Vialarm, trovärdigt eller bluff ?

Permalänk
Medlem

Vialarm, trovärdigt eller bluff ?

Hej. Jag undrar om nån har erfarenhet av Vialarm ? I den byn jag bor har dom marknasdsfört sig hårt med besök hos samtliga hushåll. Var en säljare på besök hos oss, men jag var tvungen att åka iväg så min sambo skötte allt. När jag kom hem igen så hade det blivit ett abonnemang som skulle vara billigare och mer framtidssäkert påstods det än vårt nuvarande Verisure. Jag har tyvärr ej läst igenom kontraktet. Nu när jag skulle åka till jobbet sa min sambo att dom redan skulle komma i veckan och installera det. Dom är extremt på, alltså ca en vecka efter påskrift kommer dom och installerar det nya så man kan "testa det" i 14 dagar. Det var då det började ringa lite varningsklockor för mig. Har svårt att hitta omdömen om dom. Efter en snabb sökning hittade jag en flashbacktråd samt lite blandade omdömen på Trustpilot som man inte vet vad man ska tro om. Min spontana känsla är att jag behöver nog bromsa att dom kommer hit överhuvudtaget och sätter upp sina prylar. Det vi har blivit lovade är att dom sköter all uppsägning med mitt nuvarande Verisure samt att dom även tar kostnaden under uppsägningstiden.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag har larm hemma, från Verisure dock.
Jag kommer att avsluta det för alla de här larmföretagen har riktiga skitkomponenter, väktarutryckningar betyder ingenting, jag har provat att agera tjuv och de ber en ställa sig framför kameran vilket jag lyckades förhala i 10min med lögner om att jag precis kom ut ur duschen och är naken…Allt de säger är en lögn, det enda som är bra är deras brandlarm där man fortare kan få ut brandkåren.

Jag hade passat och satsat på eget larm med egna komponenter som larma mig och själv larma SOS vid brand.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska man ändå byta kan man ju kolla på hela marknaden och inte bara ta de som kom hem och tryckte ett erbjudande i ansiktet på en. Av det du skriver så låter det ganska standard. Flera av konkurrenterna (kanske alla) tar merkostnader i samband med bytet i form av att de inte startar sin tjänst förrän du kommit ur den gamla osv.

Just detta larmbolaget verkar ha väldigt lite info på sin hemsida. Inga priser, ingen info. Det gör att jag hade skippat dem. När jag bytte larm jämförde jag totalpriset för fem års ägande. Det går inte att få en uppfattning om detta alls av ViaLarm.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

1. Förra året besökte en säljare från Vialarm oss upprepade gånger hemma och erbjöd en larmtjänst för att ersätta vårt dåvarande Verisure-system. Bland löftena som Vialarm gav var: att leverera nästan samma utrustning som Vialarm hade installerat, ett års åtagande och en serviceavgift på 259 SEK/månad. Dessutom försäkrade Vialarm oss om att de skulle hantera uppsägningen med Verisure och täcka uppsägningsavgiften. Vialarm misslyckades dock med att avsluta tjänsten, och Verisure fortsatte att fakturera oss. Slutligen var vi tvungna att själva betala Verisure. Dessutom hamnade Verisures fakturor hos Kronofogden, vilket negativt påverkade vår kreditvärdighet. För närvarande har vi inte heller fått någon ersättning för de 2 448 SEK som betalades till Verisure.
2. Sedan sommaren har vi begärt ett besök av en tekniker eftersom en av de installerade kamerorna inte fungerar. Bilden visas inte i appen och kameran är därmed värdelös. Trots många samtal och e-postmeddelanden har ingen tekniker besökt oss, och kameran är fortfarande ur funktion eftersom Vialarm inte har utsett någon för att åtgärda problemet.
3. Frustrerade över Vialarms tjänst beslutade vi att undersöka möjligheten att avsluta larmet. Till vår förvåning fick vi reda på att "tjänsten" vi köpt för 259 SEK/månad av säljaren faktiskt var "försäljningen" av larmutrustning värderad till 28 100 SEK. Vi är nu skyldiga att betala Wasa Kredit för dessa enheter över 144 månader (12 års skuld). Detta är en oärlig handling av Vialarm, eftersom säljaren sålde och förklarade kontraktet muntligt på ett annat sätt än det verkliga kontraktet på papper.
När det gäller det tredje punkten verkar det vara ännu allvarligare, eftersom vi har upptäckt att vårt fall inte är isolerat. Våra grannar i Staffanstorp lurades också bara för att bli nya kunder och står inför en liknande situation.
Vi är verkligen trötta på detta beteende, och som nämnts i vårt telefonsamtal avser vi att rapportera händelsen överallt där det är möjligt. Det är orättvist att familjer lurats på detta sätt. En familj som bara ville ha ett pålitligt larmsystem finner sig nu bördad med en skuld på 12 år.
Enligt Vialarm kan vi förvänta oss ett samtal (tveksamma eftersom vi har väntat i sex månader). Vi väntar på en lösning av detta fall.

