Filer syns inte i Utforskaren

Permalänk
Medlem

Filer syns inte i Utforskaren

Hej!

Jag tog av misstag bort partitionen på en av mina lagringsdiskar men använde TestDisk för att återskapa den. Det fungerade bra, hårddisken syns åter i Utforskaren och den anger att 150 GB av 500 är upptagna.

Problemet är att när jag dubbelklickar på hårddisken så dyker inga filer upp, den ser tom ut. Jag visar dolda filer, och jag har sett till att ägandeskap och rättigheterna för hårddisken och dess filer stämmer.

Det märkliga är att om jag skriver in en exakt filsökväg (till en fil på den aktuella disken) i Utforskaren så hittar den filen. Filerna finns alltså där, men jag kan inte se dem och därmed inte heller navigera bland dem.

Utöver Utforskaren har jag testat att använda FreeCommander samt tree-kommandot i Kommandotolken, men inte heller där listas några filer på hårddisken.

Jag använder en uppdaterad version av Windows 11.

Vad kan ha hänt?

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid test att köra en CMD i adminläge med följande harrang:

attrib -h -r -s /s /d e:*.*

Där e: är den partition som efterfrågas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Du kan ju alltid test att köra en CMD i adminläge med följande harrang:

attrib -h -r -s /s /d e:*.*

Där e: är den partition som efterfrågas

Hej!

Tack för tipset! Det dök upp ett gäng felmeddelande i Kommandotolken, men filerna tycks ha dykt upp. Då det handlar om hundratusentals filer vet jag dock inte om alla är där. Felmeddelandena som dök upp på ett ganska stort antal filer var:

Access denied - [filnamn]
The target of the symbolic link [filnamn] does not exist

Någon aning om vad detta kan betyda? Något jag kan göra åt det?

MVH
Andreas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ande:

Hej!

Tack för tipset! Det dök upp ett gäng felmeddelande i Kommandotolken, men filerna tycks ha dykt upp. Då det handlar om hundratusentals filer vet jag dock inte om alla är där. Felmeddelandena som dök upp på ett ganska stort antal filer var:

Access denied - [filnamn]
The target of the symbolic link [filnamn] does not exist

Någon aning om vad detta kan betyda? Något jag kan göra åt det?

MVH
Andreas

Körde du som admin? Isåfall kan du sannolikt ignorera felen. Är "ganska stort" antal typ 50 eller typ 5000?
Det förstnämnda är nog lugnt, det finns en del filer man inte kan röra medan Windows är igång.

Det andra felet kan du sannolikt också ignorera.

Vet inte om jag skulle rekommendera -s och -r dock (avmarkerar som systemfil resp tar bort read only). -h (hidden) borde räcka.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS