Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grotesk
Haha, jo, så sant så Men har sett en del bilder med olikfärgade skal, som hade NOKIA logga både fram o bak. Men ok, kanske inte så jättesvårt o fejka kanske. Kunde inte låta bli o skratta en sund när jag såg att det kommit skal till 3310 som ser ut som 6600

Kanske nåt för den fattiga som vill vara lite "inne"

No comment..

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som är intresserad över vad motorola & nokia håller på att koka ihop? De har tillsammans gått ut med att de fixar ett symbian series 60 os som ska klara av 3g funktioner som videosamtal mm... så 3g mobiler med series 60 är inte sååå långt ifrån, hoppas redan detta året...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
någon mer än jag som är intresserad över vad motorola & nokia håller på att koka ihop? De har tillsammans gått ut med att de fixar ett symbian series 60 os som ska klara av 3g funktioner som videosamtal mm... så 3g mobiler med series 60 är inte sååå långt ifrån, hoppas redan detta året...

Som kommer att kosta arsel och ha en passningstid på 4 timmar?
Nej tack!

Permalänk
Medlem

eh...va? kan du inte ta något seriöst, sluta överdriv så /(&#"# mycket

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
eh...va? kan du inte ta något seriöst, sluta överdriv så /(&#"# mycket

Du behöver inte böla.
Som det ser ut idag så är inte 3g mobiler mycket att ha.
KOlla exempel på motorolan hur dålig passningstid och taltid den har.
Ska dom då släppa en råare modell så kan du ju räkna ut själv hur "kort" taltid den kommer att ha.
Och nej du behöver inte gråta bara för att jag tycker nånting som inte du gör.

Permalänk
Medlem

bah, det va ju inte någonting du tyckte, det va ju hård fakta du snackade om...
visst, kanske "Som kommer att kosta arsel", du kanske tycker 5 papp är skitmycket...men "ha en passningstid på 4 timmar" lixom, snacka om överdrift. vilken 3g mobil har så kort passningstid?

nog debatterat om detta...men jag vill kunna streama video osv, visst, finns ju symbian uiq 3g mobiler från motorolola, men en med s60 från nokia skulle nog bli en bra kompromiss när det gäller prestanda, storlek & funktion

när jag ändå håller på...vad va det för skum textfil du snackade om förrut när jag undrade om firmware förbättringar?

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Tjuter det ur era laddare när telefonen är färdigladdad? Jag vaknar på nätterna av att det tjuter. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Min laddare tjuter lite. Tjuter konstant när den har ström (laddaren alltså)

Tänkte passa på att tips om https://helixcommunity.org/projects/symbian/ fynkar bättre än realplayer.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Tjuter det ur era laddare när telefonen är färdigladdad? Jag vaknar på nätterna av att det tjuter. =/

Jupp, den piper och knastrar så fort man stoppar in den i telefonen (när den redan sitter i ett vägguttag såklart) Det gör däremot inte min gamla nokialaddare, så jag kan inte förstå varför den piper.

Permalänk
Medlem

Okej. Väldigt märkligt. Får väl börja använda min gamla nokialaddare jag också då.

Någon som testat detta programmet?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

min 3650 laddare är normal i alla fall...konstigt

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Fan, min laddare till 6600 ger ifrån sig ett konstant ljud som en mygga!!! Ska fråga dem på nokia! dett problem får jag inte med min gamla laddare till 7650,7110,6150 . dem andra laddarna från nokia! skavi göra uppror mot butiken???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Okej. Väldigt märkligt. Får väl börja använda min gamla nokialaddare jag också då.

Någon som testat detta programmet?

Testade, men fick inte den o funka alls

EDIT: kanske skulle prova o installera i telefonminnet istället, kan funka.

EDIT2: Min laddare piper inte. Däremot pep min gamla Nokia 6210 laddare.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har sett röken av mobiclips encoder?
sjävla spelaren flyter ju runt överallt men den är ju ganska meningslös utan själva encodern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bao
Är det någon som har sett röken av mobiclips encoder?
sjävla spelaren flyter ju runt överallt men den är ju ganska meningslös utan själva encodern

Jag har encodern, den är 25mb.. Har någon en dump där jag kan uploada den så säg till.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man grundinställer/raderar allt på telefonminnet?

