Google inleder återbetalning av Stadia-köp

Permalänk

Och rockstar games erbjuder flytt av deras spel till sig efter att en person som har typ 7000h på rdr2 som fick panik undra vilka mer gör detta? Som sagt bra gjort google att betala tillbaks sen vet jag inte om det blir 100% av det man har spenderat för jag har inte köpt något till eller från stadia.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXeem:

Hurdå?
Jag har köpt ett spel som inte går att spela eller ladda ner längre.

Blev det inte uppgraderat till OW2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dmge:

Den fungerar absolut(med kabel), använder den just nu för att köra Uncharted.

Nice, mindre e-waste!
Har ingen stadia själv men har för mig att det var någon som önskade att den kunde fungera trådlöst (när de först gick ut med att de skulle stänga ner tjänsten) och att det eventuellt kunde gå om de släppte drivrutiner för det.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Hurdå?
Jag har köpt ett spel som inte går att spela eller ladda ner längre.

Det kan du ju, det kallas Overwatch 2. Precis som alla andra spel som patchas så förändras saker och ting, i det här fallet bland annat namnet. Jag är rätt säker på att du förstår detta.

Att gnälla för att gnälla kommer inte ge dig fler kompisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Det kan du ju, det kallas Overwatch 2. Precis som alla andra spel som patchas så förändras saker och ting, i det här fallet bland annat namnet. Jag är rätt säker på att du förstår detta.

Att gnälla för att gnälla kommer inte ge dig fler kompisar.

Jag vill definitivt inte bli kompis med dig så det är lugnt.
Problemet är att blizzard kommunicerar att det är ett nytt spel inte en patch av befintligt spel.
Därav har jag problem med vad dom gör.
Man kan inte äta kakan och behålla den.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Hade hellre skippat att få pengarna tillbaka mot att de garanterar fixar en firmwareuppdatering så att Stadiakontrollern fungerar med blåtand fullt ut.

Permalänk
Medlem

Hur ska jag spela på jobbet nu då?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ogge:

Hur ska jag spela på jobbet nu då?!

Steam home streaming eller vad den heter? Det ska ju gå att göra med valfri dator/padda.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Borde inte både svensk och europeisk konsumentköplag ge de som köpt produkten rätt till pengarna tillbaka alternativt att man kan kräva en motsvarande produkt från annan tillverkare om man köpt det hela för max 3 år sedan?
Borde vara ett solklart reklamationsärende oavsett återförsljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Sjukt förvånande! Jag köpte Cyberpunk och fick en kontroll i slutet av 2020. Spelade kanske 2-3h och sen glömde jag bort det lite.
Hade inte förväntat mig något tillbaka men perfekt att få tillbaka 629kr om det nu blir så.

Jag har inte stenkoll på vad som ingår här, men av artikeln får jag känslan av att det endast gäller hårdvara.
Blir glad om Cyberpunk räknas in för då blir det strax över 2000 tillbaka för mig.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonas:

Borde inte både svensk och europeisk konsumentköplag ge de som köpt produkten rätt till pengarna tillbaka alternativt att man kan kräva en motsvarande produkt från annan tillverkare om man köpt det hela för max 3 år sedan?
Borde vara ett solklart reklamationsärende oavsett återförsljare.

Har du missat att läsa både rubrik och artikel eller vad händer här egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Jag har inte stenkoll på vad som ingår här, men av artikeln får jag känslan av att det endast gäller hårdvara.
Blir glad om Cyberpunk räknas in för då blir det strax över 2000 tillbaka för mig.

Om du läser nyheten så står det att Google betalar tillbaka om man köpt spel, hårdvara mm från Google Store. Alltså inte bara hårdvaran

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Heads up to Google 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om du läser nyheten så står det att Google betalar tillbaka om man köpt spel, hårdvara mm från Google Store. Alltså inte bara hårdvaran

Tack!
Det var nog bara jag som lade betoningen fel när jag läste artikeln. Det lät för mig som att spelen räknades in till hårdvaran, vilket ju skulle vara lite märkligt.

Jag tackar inte nej till att få tillbaka för Cyberpunk. Får bli till att spela om det på någon annan konsol.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Jag fick 200 kr tillbaka här om dagen, vet inte hur eller varför för det spelet jag köpte ”lämna jag tillbaka” dagen efter.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nu fick jag sista pengarna för enheten också. Gratis fick jag en Chromecast och en kontroll jag hoppas de låser upp så blir den till PCn.

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)