Grafikkort för 300+ fps i csgo och 240hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bizzzzznes:

Men vad kan jag få för den liksom? 500kr? Då tänker jag att det är väl bättre att behålla till en regnig dag eller om man bygger en annan dator eller vad som helst.

På tradera går dom för runt 700-900kr

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bizzzzznes:

Nej jag har nog inte suttit med något sådant... Finns det något praktiskt all-in-one place som du kan länka till?

Finns ofta ganska sammanfattat på youtube om du söker på det jag skrev.
Windows 11 tweaks, windows 10 tweaks eller vad du nu kör.
XboxGame Bar kan du söka på genom att klicka upp Startmenyn via Windows knappen på tangentbordet och stänga av.

Finns även en hel drös med olika commands för att få ökad fps i CSGO såsom cl_threaded_bone_setup 1 borde ge allt mellan 25-50 fps extra.

Aktivera "Game mode" i Windows.

Ändra prioritet på CSGO till "high" i aktivitetshanteraren/process lasso.
Deaktivera CPU_0 för just bara CSGO.

https://www.drivereasy.com/knowledge/cs-go-fps-boost/

Kan du pröva dig fram till en början

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk

Ville uppdatera tråden med att jag har skaffat processorn. Det blev en Ryzen 5 5600.

Spelade bara väldigt kort igår för att bekräfta fps efter jag satt i den och det går som en varm kniv i smör. Ska spela vidare senare idag, men kort sagt var fps cappat per default på 400 och fps var basically konstant på 399 med ett par dippar. Konstant 300+ som jag såg det.

För andra som tänker på samma köp har jag ett GTX 1060 och 16GB ram

Har lagt beställning på skärmen också. Förväntar mig inga konstigheter

Permalänk

Har spelat mer nu under veckan och jag kunde inte varit nöjdare med processorn!

Känns super smooth och konstant hög fps. Har sett lite dippar här och där ner till 140-200 fps, men det är i edge cases på vissa kartor under vissa förutsättningar och under korta perioder.

Jag vet att CSGO är ett CPU intensivt spel, men min fråga är rent teoretiskt lite om dessa dippar bäst hade hjälpts av en ännu bättre processor, eller om det faktiskt är mitt 1060 kort som flaskhalsar i dessa lägen?

Idag får jag skärmen jag beställde. Kan ge en liten review på den sen, men kommer inte vara något djupgående.

Permalänk
Medlem

Personligen hade hade jag uppgraderat till 5600 icke X och sedan köpt en begagnad skärm då andrahandsvärdet tenderar att sjunka väldigt fort när det kommer till skärmar, speciellt här på sweclockers. Ta dig en funderare om det inte är värt att lägga lite extra på en av BenQ TN skärm med DYAC om det endast är CSGO du vill satsa på.

Permalänk
Medlem

Min magkänsla säger att freesync på en skärm med 360hz för 5000 inte är den bästa och är lägsta fps då under skärmens uppdateringsfrekvens kan du få motsatt effekt från vad du försöker uppnå. Det är inte avg fps som är intressant utan 0.1% low

Permalänk
Skrivet av Robiban:

Min magkänsla säger att freesync på en skärm med 360hz för 5000 inte är den bästa och är lägsta fps då under skärmens uppdateringsfrekvens kan du få motsatt effekt från vad du försöker uppnå. Det är inte avg fps som är intressant utan 0.1% low

Skärmen har faktiskt fått otroligt bra reviews.

Permalänk
Medlem

Välj minst 27 tums skärm. Det är lagom.