Skiljer avståndet mellan tangenterna på ett fullstort, TKL & 65%

Permalänk

Skiljer avståndet mellan tangenterna på ett fullstort, TKL & 65%

Om man nu jämför mellan ett fullstort, TKL och ett 65%, skiljer det något gällande avstånden mellan tangenterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Om man nu jämför mellan ett fullstort, TKL och ett 65%, skiljer det något gällande avstånden mellan tangenterna?

Jag skulle säga ja men också beroende på tillverkare.

Jag bytte från steelseries (full size) till Glorious(til) och mitt muskelminne har vissa tangenter några millimeter fel... Speciellt shift/L ctrl

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av peckapecan:

Om man nu jämför mellan ett fullstort, TKL och ett 65%, skiljer det något gällande avstånden mellan tangenterna?

NEJ!

Du använder precis samma keycaps.
(okej det finns tillverkare som ändrar på avståndet, men det handlar om <1mm och bara sett det på en Planck)

Permalänk

Det är samma avstånd mellan A och Ä som på ett fullstort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Om man nu jämför mellan ett fullstort, TKL och ett 65%, skiljer det något gällande avstånden mellan tangenterna?

Det kan skilja lite i avståndet mellan grupperingarna av tangenter. D.v.s. på två olika TKL kan avståndet mellan typ Delete och Enter vara olika. Däremot är det exakt samma avstånd mellan t.ex. D och F eftersom alla keycaps är standardiserade i storlek. Så det beror på hur du menade.

Eller ja, brassklappen är väl att avståndet på botten av dem är detsamma. Det kan ju skilja sig på ovansidan beroende på vilken profil tangentbordet kör med antar jag.