HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Okej... lyssna nu

HALF LIFE 2 HAR INTE BLIVIT CRACKAT (i skrivande stund)

Så enkelt är det!

Permalänk
Hedersmedlem

Och därmed sätter vi stopp för allt skitsnack om huruvida det är "crackat" eller inte. Vill ni snacka warez får ni göra det någon annanstans. You've been warned.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Okej... lyssna nu

HALF LIFE 2 HAR INTE BLIVIT CRACKAT (i skrivande stund)

Så enkelt är det!

Det värkar ju igentligen inte som det kommer blir svårt att göra det dock, bara ett stulet konto som jag antar att det finns 1000 tals av
och läs detta
http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php...

Men jag antar att de cracking grupper som finns nöjer sig inte med detta utan vill ha det perfekt crackat ^^

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Se upp för de sidorna som lockar av er era CD key bara. Fyll ALDRIG i lösenord, användarnamn eller CD key någonstanns utom på inloggningsfönstret till Steam. Valve har officiellt gått ut med att dom kommer ALDRIG fråga efter dina uppgifter på något annat sätt. Får du den frågan någonstans så är det en pirat som vill ha ditt konto, så är det bara.

Jag tänker här på dom som köpt spelet och inte har en DVD spelare och som eventuellt är desperata att låsa upp det. Gör inga tabbar nu.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hur mycket i MB måste tankas ned før att aktivera halflife? om man køper det retail?

Jag har inget næt så jag måste aktivera det via GPRS isåfall...via mobilen, och det ær dyrt som satan. Och jag vill spela spelet ikvæll :((

Någon som vet? eller ræcker det med att regga CD -keyn? det borde inte krava så många kb...

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Hur mycket i MB måste tankas ned før att aktivera halflife? om man køper det retail?

Jag har inget næt så jag måste aktivera det via GPRS isåfall...via mobilen, och det ær dyrt som satan. Och jag vill spela spelet ikvæll :((

Någon som vet? eller ræcker det med att regga CD -keyn? det borde inte krava så många kb...

var nån som sa 7.5Mb tidigare i tråden

men jag vet ju inte

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag tänker här på dom som köpt spelet och inte har en DVD spelare och som eventuellt är desperata att låsa upp det. Gör inga tabbar nu.

jag gjorde de misstaget ^^ för de stog ingenstans att man behövde skivan för att låsa upp =/
tjatar på morsan att vi ska dra te alina o köpa dvdbrännare idag..om jag inte lirar hl2 idag då jävlar!

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

Någon som vet i hur många speltimmar spelet bjuder på?
Någon som vet om collectors edition innehåller dod source?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReqourD
Någon som vet i hur många speltimmar spelet bjuder på?

Det är en sådan fråga man inte vill ställa.. jag tycker iaf det räknas som spoiler... Förstör lite av spelet...

Ett spel stod att det var cirka 8-12 timmar, medans det tog mig 24timmar... fast jag sprang runt och gjorde massa annat

Permalänk
Medlem

fan va gött äntligen. Sitter här i mitt rum just nu o river upp HL2-förpackningen

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte har kunnat registrera HL2 än?

Det står "Subscription pending" och sedan en massa text:
"Your subscription to Half-Life 2 retail has not yet been completed, becuse steam servers is currently unable to process the transaction."

Detta står på en ruta som inte går att clicka bort...Ska man starta om steam och testa en gång till?

EDIT: En steam-restart gjorde jobbet.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

får också det

Permalänk
Medlem

Hur spelar man utan att koppla upp sig mot steam, offline mode?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knoxs
fan kan ingen göra en iso fil av skiten så jag får tanka den o köra i daemon så jag kan låsa upp skitspelet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du vet mycket väl att man inte får snacka om warez i detta forum
Varning utdelad

Till er andra: Snack om warez i denna tråd generar omdelbar varning!

