Prishöjningar över hela brädet för LG:s nya OLED-arsenal

Permalänk
Melding Plague

Prishöjningar över hela brädet för LG:s nya OLED-arsenal

LG släpper sina nya OLED-TV-apparater nästa vecka och har nu spikat priserna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nöjd med C3 77" för 14 700kr för 1 år sedan.

Permalänk
Medlem

Detta är alltså introduktionspriser och behöver på intet sätt säga eller indikera vad priserna landar på i reaperioden med start cirka Black Friday.

Permalänk
Medlem

Har en G1 och G3 och jag köper inte LG igen, för mycket reklam och "AI" i WebOS som inte går att stänga av.

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Ändå positivt att 42orna och 77orna inte går upp i grundpris, får se vad de landar på vid black friday och melladagsrean.
Är eventuellt spekulant på en 42a.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

+20k för en "budget" 55'a?
Vill inte raljera, men är det bara jag som får vibbar från galenskapen med gpu priserna?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Galet bra pris! Nån kampanjvecka?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

LG, nätack.

Nöjd med min reklamfria Panasonic OLED.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Kul med prissänkn...

Tänk den dagen vi får en sådan nyhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

LG, nätack.

Nöjd med min reklamfria Panasonic OLED.

Jag är skapligt nöjd med min reklamfria LG C4 också. Låt bli att koppla in dem till internet bara så slipper man reklam. Finns ingen anledning för en TV att ha det, då kommer de säkert både börja skicka screenshots till Korea och ladda ner reklam.

Om några år kommer de väl börja komma med 5G förstås, då blir det till att klippa av antennen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Jo, under februari-mars 2024. Sänkt pris överallt, 9000kr i cash back ifrån LG osv.

Permalänk
Snusfri

Med dessa priser får min C2 42" leva vidare eller så köper jag en renodlad skärm i samma storlek för de priserna.
Det var just att C2'an var så mycket billigare än en OLED skärm i samma storlek som avgjorde vid köpet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

Köpte min Sony A80J 77" för 30k ca 3,5 år sedan. Fortfarande nöjd och jag tycker den ger ett naturellt intryck. Nästa gång jag köper blir det någon billigare på någon bra deal.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Ni kan få 2024 års LG C4 65" för 16.300:- nu.
https://www.computersalg.se/i/20986367/lg-oled65c41la-65-diag...

Permalänk
Medlem

Tråkigt att 97” aldrig går ner i pris.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Man köper inte tv för introduktionspriser
Köpte min lg g4 65” för 23k

Permalänk
Medlem

Gav 14 för min LGCX för några år sedan, skulle kostat 29k ny, fördelen med personalrabatt (enda anledningen till att jag är timanställd där xD)

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Har en G1 och G3 och jag köper inte LG igen, för mycket reklam och "AI" i WebOS som inte går att stänga av.

Vilket märke och vilken modell har minst bloatware och annat krafs som bara är onödigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Med dessa priser får min C2 42" leva vidare eller så köper jag en renodlad skärm i samma storlek för de priserna.
Det var just att C2'an var så mycket billigare än en OLED skärm i samma storlek som avgjorde vid köpet.

42-tummarna i C-serien har ju inte ökat i pris sedan C3. Sen kommer de reas ut med jämna mellanrum så lanseringspriserna säger inte mycket i detta fall. Snart ser vi priser någonstans mellan 12-14,000Kr (något i det häradet jag betalade för min C3;a - minns inte exakt pris vid tillfället).

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Jag är skapligt nöjd med min reklamfria LG C4 också. Låt bli att koppla in dem till internet bara så slipper man reklam. Finns ingen anledning för en TV att ha det, då kommer de säkert både börja skicka screenshots till Korea och ladda ner reklam.

Om några år kommer de väl börja komma med 5G förstås, då blir det till att klippa av antennen...

Smart! Du slipper ju det mesta utan internet, typ alla funktioner förutom det som ges med externa tillbehör...

Våran skulle ju bli obrukbar utan internet...

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 4870 Crossfire I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Snusfri
Skrivet av DasIch:

42-tummarna i C-serien har ju inte ökat i pris sedan C3. Sen kommer de reas ut med jämna mellanrum så lanseringspriserna säger inte mycket i detta fall. Snart ser vi priser någonstans mellan 12-14,000Kr (något i det häradet jag betalade för min C3;a - minns inte exakt pris vid tillfället).

Gav 8900kr för min C2 i November 2022.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Det sägs att Xbox-appen också ska lanseras nu i april vilket gör Gamepass tillgängligt på LGs TV-apparater så det kanske lanseras i samband med de nya modellerna (och webOS 25). Synd bara att äldre modeller inte verkar få v25 förrän framåt hösten/vintern men det kan ju vara ett försäljningsargument för den nya serien. 🤷‍♂️

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Vad är det du stör sig på? Jag har en 55" C8 från 2018 och den har inget sådant jag stör mig på. Jag undrar om det blivit värre, i så fall har jag mycket mindre lust att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Det var väl främst B-serien som var lite dyrare? Med tanke på inflationen är det väl snarare en prissänkning över större delen av utbudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Gav 8900kr för min C2 i November 2022.

Den kostade runt 15,500Kr när den lanserades. C3;an var nere runt 11,000Kr på prisjakt (räknar inte med LG's egna erbjudanden) under black week 2023, mellandagsrean och januarirean 2024.

Under liknande förutsättningar kan du alltså räkna med att betala ca 2000Kr mer för en C5;a. Och det är en prisbild LG hållit fast vid sedan C3;an, vilket jag tycker är svårt att klaga på under rådande läge.

Permalänk
Medlem

Håller i min C1 ett tag till, tycker fortfarande att den är kanon.

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem

C-serien behöver verkligen få lite finesser från G-serien nu. MLA försvann och ersattes men hoppas verkligen den nya panelen kommer till C-serien nästa år. Hade varit trevligt men ett större hopp i prestanda.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Xophile:

Skrivet av rewoX:

Bästa köpet någonsin! Beställde min dagen jag fyllde 30, hehe. Jag betalade dock inte 14 700, utan 15 300 kr:

Skrivet av Alling:

Japp, det inlägget åldrades ju som mjölk i Saharaöknen … Jag får skylla på @Jojkenstein, som listade ut att man kunde få ner priset på en 77-tums C3 ytterligare till 15 300 kr genom att betala med presentkort.

Men man fyller ju bara 30 en gång, och inte kan det rimligen vara en slump att detta erbjudande löper ut samma dag …

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Samma här, kopplade ur internet, bästa jag gjort.

Man måste ändå vara vaksam, vid varje ny modell bör man kolla om råttorna tvingar dig till internet för att överhuvudtaget kunna använda TVn. Vi är smarta som kopplar ur internet men råttorna är minst lika smarta...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Ojoj vilka rövar priser och C samt B serien, skall ju knappt vara bättre vs 2024 serien 😳

Känner mig extremt nöjd, med B4-55 som jag köpte för ett par veckor sedan för strax under 9700kr. Ett kanon köp där 🥳