Permalänk

Problemet med dessa tjänster är att de är skitsvåra att kontrollera hur bra de är och vad man får för pengarna. Då kan aktörer som snålar in på kvaliten bli mer prisvärda och andra aktörer tvingas detsamma om de nu ej kan bevisa att de är bättre.

Hur vore det om aktörerna visar lite statistik? Som att de har förhindrat X antal inbrott, X antal personer greps på plats etc. (antal är ett dåligt mått, ju större bolag ju fler) Jag vet ej hur de skulle redovisa, men nu är det väl inget?
Många väktare som åker på ett larm är riktigt vältränade, modiga och grymma personer på alla sätt, de får dock lagligt inte bära med sig samma prylar som många tjuvar har på sig. (kniv, pistol etc) Så jag är lite tveksam till hur ofta de ingriper ett inbrott.

Man kan fundera på att skaffa egen larmutrustning, vakthund och grannsamverkan.

Permalänk
Sötast

Senaste gången en dörrknackande försäljare (Vet ej företag) ville sälja larm så var jag faktiskt nyfiken på vad de kunde erbjuda. Våra diskussioner slutade dock plötsligt när jag bad honom återkomma om en vecka då jag jämfört med konkurrenter.

Då sa han att hans erbjudande endast gäller här och nu. Det för mig var tillräckligt bevis om att det hela bara är skojare och jag bad honom att lämna.

Har sedan dess läst på om hur dessa larmtjänster fungerar och det enda som någonsin skulle kunna vara till hjälp i min värld är brandlarm med direktutryckning. Men som de flesta vet så är ett hus övertänt på den tiden utryckningen tar och det skyddar mest närliggande byggnader. Alltså finns det inget värde alls i dessa larmtjänster. De agerar inte på inbrott, de får inte ut brandbil snabbt nog, vad gör de? Jo falsk säkerhet.

Du har dina försäkringar, som dessutom är billigare än såna skitlarm.

Permalänk
Medlem

Om man är lite teknikintresserad är det väl bara att själv sätta upp lite sensorer och kameror och kanske en redundant internetförbindelse, och själv ringa polisen/brandkåren/grannen om man får en notis/samtal på telefonen och ser något skumt i kamerorna?

Enda fördelen med larm-företagen som jag ser det är att man får en klisterlapp med deras namn på dörren. Det kanske kan avskräcka någon.

Permalänk
Medlem

Tror dessa larmföretag är mer tjuvar än de som gör inbrott.

Ganska små odds att man får inbrott och hemförsäkringen täcker det mesta.
Tror du kan skaffa egna saker billigare

Köpte själv en kamera från kjell.com för 269 kr med full Hd och den varnar i telefonen när något går framför. Sen kan man slänga in ett SD kort som spelar in när det finns rörelse. Samt att du kan prata genom kameran med telefonen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CaroSanabria:

