Sökmotorn Bing når 100 miljoner användare

Permalänk
Rekordmedlem

Ja många använder den nog direkt efter installation för att söka efter Firefox och kanske Chrome

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är det här ett "5 miljoner flugor kan inte ha fel, bajs är gott" argument?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

När räknas en person som "1st användare"? Efter hur många sökningar?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Om den nu är så jäkla bra, varför behöver dom tvinga folk att använda den? Försökte ställa in så att nya flikar i Edge öppnar en blank sida, inte fan gick det... Istället får man en sida med en sökruta, som givetvis söker med Bing, oavsett vad man ställer in som föredragen sökmotor. <Infoga valfri harang med kraftuttryck här> dynga!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Fortfarande skit

Jag prövade att söka på Stockholm to Gysinge, vilket är ett favoritirritationsmoment med Google, och Bing förstår faktiskt vad jag menar med Gysinge. Alltså platsen Gysinge och inte Gysinge byggnadsvårds butik i Stockholm. Google försöker vara smart och tror att jag vill veta hur långt det är från Stockholm till Stockholm, och misslyckas därigenom kapitalt. Kartblocket kommer dock lite längre ned på Bing, efter irrelevant reklam om flyg, hotell o dyl.

(Man kan dock få Google att förstå genom att ange kommun, dvs genom att skriva Gysinge, Sandviken istället, men då måste man veta vilken kommun det är.)

Permalänk
Medlem

Påtvingade val är inte detsamma som succé.
Bing kommer ju förinställt och många bryr sig inte.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Bing har nån slags konto grej som ger poäng om man söker via deras sökmotor och använder edge. Snål som man är så använder jag bing+edge för att söka på "google", klicka på länken och sen söka på det jag vill.

Hittils har jag tjänat ihop $25. Klart värt det!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sycrone:

Bing har nån slags konto grej som ger poäng om man söker via deras sökmotor och använder edge. Snål som man är så använder jag bing+edge för att söka på "google", klicka på länken och sen söka på det jag vill.

Hittils har jag tjänat ihop $25. Klart värt det!

Nu tycker jag nästan synd om bing.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Fortfarande skit

För att? Ger inget för sådana här inlägg.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NoNamesWayne:

För att? Ger inget för sådana här inlägg.

Spelar ingen roll för mig vad du ger eller inte ger:)
Ingen sökhistorik bla, gillar inte utseendet eller hur allt kan vara återställt till standard ibland, datainsamling, halvsvårt att hitta bland inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja många använder den nog direkt efter installation för att söka efter Firefox och kanske Chrome

Eller så har man alltid en installationsfil nerladdad så slipper man.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Entusiast

Så fort bing kommer på tal tänker jag direkt på denna klassiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Spelar ingen roll för mig vad du ger eller inte ger:)
Ingen sökhistorik bla, gillar inte utseendet eller hur allt kan vara återställt till standard ibland, datainsamling, halvsvårt att hitta bland inställningar

Nej men ändå utvecklar du ditt svar nu. Så du ser. Även du kan bättre.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023