Problem märkligt ljud som kommer från datorn

Permalänk
Medlem

Problem märkligt ljud som kommer från datorn

Tjo börjat få lite problem med datorn jag byggde ihop för några år sedan, den börjar låta märkligt.

Lite felsökning som jag själv har gjort, trodde först det var min hårddisk då den börjar bli lite gammal men har haft den ej inkopplad och ljudet uppstår om den inte är inkopplad. Har kollat fläktar är inga problem med dem men jag tror det är mitt nätagg som börjar dö men jag är inte helt säker.

Ska bifoga hur det låter tog en inspelning och laddat upp till Google drivehttps://drive.google.com/file/d/1ChKE_BIOPNYyz5i54EOBEvW6rj4gmaxh/view?usp=drivesdk

Glömde nämna att ljudet kommer inte direkt när jag startar datorn, kan komma upp någon timme efter till 4-5h efter samt inte komma upp alls efter användning vet inte varför det är så.

Permalänk
Medlem

Vik ihop en pappers-kon med ett A4 papper och lyssna sedan efter varifrån ljudet låter mest. Förhoppningsvis hittar du då ljudkällan....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Kan det vara spolkjut måntro?
Men lät nästan även lite som glappkontakt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2023? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Vik ihop en pappers-kon med ett A4 papper och lyssna sedan efter varifrån ljudet låter mest. Förhoppningsvis hittar du då ljudkällan....

Ska göra det nästa gång när det händer.

Skrivet av ELF:

Kan det vara spolkjut måntro?
Men lät nästan även lite som glappkontakt.

Ja jag tänkte lite på det med glappkontakt så har dragit ut och in alla kontakter nu i datorn med allt och ska se om det löste det och om det inte gör det ja men då får jag felsöka vidare.

Permalänk
Medlem

kan en mod stänga denna tråden då jag har löst problemet, en sladd var inte helt i nät aggregatet och det började låta när det blev mer load på systemet.