1. Förra året besökte en säljare från Vialarm oss upprepade gånger hemma och erbjöd en larmtjänst för att ersätta vårt dåvarande Verisure-system. Bland löftena som Vialarm gav var: att leverera nästan samma utrustning som Vialarm hade installerat, ett års åtagande och en serviceavgift på 259 SEK/månad. Dessutom försäkrade Vialarm oss om att de skulle hantera uppsägningen med Verisure och täcka uppsägningsavgiften. Vialarm misslyckades dock med att avsluta tjänsten, och Verisure fortsatte att fakturera oss. Slutligen var vi tvungna att själva betala Verisure. Dessutom hamnade Verisures fakturor hos Kronofogden, vilket negativt påverkade vår kreditvärdighet. För närvarande har vi inte heller fått någon ersättning för de 2 448 SEK som betalades till Verisure.
2. Sedan sommaren har vi begärt ett besök av en tekniker eftersom en av de installerade kamerorna inte fungerar. Bilden visas inte i appen och kameran är därmed värdelös. Trots många samtal och e-postmeddelanden har ingen tekniker besökt oss, och kameran är fortfarande ur funktion eftersom Vialarm inte har utsett någon för att åtgärda problemet.
3. Frustrerade över Vialarms tjänst beslutade vi att undersöka möjligheten att avsluta larmet. Till vår förvåning fick vi reda på att "tjänsten" vi köpt för 259 SEK/månad av säljaren faktiskt var "försäljningen" av larmutrustning värderad till 28 100 SEK. Vi är nu skyldiga att betala Wasa Kredit för dessa enheter över 144 månader (12 års skuld). Detta är en oärlig handling av Vialarm, eftersom säljaren sålde och förklarade kontraktet muntligt på ett annat sätt än det verkliga kontraktet på papper.
När det gäller det tredje punkten verkar det vara ännu allvarligare, eftersom vi har upptäckt att vårt fall inte är isolerat. Våra grannar i Staffanstorp lurades också bara för att bli nya kunder och står inför en liknande situation.
Vi är verkligen trötta på detta beteende, och som nämnts i vårt telefonsamtal avser vi att rapportera händelsen överallt där det är möjligt. Det är orättvist att familjer lurats på detta sätt. En familj som bara ville ha ett pålitligt larmsystem finner sig nu bördad med en skuld på 12 år.
Enligt Vialarm kan vi förvänta oss ett samtal (tveksamma eftersom vi har väntat i sex månader). Vi väntar på en lösning av detta fall.

Fungerar inte anläggningen som tänkt så tar du ärendet via ARN.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag personligen ser ALLA dörrknackare som skojare på något sätt. Har aldrig haft en bra upplevelse av dessa. De bästa är dock så kallade larmförsäljare.
Dom tjatade om att boka ett möte och visst kunde jag göra det men jag sa att jag kommer inte köpa något så ni verkligen vet det och dom sa att det bara är ett informerande möte.
Mötet kom och dom snackade sig varma om sitt system. När dom var klara slängde dom fram ett kontrakt för mig att skriva på. Jag sa att jag inte kommer köpa något vilket jag gjorde det klart för dom dagen innan och var väldigt tydlig med.

Tyckte nästan synd om försäljaren som slösat sin tid på mig vilket jag även påpekat. Besvikelsen i hennes ansikte var påtaglig.

Klassikern är också att "erbjudandet" gäller bara nu. Det argumentet kommer väldigt snabbt när man säger att man vill kolla upp alternativ eller konkurrenter.

Utöver det har vi tak tvätt killarna som tydligen skulle göra grannens tak(lögn) vilket jag visste. Dom gick från 50k till 2k. När jag sa till han att det är ganska uppenbart att han försöker lura mig för INGEN kan droppa sitt pris från 50k till 2k så försvann han illa kvickt.

jag brukar ibland retas lite med dessa dörr knackare. Jag säger rätt snabbt att jag vill veta priset och dom säger vad som ingår och med detta och detta så kostar det bara liter mer och bla bla bla.
Då brukar jag säga att det jag har nu är gratis och frågar om dom kan bättre än gratis? Har faktiskt fått en som började skratta och sa att han kunde ge mig 900 kr i månaden istället om jag valde deras bredband. Nog den enda som fattat hinten. Med larm försäljare brukar jag säga att får jag inbrott och saker blir stulna så har jag en utmärkt anledning att köpa nya saker. Brukar få väldigt konstiga miner från dom när jag säger detta

