Vilken mjukvara använder du oftast?

Permalänk

Firefox
Discord
Jetbrains Rider
Git Fork
Ditto clipboard manager

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB

Permalänk
Medlem
  • qutebrowser

• ncspot

• weechat

Permalänk
Medlem

Firefox
Miniräknaren
Paint
Notepad
Excel

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Firefox

Permalänk
Medlem

Webbrowser (Safari/Edge/Firefox/Chrome,beroende på vilken enhet jag sitter på).

Det första jag brukar surfa in på är Tiny-Tiny RSS, som jag kör selfhosted, och läsa div nyhets, och teknikrelaterade feeds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Jag har hört många rekommendera Rider just för UE, men har inte testat det själv. Vad är fördelarna, tycker du?

Jag har testat bägge och Rider är snabbare, jag gillar " semi-copilot " som den har för Unreal Engine, den är trevlig när man ska refaktorera och söka i projekten. Det känns helt enkelt som Rider är lite mer skräddarsytt för Unreal än vad VS är. Nu har jag inte kört VS på väldigt länge så det kanske är mycket bättre nu?

Permalänk
Medlem

CheatEngine används flitigt i spel där man måste springa 50000 mil per dag, vilket är väldigt många!

Permalänk
Medlem

Firefox, Coteditor, iTerm2, git, VS Code, vi.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Det är väl kanske Steam.

Surfar typ inte på dator längre.

Permalänk
Medlem

Brave
Discord
Spotify
STEAM/Overwatch 2
Qbittorrent

Sedan finns de ju en drös appar som körs i bakgrunden med typ 100% uptime men som man inte själv är å pillar i..
Bitwarden
Mullvad App
ShareX
FanControl
Razer
Steelseries (Sonar)
Notepad++
osv osv

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NodCommander:

Firefox, och/eller Signal så jag slipper knappa på telefonen när familj och kompisar skriver

+1 på exakt detta.

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk

Firefox, tyvärr, jag önskar att det var något annat men det är det inte.
Firefox är ju bäst i kategorin webbläsare, men man är ju sällan särskilt kreativ när man använder webbläsaren. Dock är ju insamling och anskaffning av information en del i den kreativa processen och det gör man ju i och för sig oftast med hjälp av webbläsaren.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem

Plasticity, Affinity Photo, Davinci Resolve och Firefox

Permalänk
Medlem

Firefox, Spotify, Discord och Total Commander.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Eldräven är ju det första program som jag kör aktivt, för att vara mestadels passiv

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

Discord, Firefox, Total Commander och PuTTY.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Monitorian
Firefox
Steam
GOG
Ableton
VCV Rack
CURA
Fusion 360

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk

Brave
Spotify
STEAM COD
Qbittorrent
Mullvad VPN & Browser
Steelseries
KODI

Permalänk
Medlem

Total Commander
QbitTorrent
Firefox
Spotify

Sånt här blir ju lite svårt att avgöra vad som menas med att använda.
Typ QbitTorrent är den app som körs mest på datorn, tar mest minne och resurser men jag gör ju inte så mycket i det.

Total Commander är det jag använder mest som aktiv.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag har testat bägge och Rider är snabbare, jag gillar " semi-copilot " som den har för Unreal Engine, den är trevlig när man ska refaktorera och söka i projekten. Det känns helt enkelt som Rider är lite mer skräddarsytt för Unreal än vad VS är. Nu har jag inte kört VS på väldigt länge så det kanske är mycket bättre nu?

Låter spännande, jag måste nog testa. Är gratisversionen tillräcklig för att få en bra uppfattning om hur Rider är att jobba med, eller är AIn för neddummad?

Jag har bara jobbar med Visual Studio i ett år, så jag är inte rätt person att svara på om det blivit bättre. Men direkt bra tycker jag inte att det är - lite för mycket i integrationen med Unreal Engine som skaver. Så om Rider gör det bättre kanske det gör pulandet roligare

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

På datorn är det helt klart Chrome som är igång mest.

Tv: youtube

Surfplattan:Mihon

Permalänk
Medlem

Jag räknar inte webbläsaren som ett favoritprogram men det är definitivt den som används mest (Firefox för övrigt). Annars vette tusan, jag spelar rätt så mycket på min PC men spel är ju inget program.

Permalänk
Medlem

Många. För att nämna några:

Firefox
Outlook
Excel
MPC-BE
IDM
qBittorrent
EZ CD Audio Converter
MKVToolNix

Permalänk
Medlem

Windows office edge Firefox på linux + några linux os. undviker google & macprogram när det går, Annars steam, cubase, softube, reason,Luna. (jobb vmware 10a portal teams office)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Firefox
Galaxy
Discord
VS Code

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Firefox, Total Commander och Foobar2000 är igång om datorn är igång, typ. Notepad++ använder jag mest hela tiden också.

Vad det gäller kreativa program är nog Inventor och LTSpice det jag använder mest.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Firefox (någon typ av webbi är väl ofrånkomliga idag?)
Och eftersom det efterfrågas "använder" snarare än "startas" så kvalar bash (och xterm) in på andra plats.
not (Eget script som hanterar notiser, Downloads-katalogen, microbackup och pdf/image-läsning (not -p del-av-namn))
make (kompilering körs automatiskt efter ändring "make vi")
ls, grep, cd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElvisP:

EZ CD Audio Converter

Ah, en gammal favorit som verkligen hängt med under årens lopp.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Greenshot med automatisk uppladdning av bilden till imgur är helt fantastisk!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Firefox
Discord
Whatpulse
Teams
eM Client
Qbittorrent
Steam
Mod Organizer
Irony Mod Manager

Det är nog programmen som i princip jämt är igång hemma hos mig.

Visa signatur

Ryzen 5900X, HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16, ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1, WD Black SSD SN770 2TB