HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Öhh va?
Vad baserar du det på?

hela meningen eller det sista?

Permalänk
Medlem

Såhär har det sett ut i ca en halvtimme nu. Har testat starta om
steam, men det verkar inte hjälpa. När jag kollar i steam monitor så
ser jag att den håller på och laddar nånting (antagligen den där sista
lilla biten av spelet) och att det går i ca 4-5kb/sek.

Nån som har koll på hur mycket det är som ska laddas ner egentligen?
Eller om det är nåt fel som man kan göra nånting åt?

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Samma problem som du Zax... Helt jävla otroligt =(

EDIT: Verkar ha släppt nu.. Stiger stadigt men långsamt från 75% och uppåt

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

den står stilla runt 50% ett tag sen går det fort så var det för mig i alla fall. sen har väll steam lite strul nu om jag inte förstått fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax
http://www.wannabice.com/tmp/hl2.jpg

Såhär har det sett ut i ca en halvtimme nu. Har testat starta om
steam, men det verkar inte hjälpa. När jag kollar i steam monitor så
ser jag att den håller på och laddar nånting (antagligen den där sista
lilla biten av spelet) och att det går i ca 4-5kb/sek.

Nån som har koll på hur mycket det är som ska laddas ner egentligen?
Eller om det är nåt fel som man kan göra nånting åt?

Hade samma "problem" alldeles nyss, väntade lite längre, så gick det

Permalänk
Medlem

Åhh har vänta hela dan på att komma hem och spela, nu har steam stått på 40% riktigt länge...
Hur lång tid ska det ta?
Monitorn visar 25-70kb/s hela tiden men det händer ju inget

Edit: Nu har den börjat köra igen
82% nu, kom igen nu steam JOBBA!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mitt steam har stått på 63 % hela dagen! gah, jag kom hem nu och skulla starta om det men nu står det att det e typ för hög aktivetet på steam så jag ska försöka senare!? om typ en vecka elr?

Permalänk
Medlem

Jevla steam! Det hänger sig, och det har stått på 50% i unlockingfiles i 20min nu Man blir ju riktigt frustrerad av sånt här >_<

edit: Nu står det steam updating när jag startade om, och den står still på 1% >_<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Har köpt retail, och aktiverat spelet genom att knappa in CD-keyn på steam.
När jag sedan ska spela spelet genom Steam får jag upp:

http://ogc.mine.nu/nodisc.jpg

Det kan väl inte vara möjligt att jag ska behöva ha den jäkla skivan i varje gång jag ska spela

Jag har samma problem. Hade jag vetat om det hade jag köpt det på steam eller laddat hem det.. Vem fan orkar med skiva?

Varför straffar de folk som köper spel? Inte underligt att så många piratkopierar..

Permalänk
Avstängd

Min dator har ingen DVD läsare så jag får låna en kompis. Så jag kan installera spelet och sen lämna tillbaks DVD läsaren.

Måste man ha skivan i när man spelar eller funkar det utan skiva efter att man har installerat det?

Permalänk
Medlem

Om man tycker Farcry e snyggare så kan det vara på vissa saker ja.

HL2 är däremot mycket mer realistiskt än Farcry och snygghet i ex Farcry är mycket lockande och fint men det är inte verkligt.

På riktigt ser inte vattnet eller allt flashigt ut sådär som på Farcry, det är mer vad ska man säga ja inte lika färgglatt om man säger så.

HL2 är det mest realistiska spelet jag spelat och jag kör på högsta grafik med 4xAA 8xAF.

Vissa ställen i HL2 kan verka som ett foto taget med lite sämre kvaliteteller nåt, ja iaf husen som e som himla fint gjorda och även en massa andra fina object.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Åhh nej nej måste vänta tills i morgon för att köpa det, med min vanliga tur så är det säkert slutsålt :S

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Hedersmedlem

OBSERVERA! OBSERVERA! OBSERVERA! OBSERVERA!