Måste man jaga sina kunder anser jag att det är något allvarligt fel, enda undantagen är ungar som säljer lotter och liknande saker.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag har en gång blivit rekryterad av en kille från ett av dessa företag då vi hade jobbat ihop i ett tidigare säljföretag. Jag kan väl säga som så att sättet man arbetar på är INTE ok. Inte bara har man en massa unga människor som springer runt och jobbar på endast provision men man säljer även helt undermånliga larm som definitivt inte är värt månadsavgiften. Jag kommer ihåg när en kollega till mig hade haft inbrott trots att de hade ett av dessa larm och försäkringskillen hade bara garvat när de berättade vad de hade. Det var dock inte vialarm. Även inbrottstjuvar som intervjuats i teve har sagt att dess alarm är så simpla att forcera att det är som en skylt som säger "varsågod och stjäl" när man har en sån larmskylt i fönstret.

Kollar man på trustpilot så är deras betyg bra, men läser man de negativa posterna så får man en annan bild. Anledningen till att betyget är så högt är troligtvis tvådelat. 1.Många har fått larmet installerat och skriver ett positivt betyg utan nån egentlig erfarenhet av nånting mer. 2.Företaget har personer som går in och skriver betyg åt dom. Detta är väldigt vanligt idag och det förekommer ingen kontroll.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa något från någon som kommer hem till mig oanmält, inte heller från någon som ringer.

Permalänk
Medlem

Snälla snälla @Bläjd gå inte på det där. *I'm begging you* 😃

1. Jag är emot ALLA bränder (förutom lägereldar) vill jag förtydliga...så ingen tror att jag är en politiker eller att jag jobbar på brandkåren. Nu till historien:

° När Harry Schein's villa 🏡 brann ner "av misstag" så var det en väktarbil ute, utanför och "vaktade objektet" d.v.s. Väktaren gjorde inte ett sk#t utan såg lyckligt på när huset brann upp...visst han ringe 911 men alltså det gör ju vem som helst (ja förutom pyromanen och sonen som ska ha ut tant Agdas arv. Dock så försvinner arvsrätten om man funderar i dessa pyrotekniska banor). Så väktarbil med väktare är inget annat än en dyr 💸 fönstertittare som jag anser och ser det

° På spanska (för att få en tjej i säng 🛏) brukar folk säga att "jag ska ge dig månen", "månen är min", "det ska jag bevisa genom att plocka ner månen åt dig".

Månen symboliserar "vissa fördelar" (oftast sex och trygghetsfaktorer, villa, vovve...ehrm...VÄKTARE och Volvo) men i praktiken brukar (om killen kan övertyga henne väl nog) dessa löften innebära och enbart resultera i...jaa vad säger man på vuxenspråk...några vändor i sängen medelst älgskog.

Och jag använder mig av ordet "älgskog" väldigt varsamt och försiktigt ⚠ med tanke på att det mer handlar 🛒 om ett: "frivilligt sanktionerat ensidigt, i jakande riktning, utnyttjande av den ena parten" (för att inte använda något ord som kommer från undervegationen av det svenska språket och som inte formellt accepteras av den formella språkvetenskapen. ).

Säljare anser jag är som den där spanska killen som plockar ner månen för henne. Och han plockar i slutändan inte ner någon 🌐 måne utan snarare så plockar han av henne "det där oskyldiga" som alla tjejer har, när de är fröknar och innan de blir kvinnor, och som alla killar vill ha, innan alla tjejer blir skadat gods...ehrm...erfarna säger de visst att det heter...

Säljarna försöker likt killen plocka av kunden pengarna OCH dessutom binda kunden till ett kontrakt. Så man blir en ekonomisk flod/ström till bolaget. Väktarbilar och väktare gör inte så mycket mer än vad en vanlig Svensson gör med en vanlig mobiltelefon d.v.s. Ringer 911.

