. Det skulle vara min största poäng om en sko gick sönder.

Ni övriga tycker enbart att det är fel att företaget återbetalar pengarna som TS lagt ut på skorna, trots att personen använt dem i flera månader.

Om nu något var fel på skorna och företaget betalar de pengar som TS lagt ut, vad mer kan då företaget göra? Snälla.

Att det är en reklamation är både TS och Företaget i fråga överens om. Reklamationen är godkänd som sagt så varför trolla om det?

Vad företaget kan göra är att följa konsumentlagstiftningen.

Istället för att göra omleverans har företaget hävt köpet. Då har TS rätt till mellanskillnaden om han gör ett täckköp.

Permalänk

För de som tycker det är lite kul med uppföljning på denna gamla tråd kan jag meddela att jag vann reklamationstvisten hos ARN.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av beethovenkodar:

För de som tycker det är lite kul med uppföljning på denna gamla tråd kan jag meddela att jag vann reklamationstvisten hos ARN.

Tycker inte det är speciellt märkligt, är ju solklart att det är en ensidig hävning av köpet från företagets sida, något som det inte finns stöd för i lagen. Vidare direkt nekande till täckköp trots att detta inte går att "avtala bort" eller frånsäga sig.
Kul att även ARN tolkar lagen på samma sätt. (Något annat vore orimligt).

Har bolaget svarat på uttalandet eller på annat sätt gett dig resning?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av beethovenkodar:

För de som tycker det är lite kul med uppföljning på denna gamla tråd kan jag meddela att jag vann reklamationstvisten hos ARN.

Mest intressant är väl då också hur företaget bemöter arns beslut?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beethovenkodar:

För de som tycker det är lite kul med uppföljning på denna gamla tråd kan jag meddela att jag vann reklamationstvisten hos ARN.

Härligt att höra! Återkom om de följer ARN's beslut eller går sin egna väg ändå.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Det är väldigt många inlägg i denna tråd som har åldrats extremt dåligt mot ljuset av ARNs beslut. Man får väl såklart alltid ha sin egen åsikt om vad man tycker är rimligt och inte (eller vad som är priviligierad lyxkonsumtion, kommunistbeteenden eller vad som nu nämnts), så länge man gör klart att det är just en personlig åsikt om vad som borde vara rätt, inte vad den rådande lagstiftningen säger.

Väldigt skönt (och rimligt) att ARN gick på din linje och att du orkade dra det hela vägen dit (ovan nämnda "avrådan" till trots)!

Korrigerade grammatik