Edit: Fel citat av mig från början

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Varning utdelad

Warez? Han snackar om att han inte har någon dvd-läsare.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Varning utdelad

VAA? vadå warez?

jag visste inte att man behövde dvdn för att låsa upp spelet! och jag har ingen dvd för de stog ingenstans att man msåte ha skivan för att låsa upp spelet??
jag har spelet o allt har 50 bevis har de framför mig o allt!
så nu tycker jag du ska ta bort den där varningen!

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Varning utdelad

Warez?

Permalänk
Hedersmedlem

VARJE GÅNG JAG SER NÅGON DISKUTERA WAREZ VERSIONEN ELLER OM HUR MAN LADDAR NER DEN DELAR JAG UT EN VARNING

Edit: med detta menar jag: håll diskussionen i tråden ifrån till själva spelet och inget annat, som t.ex. vilka som först crackar det osv :=)

Edit2: Syftet att jag skriver med Caps Lock är att detta uttryckligen är så alla ska förstå vilka regler som gäller i denna klistrade tråd :=)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är väl rätt självklart att man inte behöver DVD spelare om man laddar ner det från Steam?

Står på DVD fodralet att man måste ha en uppkoppling+dvd läsare bara..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Det är väl rätt självklart att man inte behöver DVD spelare om man laddar ner det från Steam?

Står på DVD fodralet att man måste ha en uppkoppling+dvd läsare bara..

jag laddade ner de ifrån steam o skrev in cdkeyn o då står de att man måste sätta in HL2 dvdn för att låsa upp...

o najk ta bort min varning!
edit: najk ok ok..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

*varning utdelad*

VARJE GÅNG JAG SER NÅGON DISKUTERA WAREZ VERSIONEN ELLER OM HUR MAN LADDAR NER DEN DELAR JAG UT EN VARNING/BANNAR!

hur skulle det gå till när det inte är släppt? Ta bort varningarna nu.

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk
Medlem
Citat:

*varning utdelad*

VARJE GÅNG JAG SER NÅGON DISKUTERA WAREZ VERSIONEN ELLER OM HUR MAN LADDAR NER DEN DELAR JAG UT EN VARNING/BANNAR!

Killen kanske menar med preloada när han snackar om "ladda ner" tänk efter lite ffs

Permalänk
Medlem

Najk din åsna de pratar om att ladda ner spelet från Steam (helt lagligt) :C Tänk lite.

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Citat:

*varning utdelad*

Ta det lite lugnt nu.
Nu är det så att man kan ladda ner(preloada) HL2 via Steam, och sedan aktivera det med sin skiva.
Alla med atikuponger(t ex jag) har aktiverat utan skiva.

Du behöver inte banna varenda person som har köpt spelet

Det finns ingen piratversion av HL2 än(vad jag vet).

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korf
Najk din åsna de pratar om att ladda ner spelet från Steam (helt lagligt) :C Tänk lite.

najk är vild!

akta er

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Flygplans tråd missförstod jag, och tar bort varningen, ber om ursäkt för den missen.
Knox din varning kvarstår

Visa signatur

Permalänk
Medlem

AAA kom precis hem från skolan nu har cyklat som en dåre 55% nu....

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem

F-n ta Steam!!

Your purchase is still being processed! Steam will notify you when transaction has been complete. Game is not available to play

Permalänk

För mig var DNA-rutinerna en räddare i nöden. Övervägde kraftigt att köpa nytt moderkort och processor efter 1 timmes lirande med gamla catalyst 4.11 på min dator med Athlon XP 2000, 768 Mb RAM och Radeon 9600 Pro 128 Mbyte. Då hackade det ibland REJÄLT med lägsta inställningar på 800x600. Nu med DNA-rutinerna flyter det med maxade inställningar på 800x600 skitfint för det mesta, hackar till lite och går kanske ner under 30 fps i stora miljöer eller med många fiender.

Testa det alla som sitter på halvsaggiga ATI-kort.