2. En mycket känd dagstidning tog upp 🔼 det här med larmbolag. Programmet heter 200 sekunder. Larmbolagen hade mest tagit det lugnt och skönt och fotat nakna personer genom vakt 💂 bolagets egna kamerasystem. Nämnda tidning 📰 hade prövat utryckningstiderna och det framkom att de, som sagts tidigare, på sin höjd ringde 911 från sin central. Många system fungerade heller inte för övrigt.

3. I Mexiko så har de hundar och beväpnade vakter som rent fysiskt patrullerar runt och i objektet... DET är bevakning på riktigt grabbar. Jag retade upp en sådan hund för att se huruvida vovven tog sitt jobb på allvar. Jo tack det var ett gott liv i hunden - ingen fritidspolitiker-slöa takter här inte...

Jag kan inte svara på alla inlägg så mitt svar får tjäna som lärdom och en generell bild av åsikt avseende sov...oh sorry...vaktbolag...

De vill sälja en produkt (månadsavgiften) och att produkten är rätt ihålig, likt löftet om en nerplockad måne, det bryr de sig mindre om... Precis som den spanska killen...ty de fick vad de ville ha i slutändan... Så Jaa...nahhh...bättre med en beväpnad vakt eller ylman.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Det var dåligt att trådskaparen aldrig skrev nåt mer, så kan det va . I mitt fall så blev det aldrig nåt Vialarm. Vi hävde köpet omgående. Vi ställde även Vialarm mot vårt nuvarande Verisure och "hotade" med uppsägning. Och på så sätt fick vi mer moderna komponenter installerade samt billigare månadskostnad. Sedan är jag fullt medveten som det skrivs om redan i tråden, om att det mer handlar om att få en skylt på husväggen för att ev. skrämma bort några tjuvar. Jag har inte dyrare prylar än nån annan, så om det gör att man inte väljer vårt hus får det var det vara värt det.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk

Katastrof

Hej,
glada trevliga säljare har man träffat på och Vialarm har åtminstånde en säljare som kom till oss som var trevlig och kunnig. Eftersom deras tekniker aldrig kom ut till oss på avtalad tid för att montera upp larmet kom till slut säljaren ut och gjorde jobbet själv. Men sen börjar helvetet med olika problem som avlöst varandra.
vad som är otydligt till att börja med är att man köper larmet, det kan jag svälja men supporten är som bäst katastrofal för den supporten som finns fixar inte de mest rudimentära problemen och sen går det bara utför i alla ärenden...
deras tekniker har aldrig dykt upp på avtalad tid så betvivlar starkt att dem finns, jag har själv fått demontera olika moduler själv så nu är mitt tålamod slut.
Jag vill inte mecka själv med larmet eller vänta månader på enkla problem ska bli lösta.

AKTA ER för detta bolag vilket är mitt råd, har svårt att se att något annat bolag skulle kunna missköta sig mer! alternativt hoppas på att aldrig få några problem för dem enklaste problemen blir gigantiska problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle Nyden:

Hej,
glada trevliga säljare har man träffat på och Vialarm har åtminstånde en säljare som kom till oss som var trevlig och kunnig. Eftersom deras tekniker aldrig kom ut till oss på avtalad tid för att montera upp larmet kom till slut säljaren ut och gjorde jobbet själv. Men sen börjar helvetet med olika problem som avlöst varandra.
vad som är otydligt till att börja med är att man köper larmet, det kan jag svälja men supporten är som bäst katastrofal för den supporten som finns fixar inte de mest rudimentära problemen och sen går det bara utför i alla ärenden...
deras tekniker har aldrig dykt upp på avtalad tid så betvivlar starkt att dem finns, jag har själv fått demontera olika moduler själv så nu är mitt tålamod slut.
Jag vill inte mecka själv med larmet eller vänta månader på enkla problem ska bli lösta.

