Permalänk
Medlem

Ny cyckel

Jahapp, så var det dags för ny cyckel Gängorna i pedalaxeln och ramen har på något sätt gått sönder efter 200 mil ^^ Billigt skit.

Nej, denna gång blir det inte Logan, utan nu ska det vara riktiga saker. Några förslag?

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på vilken typ av cykel du är ute efter, MTB, Racer, Hybrid, Citybike eller så.

Jag köpte mig en Trek 7200FX på cykelrean förran veckan. En kanonfin hybridcykel för endast 3900:-.

Trek, Kona, Cannondale, Crescent, Specialized, Nishiki, etc är helt OK märken.

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Säg vilken sorts cykel du letar efter till att börja med och vad för sorts åkning du ska använda den och vilken prisklass du letar i.

Permalänk
Medlem

Be-One Drone.. Äckligt skön cykel. Men den är inte alls lika snygg som när jag köpte min -01:a. Äckligt skön cykel! 11-12 tusen. Mycket prisvärd!

Permalänk
Medlem

Jag ska mest köra på asfalt, men även i skog. Den kommer gå ca. 6 km om dagen. max 4000:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wentor-
Jag ska mest köra på asfalt, men även i skog. Den kommer gå ca. 6 km om dagen. max 4000:-

Allvarligt talat får du inte mkt till cykel för det priset, du kan absolut inte förvänta dig någon vidare cykel om du ska köpa ny. Kanske en GT Avalanche 3.0, men det rör sig ändå om en relativt dålig cykel.

Kan du vara mer specifik, vad är det som gått sönder? Har gängorna i vevarmarna gått sönder? Isf köp nya vevarmar. Har även vevlagret gått sönder? Slöseri nästan att köpa en ny cykel om du bara ska lägga 4000, reparera din nuvarande istället, eller har ramen gått sönder?

Permalänk
Medlem

Det stavas som mig

Permalänk
Medlem

Kolla efter en begagnad cykel av bättre märke, du kan få en hel del för 4k.
Kolla att det är shimano-grejer, minst Deore.

Undvik att köpa något som bara ser coolt ut och inte håller måttet, typ en heldämpad cykel med mekaniska skivbromsar för en billig peng. Köp hellre en cykel utan någon dämpning, om du blir biten efter ett tag och känner att du vill lägga pengar på din nya hobby så är det lätt att uppgradera.

Köp inte någon billig "stormarknadscykel", kvaliten är inte ens bra nog för det ringa pris man får betala.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk

Det är bara att tjacka en bike på Biltema det. Där har dom hög kvalitet.

*väntar på reaktion*

Permalänk
Medlem

Själv har jag en cresent orion.
Den kostade 4500:-, och jag är mycket nöjd med den.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Skulle undvika Crescent inte mycket cykel för pengarna enligt mig. Känns som om många betalar för att det står Crescent på cykeln, vilket enligt mig inte är mycket att skryta över...

Permalänk
Medlem

Nu har jag hittat en som verkar väldigt bra.

Mountainbike med 26" hjul.
Borstad aluminiumram
Shimano Acera 21-växlar.
PromaX V-bromsar
Sr Suntour 7700 framgaffel.
Aluminiumfälgar och aluminiumram

5000:- leveranspris. Stället ska byta ägare och har upp till 70% rea. 2490:- kostar den nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wentor-
Nu har jag hittat en som verkar väldigt bra.

Mountainbike med 26" hjul.
Borstad aluminiumram
Shimano Acera 21-växlar.
PromaX V-bromsar
Sr Suntour 7700 framgaffel.
Aluminiumfälgar och aluminiumram

5000:- leveranspris. Stället ska byta ägare och har upp till 70% rea. 2490:- kostar den nu.

Du kanske ska säga märke osv? Acera är ju inte direkt någon höjdar växelgrupp, men du kan ju alltid byta till Deore.

Permalänk
Medlem

Wentor vilket ställe=? Jag vill också titta där:)

funderar också på en cykel:)

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter