Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Enheter får olika subnät i ett publikt nät. Kan jag tvinga dem till samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Ja ska du inte använda mobilnätet eller WiFi för surf så behöver du ju inte titta längre.

Just eftersom det pratades om WiFi tog jag det som en antydan att du jobbade med något över internet och inte kunde använda mobilsurf.

Jag är lite yrkesskadad.
När vi har implementerat WiFi så har det historiskt (ändrar sig nu, men jag har pensionerat mig) enbart varit för kommunikation mellan en nalle och en burk. Så jag tänkte inte ens tanken att andra drar med sig internet när man pratar WiFi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Hade det inte varit lättare att sätta upp en wifihotspot på telefonen då och ansluta datorn till? Då hamnar de ju garanterat på samma nät som varandra. Anslut till hotspotten på din dator och kolla vad du får för default gateway, det är din telefons IP-adress.

EDIT: Ja men se där, det hann du skriva medan jag testade själv.

Får ändå tacka för svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizztos:

Jag är lite yrkesskadad.
När vi har implementerat WiFi så har det historiskt (ändrar sig nu, men jag har pensionerat mig) enbart varit för kommunikation mellan en nalle och en burk. Så jag tänkte inte ens tanken att andra drar med sig internet när man pratar WiFi.

Sedan ett par Windows-versioner tillbaka finns också hotspot (-funktion) inbyggt i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Sedan ett par Windows-versioner tillbaka finns också hotspot (-funktion) inbyggt i Windows.

Japp, det jag med framgång provat nu. Fungerade aldeles utmärkt när jag nu har testat i bowlinghallen.