AKTA ER för detta bolag vilket är mitt råd, har svårt att se att något annat bolag skulle kunna missköta sig mer! alternativt hoppas på att aldrig få några problem för dem enklaste problemen blir gigantiska problem

Läste ditt inlägg nu.
Jag har själv förjävliga problem med de här idioterna! Jag kämpar febrilt att säga upp larmet och häva köpet.
De har varit hos oss och bytt ut komponenter flertalet gånger så brandlarmet kan köra igång i tid och otid.. jag blev förbannad och plockade ner skiten. Sista i måndags plockade jag ner ett brandlarm, då ska de ringa pga sabotagelarm som går.. men ingen ringde. Men kl 02:03 i natt så jävlar ringer de!!! Har varit tvingad kund hos dem över 3 år, och tänker att ju fler vi är som går ihop, desto mer kraft får vi och kan störta som här jävla skojarna, för jag har fått nog av det här jävla bolaget nu! Historien om de här idioterna nu är lång här och de har varit här.många gånger, men felen kommer tillbaka och då ska vi enligt lag ha rätt att häva köpet!
Nu svarar de inte längre på mail och undviker mig helt, för de är väl rädda antar jag..
Men skriv gärna till mig om du tror vi kan hjälpa varandra med att bli kvitt detta patetiska bolag.
Allt väl, Mvh // Pontus

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaroSanabria:

[...]Dessutom hamnade Verisures fakturor hos Kronofogden, vilket negativt påverkade vår kreditvärdighet.[...]

Jag förstår inte, övertalade Vialarm Verisure att sluta skicka fakturor?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Problemet med dessa tjänster är att de är skitsvåra att kontrollera hur bra de är och vad man får för pengarna. Då kan aktörer som snålar in på kvaliten bli mer prisvärda och andra aktörer tvingas detsamma om de nu ej kan bevisa att de är bättre.

Hur vore det om aktörerna visar lite statistik? Som att de har förhindrat X antal inbrott, X antal personer greps på plats etc. (antal är ett dåligt mått, ju större bolag ju fler) Jag vet ej hur de skulle redovisa, men nu är det väl inget?
Många väktare som åker på ett larm är riktigt vältränade, modiga och grymma personer på alla sätt, de får dock lagligt inte bära med sig samma prylar som många tjuvar har på sig. (kniv, pistol etc) Så jag är lite tveksam till hur ofta de ingriper ett inbrott.

Man kan fundera på att skaffa egen larmutrustning, vakthund och grannsamverkan.

Väktarnas jobb är mer att säkra bostaden efter ett inbrott inte att ta tjuvar mitt i akten.
En väktare som tjänar runt 30’ i månaden lär inte vilja brottas med någon som kan vara beväpnad när de själva inte får vara det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Heatpack:

Läste ditt inlägg nu.
Jag har själv förjävliga problem med de här idioterna! Jag kämpar febrilt att säga upp larmet och häva köpet.
De har varit hos oss och bytt ut komponenter flertalet gånger så brandlarmet kan köra igång i tid och otid.. jag blev förbannad och plockade ner skiten. Sista i måndags plockade jag ner ett brandlarm, då ska de ringa pga sabotagelarm som går.. men ingen ringde. Men kl 02:03 i natt så jävlar ringer de!!! Har varit tvingad kund hos dem över 3 år, och tänker att ju fler vi är som går ihop, desto mer kraft får vi och kan störta som här jävla skojarna, för jag har fått nog av det här jävla bolaget nu! Historien om de här idioterna nu är lång här och de har varit här.många gånger, men felen kommer tillbaka och då ska vi enligt lag ha rätt att häva köpet!
Nu svarar de inte längre på mail och undviker mig helt, för de är väl rädda antar jag..
Men skriv gärna till mig om du tror vi kan hjälpa varandra med att bli kvitt detta patetiska bolag.
Allt väl, Mvh // Pontus

Är du i samma sits som tidigare inlägg som har larmet på en kredit med 12 års avbetalning? Eller hur ser ditt avtal ut?
Tyvärr eftersom du nu haft larmet i 3 år så har du väl ingen reklamationsrätt på det längre?

Jag hade bara avslutat tjänsten och försökt komma undan så mycket kostnad som möjligt, men om du har larmet på någon form av kredit så kan du nog glömma att bli av med det. Möjligtvis kan det bli billigare att lösa hela krediten så slipper du kanske i alla fall en del ränta.

