Prisjakt utser Spel & Sånt till årets butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Classic var standard innan den nya kom. Jag räknar inte den nya som adekvat fortfarande mer än 10 år senare, då använder jag hellre google

Yes, det är jag medveten om.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kul och välförtjänt!
Har handlat spel där enda sedan tidigt 2000, och att se butiken byta skepnad (flera gånger om) har varit en häftig resa att få tal del av.
Från en skrubb som man knappt kan röra sig 8 personer i, till den superfina och unika "spelhallen" de har nu!

Permalänk
Medlem

Grattis till butiken, var förbi där 2021 när jag åkte till Norrtälje. Verkligen en trevlig butik.

Ja prisjakt har tyvärr blivit sämre, speciellt sen de stängde classic
Tja i Sverige finns det två sidor prisjakt och pricerunner men ingen är bra, synd.
Vill jag ha info och kunna jämföra produkter går jag hellre till www.geizhals.at som jag har gjort i snart 20 år.

Permalänk
Inaktiv

Haha, jag köpte från dem på Tradera för några år sen, blev uppringt:

"Ja hej jag ringer från spel å sånt."
Jag: "Va?"
"Ja ringer från spel å sånt"
Jag: "Va?"
"Du har köpt på Tradera"

Just kombinationen av ord spel och sånt lät så jävla konstigt på telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Klassiska sajten ja, ofta kallats för classic prisjakt.
Vanliga sajten finns dock fortfarande kvar 🙂

Klassiska sajten var den den "vanliga sajten". Prisjakt finns inte längre, lycka till att övertyga oss om annat!

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt och glädjande att se enskilda butiker som står på egna ben, det är fasen dubbelt värt att klara av att driva en affärsverksamhet mot alla drakar på marknaden.
Förbaskat bra gjort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bizzro:

Klassiska sajten var den den "vanliga sajten". Prisjakt finns inte längre, lycka till att övertyga oss om annat!

Nja det verkar svårt, försöker inte heller att övertyga nån.
Men att säga att prisjakt inte längre finns är dessvärre felaktigt, oavsett vad man tycker om den sajten som nu finns 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nja det verkar svårt, försöker inte heller att övertyga nån.
Men att säga att prisjakt inte längre finns är dessvärre felaktigt, oavsett vad man tycker om den sajten som nu finns 🙂

Likt en död människa finns kroppen kvar, men livet, det har lämnat.

Permalänk
Medlem

Att proffsmagasinet vinner blåser bort all trovärdighet. Värre butik för verktyg får man leta efter. Skumraskbutik som fifflar med priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Likt en död människa finns kroppen kvar, men livet, det har lämnat.

Intressant jämförelse.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt aldrig hört talas om den här butiken. Får ta och kolla in deras webb-shop.

Permalänk
Medlem

https://www.spelochsant.se kul sida. Tyvärr verkar 90% utanför mitt intresse, men respekt för engagemang.

Har aldrig varit i Norrtälje och inga planer på det heller.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Kul vinst! Har de funnits i Stockholm tidigare också? Inbillar mig att jag handlat där, men det var i så fall jäkligt länge sedan (eller kanske postorder och blandat ihop med någon annan butik).
Edit: Märkte dock att det var lite osmidigt att kundtjänst och en del information på botten försvinner med engelska som språkval och rubrikerna inte översätts..

Dold text

Kan inte undvika att bokstavligen bli lite illamående när jag läser Prisjakts VD använda ordvalen "kundupplevelser på toppnivå", kan bara gratulera till årets mest försämrade prisjämförelse-sajt 2023.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kul vinst! Har de funnits i Stockholm tidigare också? Inbillar mig att jag handlat där, men det var i så fall jäkligt länge sedan (eller kanske postorder och blandat ihop med någon annan butik).

Det var en annan butik som hette Spel & Sånt. Började med roll- och brädspel men expanderade sen med konsol/datorspel. Har för mig de gick omkull i början av 2000-talet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fulci:

Det var en annan butik som hette Spel & Sånt. Började med roll och brädspel men expanderade sen till konsol/datorspel. Har för mig de gick omkull i början av 2000-talet.

Ah, tack! Då var jag inte helt ute och cyklade.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Ah, tack! Då var jag inte helt ute och cyklade.

Japp, de fanns på Vasagatan då inte långt från TV-spelsbörsen på Klarabergsgatan på den tiden.

Permalänk
Medlem

Tror jag kaaanske haft med dom att göra via tradera? annats inte hört talas om. att det var en riktig butik-kedja liksom. grattis till the small underdog eller nåt sånt I guess?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Ser ut som en trevlig butik, ska köpa några brädspel av dem.