INGET warez-snack i denna tråd! Jag antar att ni förstår själva varför. Läs våra regler för mer info om det fortfarande är oklart.

Tack.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C6
Min dator har ingen DVD läsare så jag får låna en kompis. Så jag kan installera spelet och sen lämna tillbaks DVD läsaren.

Måste man ha skivan i när man spelar eller funkar det utan skiva efter att man har installerat det?

Det kräver skiva nu men de måste ju verkligen ta bort det larvet snart för annars lär ju folk storma valve. Iallafall på CS: source..

Permalänk
Medlem

Vart i steam laddar jag ner HL2? Har lite svårt att hitta... :S

Permalänk
Medlem

Fy fan vad jag blir ledsen i ögat, efter ~1h strul med att få igång det, så får jag "Memory Could not be Read" efter typ andra banan.
Någon som vet om det går att lösa själv eller om det bara är att vänta på valve? =/

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Fy fan vad jag blir ledsen i ögat, efter ~1h strul med att få igång det, så får jag "Memory Could not be Read" efter typ andra banan.
Någon som vet om det går att lösa själv eller om det bara är att vänta på valve? =/

testa och starta om datorn?
och testa spela igen

Permalänk
Medlem

Timeless Visions, testar det, lol, att jag inte tänkte på det. Tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tog cirka 30-40 min för mig med unlocking steam files.

Kan bara säga att detta spel är ruskigt bra!! Mycket bättre än doom3 imho. Dessutom hackar det inte alls på min dator med orginalinställningarna (1023x768). Jag har athlon XP @ 2200 MHz, 1024 DDR, GF4 Ti 4400.

Edit: har inte sett någon elakt releasegrupp ännu.. eller är det jag som inte tittar på rätt ställe? jävligt bra isåfall!!

Permalänk
Medlem

Mitt steam blev skadat, och halflife 2 genvägen slutade fungera Så nu får jag installera om allt.

Permalänk

Jag har aldrig varit med om en jävligare installation i hela mitt liv. Vilket ruttet skitsystem hur tänker idioterna? Bra spel i all ära men det ska inte ta över en timme att bli klar med installationen EFTER att spelet ligger på datorn.

Permalänk
Medlem

Helt jävla underbart spel !

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Nepp, det ville sig inte... :'(
Fy fan vad ledsen jag blir.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av autoconfig
Jag har aldrig varit med om en jävligare installation i hela mitt liv. Vilket ruttet skitsystem hur tänker idioterna? Bra spel i all ära men det ska inte ta över en timme att bli klar med installationen EFTER att spelet ligger på datorn.

Själv så gick man upp 0900 och satt igång det och så kunde man spela tyckte det var skit enkelt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Nepp, det ville sig inte... :'(
Fy fan vad ledsen jag blir.

formatering?
kan hjälpa

Permalänk
Medlem

Gick smidigt som fan för mig iaf Tur att jag hade en dvdläsare liggandes Själva installationen gick smärtfritt. Nu återstår bara att testa skitspelet också

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

verkligen ett vackert spel men jag får såna enormt irriterande 7-10 sek lagg där allt fryser, som om spelet autosavade varje minut eller nåt.

kan väl ha betydelse att jag bara har 512 mb. men det borde inte frysa helt bara för det tycker man ju.

nån som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

Athlon xp 2500+@3200+ | 2x256 pc3200 | Leadtek nForce2 mATX | Leadtek 6800nu@380/840 + 16p,6v | 3dmark03: 10377

Permalänk
Medlem

Min kommentar efter att ha spelat 2 timmar: Doom3 kan slänga sig i väggen

HL2 är precis så bra man hade hoppats på.

Tyvärr är mitt grafikkort inget att hänga i granen, får bli ett 6800GT nästa månad... Standardinställningarna funkar bra, men om man drar på 1280x1024, high på allt blir det diabilder

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk

Håller på att uppdatera kan förhoppningsvis spela inom 20 min, seeeegt

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk

vad är skillnaden på Guld, Silver och brons?