För andra som hittar denna tråden så kan jag bara råda att så snabbt som möjligt påtala att man vill häva köpet om man får problem som inte kan åtgärdas och/eller kommer tillbaka. Vill inte bolaget det så går man direkt till ARN. Följer inte bolaget ARN så får man gå till tingsrätten. Efter tre år upphör rätten att reklamera en trasig produkt, så har man väntat så länge så kommer inte ARN att ta i frågan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Är du i samma sits som tidigare inlägg som har larmet på en kredit med 12 års avbetalning? Eller hur ser ditt avtal ut?
Tyvärr eftersom du nu haft larmet i 3 år så har du väl ingen reklamationsrätt på det längre?

Jag hade bara avslutat tjänsten och försökt komma undan så mycket kostnad som möjligt, men om du har larmet på någon form av kredit så kan du nog glömma att bli av med det. Möjligtvis kan det bli billigare att lösa hela krediten så slipper du kanske i alla fall en del ränta.

För andra som hittar denna tråden så kan jag bara råda att så snabbt som möjligt påtala att man vill häva köpet om man får problem som inte kan åtgärdas och/eller kommer tillbaka. Vill inte bolaget det så går man direkt till ARN. Följer inte bolaget ARN så får man gå till tingsrätten. Efter tre år upphör rätten att reklamera en trasig produkt, så har man väntat så länge så kommer inte ARN att ta i frågan.

Med ARN i ryggen - vid positiva beslut NB - så har man ett schysst case inför TR eftersom de på ARN också är jurister och har utrett ärendet till dess beskaffenhet.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Jag förstår inte, övertalade Vialarm Verisure att sluta skicka fakturor?

Som jag läser det så var det precis tvärt om, vialarm avslutade inte avtalet med verisure som de påstod, och verisures fakturor betalades aldrig, och gick därför till kronofogden

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Är du i samma sits som tidigare inlägg som har larmet på en kredit med 12 års avbetalning? Eller hur ser ditt avtal ut?
Tyvärr eftersom du nu haft larmet i 3 år så har du väl ingen reklamationsrätt på det längre?

Jag hade bara avslutat tjänsten och försökt komma undan så mycket kostnad som möjligt, men om du har larmet på någon form av kredit så kan du nog glömma att bli av med det. Möjligtvis kan det bli billigare att lösa hela krediten så slipper du kanske i alla fall en del ränta.

För andra som hittar denna tråden så kan jag bara råda att så snabbt som möjligt påtala att man vill häva köpet om man får problem som inte kan åtgärdas och/eller kommer tillbaka. Vill inte bolaget det så går man direkt till ARN. Följer inte bolaget ARN så får man gå till tingsrätten. Efter tre år upphör rätten att reklamera en trasig produkt, så har man väntat så länge så kommer inte ARN att ta i frågan.

Vi har haft skiten strax över tre år, men försökt bli av med det längre än så, första kontakten där.vi hävdar att vi vill säga upp och häva larmet är gjord efter 2 år som vi haft larmet. Så dessa mail-konversationer går över 2 år tillbaka i tiden och mycket finns dokumenterat i skrift.

Tydligen är de svartlistade på ARN också såg jag, då de vägrar att följa ARNS rekommendationer.
Det här bolaget är så helvetes körda i skit! Jag blir bara så otroligt förbannad att sådana här jävla människor finns i världen som styr sådana här bolag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Som jag läser det så var det precis tvärt om, vialarm avslutade inte avtalet med verisure som de påstod, och verisures fakturor betalades aldrig, och gick därför till kronofogden

Men om det fortsätter komma fakturor så måste man ju höra av sig till företaget de kommer från och inte bara låta bli att betala dem? OP kan ju aldrig ha fått dem, för annars skulle hen väl aldrig låtit dem gå till Kronofogden?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Men om det fortsätter komma fakturor så måste man ju höra av sig till företaget de kommer från och inte bara låta bli att betala dem? OP kan ju aldrig ha fått dem, för annars skulle hen väl aldrig låtit dem gå till Kronofogden?

Jo precis, det låter lite mysko helt klart

Eller så struntade OP i dem för att de andra skulle fixa det, men sket i det… oklart, men absolut slarvigt att inte dubbelkolla