Problem med drivrutiner efter Windows-uppdatering

Permalänk

Problem med drivrutiner efter Windows-uppdatering

Tja! Jag har precis uppdaterat Windows 11 efter tjat från systemet om att göra detta, och möts då av dessa två fel:

Jag som är lätt förståndshandikappad när det gäller teknik sitter då nu och nojar över vad jag ska göra för att komma tillrätta med problemet. Ska man ominstallera dessa drivrutiner?

"Läs mer" tar mig till det här. Jag aktiverade det här TPM 2.0 för att kunna spela Battlefield 6-betan, så jag antar att det är kopplat till det på något vänster?

Permalänk
Medlem

Första är AMD Ryzen Master, andra är Gigabyte control center.

Testa att ladda ned dem från www.gigabyte.com resp www.amd.com och installera på nytt. AMD är via Chipset driver.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av shugge:

Första är AMD Ryzen Master, andra är Gigabyte control center.

Testa att ladda ned dem från www.gigabyte.com resp www.amd.com och installera på nytt. AMD är via Chipset driver.

Gjorde det, men möts av samma meddelanden. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartsvan:

Gjorde det, men möts av samma meddelanden. 🤔

Okej, men behöver du kunna använda Ryzen Master resp Gigabyte Control Center?

Om inte, kan du väl bara klicka i "visa inte igen" och låtsas att det regnar?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34