Xbox one som tappar kopplingen mellan kontrollerna

Permalänk
Medlem

Xbox one som tappar kopplingen mellan kontrollerna

Jag har en xbox one inköpt 2015 som börjar visa skapliga tecken på ålder. För det första så är den rätt slö och spelar inte längre upp något ljud vid uppstart eller avstängning, men det problem jag har som gör det nästan ospelbart i vissa sammanhang är att kontrollerna tappar kopplingen till xboxet.

Jag kan sitta och spela en stund och helt plötsligt tappar kontrollen kopplingen och kopplar av och på i en längre stund. Det som har hjälpt är att räcka kontrollen närmare konsolen, men när jag provade att sitta 1 meter ifrån konsolen och spela fortsatte den koppla från, så det är inte problemet.

Jag har testat med mina båda xbox one kontroller och en series s kontroll, fräscha batterier på allihopa. Så det är konsolen det är fel på.

Visa signatur

i5 10400F 2.9 GHz | Acer GTX 1060 3GB | 16GB Corsair Vengeance LPX 2666 GHz | Corsair HX520W | ASUS TUF B560 PLUS-WIFI | Cooler Master Hyper 212 Evo V2 | Kolink Stronghold Overseer

Permalänk
Medlem

Har väl ingen lösning men har du testat att göra en riktig omstart? Alltså inte att den vaknar från ”sleep” utan att den faktiskt varit avstängd.
En annan sak som kan vara värd ett test är en fabriksåterställning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb