ICQ kastar in handduken efter nästan 30 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nu kanske man kunde skicka offline meddelanden, kom inte ihåg.

Japp det kunde man, då lagrades det i deras server tills mottagaren kom online.

Var ju lite speciellt också att man var tvungen att tima in att vara online samtidigt. Man var ju inte alltid tillgänglig som man är nu, på gott och ont.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Provade logga in via webben. Alla kontakter jag hade står som "Not seen in a long time" eller "Deleted"

Inte någon som varit inne nyligen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

7832700

7832700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Uh-Oh, är fortfarande en bra SMS-signal.

Min standard SMS-signal i många herrans år.
Solklart delad etta tillsammans med Nokias klassiska.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Jag kom på lösenordet jag hade. Sedan när de vill ha ens nummer för säkerhet så är det bara att klicka på "cancel", så kommer man in! Jaaaa!

Visa signatur

| || ||| Sundsvall
Gustaf Lindqvist

Love making games

Permalänk

873372. Men sedan var det en tysk som kapade mitt lösen, men jag hade sedan länge slutat använda kontot då.

Meddelande ljudet sitter dock etsat i minnet för alltid!

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis använder det fortfarande, vilket skit att det läggs ner. Har nog använt det sedan jag fick internet första gången, någon gång runt 1998 eller så.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Oj så sorglig avslutning på artikeln Kommer ihåg mitt nummer även fast jag inte loggat in på 20 år.

Minns att jag i slutet av 90-talet fick ett meddelande på ICQ som löd: "Hello im a 51 year old man from Australia im gay r u gay"

Nå, är du?

Permalänk
Skrivet av john_doe:

Jag och en kompis använder det fortfarande, vilket skit att det läggs ner. Har nog använt det sedan jag fick internet första gången, någon gång runt 1998 eller så.

Vilken klient använder ni?

Visa signatur

| || ||| Sundsvall
Gustaf Lindqvist

Love making games

Permalänk
Medlem
Skrivet av G.Lindqvist:

Vilken klient använder ni?

Sista tiden har jag kört Android mobilversionen 23.1.1 enbart.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Nå, är du?

Haha är det du, som flyttat till Sverige, kanske för min skull, och nu är i 75-årsåldern?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s