Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sonys gamingskärm Inzone M3 släpps i januari – kostar 9 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Sonys gamingskärm Inzone M3 släpps i januari – kostar 9 000 kronor

Sonys mer avskalade 27-tummare i Inzone-serien har fått svenskt släppdatum och tilltagen prislapp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns ju inte så värt det när man kan få oled för nästan samma pengar och dessutom större storlek

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Avstängd

Nu börjar 1080P bli ganska trist.
Det finns redan gott om skärmar i det segmentet.
Riktigt bra OLED kan väl vara önskvärt, men jag tycker det är bra märkligt att man fortsätter pusha det segmentet med dyra produkter annars.

Hädanefter bör alla skärmar som släpps vara minst 1440P 144Hz eller bättre i någondera.

Jag tycker fortfarande att de gott kan ta och satsa mer på utvecklingen av 4K 120Hz+ i större utförande än 43" så de blir kristligt prissatta. Små skärmar är lite kasst om man inte bor i et japanskt kokskåp.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Sebban84:

Känns ju inte så värt det när man kan få oled för nästan samma pengar och dessutom större storlek

Nej den hamnar väldigt off prismässigt här. Jag förstår såklart att rådande växelkurser, världslägen, moms och allt annat där emellan gör det svårt att hamna i samma priskategori som 500 USD, men det blir ju helt fel konkurrens i det här fallet. För runt 5000-6000 hade läget sett annorlunda ut.

Permalänk

Ligger inte Inzone M9 på ca 13 000 kr? Kanske mest en fråga om vad man prioriterar.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

"Avskalade... Tilltagen prislapp". Precis de egenskaper jag leter efter när jag ska köpa nytt. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Illa att företag använder "Gaming" stämpeln för att kunna leverera skärmar med idiotiska stativ. Dålig rörlighet och tar upp en massa plats på skrivbordet.

Men det är ju "GAMING" i alla fall...

Permalänk

Tyckte den såg lite spännande ut designmässigt så kollade up den för ett tag sen, men ja; pengen är för stor sett till vad som erbjuds.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Wait what, 1080p för 9000kr?! Utan att det är typ en robotarm som matar dig med manna från himlen samtidigt? Vem tusan betalar 9000kr för 1080p idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Hädanefter bör alla skärmar som släpps vara minst 1440P 144Hz eller bättre i någondera.

Det är väl bra att 1080p finns som alternativ för dem som kanske inte har så bra hårdvara eller vill uppnå riktigt hög FPS? Galet dock att denna kostar 9 000 kr, finns ju mycket bättre alternativ i prisklassen.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Nog för att det är bilden man går efter i första hand, men designen på foten är underlig minst sagt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Hädanefter bör alla skärmar som släpps vara minst 1440P 144Hz eller bättre i någondera.

Vi är bortskämda men faktum är att 65% av Steam användarna kör 1080p, oerhört vanligt då man inte behöver värstinghårdvara för att spela e-sport titlar tex.

Permalänk
Skrivet av Ricerunner:

Hädanefter bör alla skärmar som släpps vara minst 1440P 144Hz eller bättre i någondera.

Min lilla laptop säger nej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nog för att det är bilden man går efter i första hand, men designen på foten är underlig minst sagt

Lite utanför kanten på skrivbordet så är det dags för en ny skärm. Fast det är bra - då kan man köpa sig en riktig skärm istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scarabeo:

Det är väl bra att 1080p finns som alternativ för dem som kanske inte har så bra hårdvara eller vill uppnå riktigt hög FPS? Galet dock att denna kostar 9 000 kr, finns ju mycket bättre alternativ i prisklassen.

Ja det är klart, men det finns redan riktigt bra 1080P-skärmar för i princip alla realistiska scenarion, utom möjligen 360Hz OLED.
Men för 144Hz finns det redan superbra skärmar till ett okej pris.

Och ja, hög FPS är trevligt, men i all ärlighet så blir det en konstig avvägning om man:
- Har en dator som inte är så rajtan tajtan
- Spelar shooters eller andra snabba spel som har användning av 240+ FPS
- Lägger väldigt mycket pengar på sin skärm, fastän datorn måste göra ordentliga avkall på upplösningen.

Spelar man spel med mer realistisk grafik som typ Battlefield och prompt ska ha höga FPS så är det kanske lite förståeligt.
Men enda shootern jag spelar är Fortnite, och då jag helst lirar sniper så är det av yttersta vikt att se väldigt små objekt på skärmen. Då duger inte 1080P.
Och sådär är det i alla shooters tycker jag, det är illa nog att i vissa spel (som PUBG) så är i princip allt i hela spelet brunt och olivgrönt, så det är stört omöjligt att se saker 10 meter bort. Det blir ännu värre om det dessutom är grynigt ett stenkast bort.

Så ja, även om min dator skulle brinna upp så skulle jag kunna driva min nuvarande 4K i nästan full framerate med ett GTX 970. För det funkar i Fortnite om man drar ner grafiken.
Och har man inte ens råd med ett använt 970, då är nya skärmsläpp som kostar mer ett halvårs matbudget inte heller relevanta.

Men räds icke, jag är inte hur frälst som helst i upplösning.
Jag kan hålla med om att 4K är det övre segmentet som det ens är någon mening att lägga pengar på i dagsläget.
8K är absolut bortre gränsen någonsin då det täcker i princip hela synfältet utan att normalt folk kan se pixlarna i normala bildscenarion. Jag ser knappt pixlarna på min 4K när den täcker halva synfältet.
16K blir bara för nitiska bildentusiaster (eller möjligen skärmar med extrem kurvatur) då det finns "viss" vinst i det, men normalt så ser man inte skillnaden på 8K och 16K om man inte sitter så nära att man måste vrida huvudet för att se alla hörn.

Permalänk
Medlem

Vettiga riktpriset: 400kr... man får ju för bövelen 3 diskmaskiner för 9k. (JA.. LCD's spektakuläritet ÄR lägre än en vanlig diskmaskin).
eller...3.6st Samsung C27RG50 27" Välvd Gaming Full HD 240Hz.. vad i?.. ("VA" skiljer).. men båda ger ju en usel bild vilket som, oavsett om dom har kartong-versionen av HDR... eller inte.

Permalänk
Medlem

HDR 400 är ett skämt. Skulle jag någonsin sätta mig vid ett skrivbord igen så vill jag ha en skärm med 4K, HDR 1000 och gärna OLED. Sen om den snurrar i 120 eller 360 är helt egalt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Wait what, 1080p för 9000kr?! Utan att det är typ en robotarm som matar dig med manna från himlen samtidigt? Vem tusan betalar 9000kr för 1080p idag?

Och för 5K mer kan du köpa en QDOLED i 3440x1440

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

9000:- för en skärm? javisst! men inte denna.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds