Detta gäller när HBO Max blir Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retarderad:

Inte mitt fel att företaget går ut med fel information. Avslutade inte samma dag utan 2-3 dagar efteråt av den enkla anledningen att tjänsten blivit sämre och dyrare. Finns ingen anledning att fortsätta vara kvar som kund då.

Rage quit? Nej. Utan eftertanke? Nej. Utgick från den information som skickades ut av företaget.

Vet inte om någon streamingtjänst som visar 1080p-material och sedan skalar upp det till 4K, eller som visar 4K i samma bitrate som 1080p.

Men ändringen skulle ju börja gälla först i sommar, inte direkt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Men ändringen skulle ju börja gälla först i sommar, inte direkt

Informationen jag fick från Max är den jag skrev. Finns ingen anledning att tro att man kommer ändra detta så därför avslutade jag tjänsten då den skulle bli sämre och dyrare.

Att man sedan i efterhand ändrar sig är väl bra för er som valt att stanna kvar och initialt accepterat en sämre och dyrare tjänst.

Max kunde i mitt ärende ha sagt att "vi gjorde fel som gav dig och alla andra inkorrekt information, så trots att du avslutat ditt konto (eftersom vi gett dig inkorrekt information) så kommer vi fortsätta ge dig livstids rabatt på 50% om du väljer att starta om ditt konto hos oss", men nej. Man väljer att inte ta ärendet vidare samt så slänger man på luren i mitt öra när jag ber om det en andra gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retarderad:

Informationen jag fick från Max är den jag skrev. Finns ingen anledning att tro att man kommer ändra detta så därför avslutade jag tjänsten då den skulle bli sämre och dyrare.

Att man sedan i efterhand ändrar sig är väl bra för er som valt att stanna kvar och initialt accepterat en sämre och dyrare tjänst.

Max kunde i mitt ärende ha sagt att "vi gjorde fel som gav dig och alla andra inkorrekt information, så trots att du avslutat ditt konto (eftersom vi gett dig inkorrekt information) så kommer vi fortsätta ge dig livstids rabatt på 50% om du väljer att starta om ditt konto hos oss", men nej. Man väljer att inte ta ärendet vidare samt så slänger man på luren i mitt öra när jag ber om det en andra gång.

Mailet "allt du behöver veta" som gick ut den 19 april var väl ganska tydlig med vad som gällde 'om du inte vill fortsätta ditt abonnemang'? Vill du inte betala mer, avsluta före ditt förnyelsedatum innan eller senast per den 23 juli. Det är ju nästan två månader kvar tills prishöjning sker, rage quit eller inte...

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Jag är en som prenumererar på Discovery+ för att se en del Kanal5-program (Alla mot Alla med Filip och Fredrik bland annat).
Gör det under "säsonger".
Nu så slänger dom jävlarna in kanal5 och kanal 9 i "premiumabonnemanget" för 169 kr.
...
Så det går upp från 109 kr till 169 kr nu.
För ett halvår sen var det 89 kr.

Skrivet av HH1:

Det är linjär-kanalerna du inte får. Programmen finns där ju ändå...

I min familj har vi sedan flera år prenumeration på Discovery+ bara för att komma åt Eurosport (läs: Tour de France) som min fru vill kunna följa.
Att vi dessutom fick tillgång till OS blev en senare tillkommen bonus.

Nu blir Eurosport ungefär lika dyrt som Viasat Motor, vilken jag skulle vilja ha men ratat för att den kanalen är så dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

I min familj har vi sedan flera år prenumeration på Discovery+ bara för att komma åt Eurosport (läs: Tour de France) som min fru vill kunna följa.
Att vi dessutom fick tillgång till OS blev en senare tillkommen bonus.

Nu blir Eurosport ungefär lika dyrt som Viasat Motor, vilken jag skulle vilja ha men ratat för att den kanalen är så dyr.

Vad hindrar att du behåller Discovery+? De har väl inte höjt priserna eller ändrat innehållet där också?