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Nån som vet hur man grundinställer/raderar allt på telefonminnet?

Skriv in det här i mobilen för att formatera om:

*#7370#

Se till att du har fulladdade batterier när du formaterar. Avbryts formateringen kan telefonen vara mjukvaromässigt förstörd.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
Fan, min laddare till 6600 ger ifrån sig ett konstant ljud som en mygga!!! Ska fråga dem på nokia! dett problem får jag inte med min gamla laddare till 7650,7110,6150 . dem andra laddarna från nokia! skavi göra uppror mot butiken???

Jag har samma problem men med min laddare oxå "ger ifrån sig ett konstant ljud som en mygga " Hör gärna av dig när du har fått svar från dom !

Visa signatur

Intel Core 2 Quad 2.8 GHz• 6144 Mb Ram •2x 8800 GT 512(NYA)•OS HD 60GB SSD•1TB HD •Gigabyte GA-P35-DS4• Windows 7 64-bitars •Iphone 4 16GB• Desert CombatBattle Field 1942

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man plockar isär en 6600 ? Tex. om man skall byta skal. Har inte hittat några skruvhål någonstans.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Hedersmedlem

Märkte idag att min 6600 hade fått för sig att radera alla poster i min kalender. Verkligen jättekul!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av elche
Någon som vet hur man plockar isär en 6600 ? Tex. om man skall byta skal. Har inte hittat några skruvhål någonstans.

Man ska tydligen trycka ner något i de små hålen under batteriluckan (till höger och vänster längst ner vid batteriet) Sedan skall det bara vara att öppna den genom att pilla lite mellan skalet och själva telefonen på sidorna. Jag har dock inte provat själv, utan detta har jag fått höra från andra människor som har plockat isär sina telefoner.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något program eller liknande som gör att man kan surfa via datorns BT?
På Nokia 3650 fungerar det med lite inställningar som ni säkert vet, men 6600 vägrar fungera på samma sätt...

Permalänk
Medlem

Ballistic: Det är Rally pro spelet som nollställer kalendern, avinstallera spelet och starta om telefonen.

Plake: Det går ej med 6600.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233

Plake: Det går ej med 6600.

Det var ju inte riktigt det jag frågade. Jag undrade om det fanns något eventuellt program som råder bot på det.

Permalänk

Är det nån som fått E-posten o funka i telefonen? Har ett Comhem POP3-konto som jag fixade till luren. Det går bra att ta emot mail till telefonen(även bilagor), men det går banne mig inte o skicka nåt! Får bara upp ett felmeddelande om att jag ska kolla över mina inställningar, vilket jag gjort, men kan inte hitta nåt fel.

Permalänk
Medlem

Jag kan både skicka och ta emot utan problem. Lade in dom inställningarna med PC suite.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk

Jävligt lustigt alltså! Antar att det enda man behöver, förutom GPRS inställningarna är ju inställningarna man anger i en normal e-post klient för PC? Kan ju förövrigt meddela att jag har ett Comviq Kontantkort.

Permalänk
Medlem

Har du angetts din mobiloperatörs mailserver för utgående post? Det måste man ofta göra!

Visa signatur

Jocke är bäst, ingen protest

Permalänk

Har inte gjort det, ska testa med detsamma. Frågan är bara vad comviq har för utgående server? Jaja, får väl kika på hemsidan. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jest
Har du angetts din mobiloperatörs mailserver för utgående post? Det måste man ofta göra!

Det gör inte jag iaf, och det funkar bra för mig. Använder mig av min mailleverantörs mailserver. Dock använder jag vodafone.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem

Hejsan alla nokia 6600 ägare! Nu är det dags för en ny Mjukvaruuppdatering! Men vem har den senaste programvaran??? Tryck *#0000# då får du uppgifter på vilken version du har! Jag vill nu att alla som har en 6600 skriver ner sin version på denna sida så att alla kan ta del av d o se om dem har en ny version eller en gammal som bör uppdateras!!!!

Själv ser min ut så här:
V 3.42.1
16-10-03
NHL-10