Android ladda och ha usb tangenbord i samma hub

Permalänk
Medlem

Android ladda och ha usb tangenbord i samma hub

Verkar ej gå att ladda och ha usb dongel till usb tangentbord samtidigt
usb kabel vad är det för funktioner som kan fungera samtidigt?
Kan det ha med mjukvara i Android att göra?
Kan det vara hubben begränsningen finns med funktioner

Permalänk
Medlem

Har hubben någon pd (power delivery) uttag?
Gissar den är usb-C

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en sådan här: https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B09W1YZK6Z

Dels för att koppla in min jobbdator lite enklare men också för att kunna köra Android-grejer på TV och så. Den funkar bra. HDMI-utgången kräver ju att enheten har stöd för DP Alt Mode, men allt annat verkar alltid funka som det ska på alla enheter jag har testat, dock har jag inte testat nätverkskopplingen. Laddaren är bara att koppla in i denna så laddas enheten samtidigt som man kan använda alla USB-grejer man kopplat in och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag köpte en sådan här: https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B09W1YZK6Z

Dels för att koppla in min jobbdator lite enklare men också för att kunna köra Android-grejer på TV och så. Den funkar bra. HDMI-utgången kräver ju att enheten har stöd för DP Alt Mode, men allt annat verkar alltid funka som det ska på alla enheter jag har testat, dock har jag inte testat nätverkskopplingen. Laddaren är bara att koppla in i denna så laddas enheten samtidigt som man kan använda alla USB-grejer man kopplat in och så.

Funkar det även med laddning via usb kabel in

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hsp:

Funkar det även med laddning via usb kabel in

Jo, den har ju ingen inbyggd eller medföljande laddare, utan bara en USB C-ingång där man kopplar in en laddare som sen ger ström via denna. Så pass-through för laddning helt enkelt.

Min jobbdator kopplar jag via denna och då sitter HDMI, mus, tangentbord och en USB-C-laddare kopplad till denna och sen kopplar jag bara USB-C-kabeln från denna till datorn.