Permalänk

Chassibygge

Hej.

Tänkte ta på mig att bygga ett eget chassi. Min första tanke var att ta en aluminimum låda i ungefärliga storleken 55x25x20. som ni kanske ser på bilden

Tanken var att ha ett liggande chassi elelr dylikt där man minimerar nätaggets utrymme och också bygger en mellanvägg, samt lägger in cd och hd's på andra sidan. i topen ska det gå ett hål ut i taket från processorfläkten, samt inblås och utblos som visat.

Tänkte köpa en aliminiumlåda om det finns, men det är så förbannat jobbigt att arbeta med, eller?

materialförslag och dylikt gärna

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk

..

fyfan vad jag stavar

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

vacker ritning.. riktigt exakt

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

du kanske ska ha någon form av luftcirkulation runt hd:n?

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk

Att ha utblåset mittför insuget är ingen höjdare. Då blåser det bara rakt igen. Placer insuget i fronten om det går.

EDIT:
Ha insuget nära nätaggregatet.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk

hm, kanske lite otydlig bild

nätagget skall alltså vara isolerat, inget luftflöde in till själva moderkortsdelen. en liten fläkt vid hd:n ska det också vara.
tanken är att få bort värmen som dom två producerar istället för att slussa runt den i chassit. därav väggen emellan.

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk

Det är en god idé. du får nog inte en HD, CD och fläkt i ett utrymme av storlek nätagg. Fixa en seriös ritning i skala 1:1 så har du lite mer koll. Då kan vi börja snacka seriöst om kylning m.m.

Permalänk

Lightwave, vilket program är bra att skissa i 3D i? Vill försöka skissa upp mitt chassie bygge också.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

msPaint powá!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk

Vilket är att föredra, två våningar med hårddiskar, cd, nätaggregat på ovansidan, och moderkort på den nedre. Eller en skilje vägg?

Visa signatur

Set My Path