HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Nån som fått igång HL: Source? (Läste bara 2 sidor bakåt)
Mitt ser ut EXAKT som vanliga HL. I menyn står det "HALF-LIFE" (inget "source"), och spelet är precis som HL, med väldigt låg upplösning på texturerna och kantiga gubbar.

Kolla om vattnet ser bättre ut då? Jag har bara bronze, så jag kan inte testa själv.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

det som dom borde göra är att köra en med Soiler vaning och så får man diskutera runt spelet hur långt man har kommit och vad man tycker..

och sen en till tråd där man snackar problem som man har fått tex att man kan ej regga cd-keyn...

sen har vi kvar denna...

och sen ban på alla andra som ej håller sig i dessa....

Permalänk
Medlem

Läste här i tråden att om man har DVDn så behöver man inte koppla upp sig på nätet, blir väl köpa DVD-skivan av spelet då istället för 8 st CD-skivor.

Bara synd att jag först måste köpa en DVD-spelare och ett Radeon 9800Pro, en kompis har provat spela det med ett 9200SE samma kort som jag har, han sa att det går inte, det hackar och tar typ 30 minuter att ladda när man sparat. suck. Han sa att det kanske fungerar om man kör med upplösning 320*240 men det alternativet finns inte, kanske går tweaka på nått sätt så man kan köra i den upplösningen ? Fungerar ju bra med första Quake och Doom.

Permalänk
Medlem

HL: source...bara vattnet och fysiken ska i dagsläget vara uppdaterade.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk

Har suttit och lirat HL2 i 6 timmar nu, och det sparkar verkligen arsle...
Men det jag undrar (och jag VET att jag inte är den första, så sucka inte)
är, vad händer om man formaterar datorn. Går det att ladda ner på nytt ?
Köpte gold.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

ripcurl08 dom skall ju ha någon sort av backup eller något...

midilad: jag behövde koppla upp mig

Permalänk
Medlem

Klart att det går att ladda hem det igen så länge du har dina uppgifter är det inga problem

Visa signatur

Asus A8N-SLI | Athlon64 3800+ | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb | Asus Extreme GeForce N7800GTX | 22" skärm CRT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Har suttit och lirat HL2 i 6 timmar nu, och det sparkar verkligen arsle...
Men det jag undrar (och jag VET att jag inte är den första, så sucka inte)
är, vad händer om man formaterar datorn. Går det att ladda ner på nytt ?
Köpte gold.

Alla spel är bunda till ditt konto, det är bara att tanka igen. Eller bränna backup.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Avstängd

får väl lira cod tills morsan kommer så jag kan dra o köpa dvd

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk

Jo det är klart att det går att ladda ner. Men orkar du verkligen vänta den tiden som det kommer ta? Även med 10Mbit kommer det ta lång tid!

Visa signatur

[Coolermaster Stacker][Windows Vista 64bit Ultimate] [Intel Core 2 Duo E6750 2.66Ghz][Sapphire Radeon X3870 512MB DDR RAM][Corsair XMS2-6400 4096MB DDR 920Mhz][Asus P5N32-E SLI PLUS nForce Dual X16 SLI][Raptor WD360GD 36Gb][Maxtor DiamondMax 200GB 8MB 2st][Samsung SP1614N 160Gb 7200rpm 8Mb][Maxtor DiamondMax 120GB][Maxtor DiamondMax 40Gb 2MB]

Permalänk
Medlem

Jag få faen inte igång skiten med min kupong!! Hur ska man göra egentligen? någon annan som fått igång skiten?

Permalänk

jag tycker det var inte såå bra grafik, eller måste jag skaffa nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Ramzeus: Hoppas att det där var ett skämt

...ja! du måste ha ett bättre grafikkort

Är det nån som hittat MSI maskoten än?

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner HL2 och börjat spela det men hela tiden så flimrar vapen texturerna och försvinner och kommer tillbaka varje sekund typ. när jag går in och kollar på steams "play games" så står det på HL2 "download and install" istället för Play.

Det ska det inte stå eftersom jag laddade ner hela samt det står att den har 100% ifall man kollar egenskaperna på HL2

Någon som kan hjälpa

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

det var snyggt som fan men tyckte det hacka lite för mycket..
allt är inte äns på high .. hmmmz

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
det var snyggt som fan men tyckte det hacka lite för mycket..
allt är inte äns på high .. hmmmz

Köp dig en bättre burk...
//Hälsningar han du snackar med på IRC

Permalänk
Medlem

har redan en hyfsat bra

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Vad skiljer det man köper på On-Off för 396:- Och det på Tradition för 500:-? Eller om man laddar ner det på nätet (Steam)..

Tänkte köpa det på On-Off efter jobb. men vill ju få hela kitet så att säga..

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk
Medlem

du får HL2 och CS:S när du köper i affären...
resten får du köpa på nätet...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Permalänk

så man får inte samma spel om man köper det i en affär? Vilka delar missar man?

Permalänk

Fy fan vilket spel!

Jag hade förbokat Collector's Edition som släpps den 10 december, och trodde att jag skulle kunna hålla ut tills dess. Men nej, åkte med en vän till stan idag när han köpte det, och spenderade sedan 2 timmar att titta på när han spelade.

Så, ikväll sitter jag också med ett Halflife 2 i handen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
så man får inte samma spel om man köper det i en affär? Vilka delar missar man?

inga...

HL:S DOD:S måste du köpa extra vilket fall som hällst..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Blev det ingen Deathmatch sen som ja tyckte mig läsa nånting om ? :/

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Fy fan nu börjar jag bli sur!!! hittar ingen information om hur man får igång det med kupongen. Har jag inte fått igång det/fått reda på hur man gör inom 1.5 timme slänger jag mig i bilen och åker iväg och köper det inne i stan!!

JAAAAAA! fick igång det!!! Fan så klantig jag är som skriver en etta (1) istället för ett stort i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
Fy fan nu börjar jag bli sur!!! hittar ingen information om hur man får igång det med kupongen. Har jag inte fått igång det/fått reda på hur man gör inom 1.5 timme slänger jag mig i bilen och åker iväg och köper det inne i stan!!

Logga in på steam, tryck Brows games, längst ner på den rutan så fins det en ruta som du kan skriva in en CDKEY, skriv in den där. Sen tanka ner HL2 o spela.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Har sett ett gäng screens nu men jag har svårt att se något som är snyggare än i Far Cry.
Förutom karaktärerna då.
Kan hända att det blir snyggare när allt rör sig, men Far Cry blir också väldigt mycket snyggare "in action" eftersom all vegetation rör sig väldigt snyggt och många riktigt grymma effekter med lampor/rök/skuggor också.

Off topic kanske, men SÅ jävla snyggt är väl inte HL 2 ändå, med tanke på att det är det allra nyaste spelet och alla har väntat på det som om det skulle vara det allra bästa någonsin på alla plan.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
inga...

HL:S DOD:S måste du köpa extra vilket fall som hällst..

Vilket fall som hellst är ju synd att säga.. Vet vad du menar, men man kan ju göra klart från början att köper man gold (som bara kan köpas via steam) får man allt, plus massa merch.
Lika bra att klargöra innan nån köper i affär ist. för steam, och tror dom ska få allt.
CE kommer ju först som sagt om ett par veckor

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Hjälp!!

Hl2 startar inte, när jag trycker på start game börjar det ladda, men det hinner bara ett sträck, sen kommer det upp det här felmedelandet:

Engine error
Map version is 316675583, expecting 19!!!

Hur ska jag göra?

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

ja hur som hellst... så har du rätt där, men det paketet kostar jo en del

Visa signatur

^^^
@¿@
o