Luktar bränt vid on/off av nätaggregat

Permalänk
Medlem

Prova att koppla ur allt med USB, inklusive headerna på moderkortet, och se om det hjälper. Kan vara nåt annat som drivs av 5VSB (om strömbrytaren i lådan är en som lyser så kan det komma därifrån till exempel), men det skall vara primärt USB.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustafKarlsson:

Hur vet jag att jag gjort rätt med distanserna? Den sitter på distanser men kan man göra något fel där?

Det var bara den första tanken jag hade. När du sa nytt Moderkort. Jag ser att andra har skrivit precis vad jag tänkte.
Ville bara att du kollar en extra gång. För du håller på med felsökning ju.

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk

Om folk undrar! Jag köpte då processor, ram och moderkort nytt, resten begagnat/hade sen innan.
Jag har nu kopplat ihop min gamla dator, jag ser att hårddisk, grafikkort och nätaggregat fungerar(dessa hade jag satt i nya datorn).
Så något märkligt måste det varit med moderkortet därav har jag nu uppfört en reklamation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustafKarlsson:

Om folk undrar! Jag köpte då processor, ram och moderkort nytt, resten begagnat/hade sen innan.
Jag har nu kopplat ihop min gamla dator, jag ser att hårddisk, grafikkort och nätaggregat fungerar(dessa hade jag satt i nya datorn).
Så något märkligt måste det varit med moderkortet därav har jag nu uppfört en reklamation.

Tråkigt men rimligt, bra att inget verkar uppenbart trasigt!