Permalänk

Tak på telia 250?

Jag har en kompis som envisas med att han har Telia Bredband 250 med ett tanktak på 16GB/månad, jag har kollat på telias hemsida men jag hittar ingenting om det? Har hans pappa lurat han så att han inte skall tanka lr har jag missat nått?

Permalänk
Medlem

Re: Tak på telia 250?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Jag har en kompis som envisas med att han har Telia Bredband 250 med ett tanktak på 16GB/månad, jag har kollat på telias hemsida men jag hittar ingenting om det? Har hans pappa lurat han så att han inte skall tanka lr har jag missat nått?

Ring och fråga deras support?

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk

Re: Re: Tak på telia 250?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aik_hugo
Ring och fråga deras support?

nja, inte än, det är ju ett alternativ, nån måste veta?

Permalänk

PÅ Telia Bredband 250 finns ingen sådan gräns! Bara på bredband 2000 som det är ett tak på 10 GB/månad, över 10 GB/månad kostar det 25 kr/GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeyman
PÅ Telia Bredband 250 finns ingen sådan gräns! Bara på bredband 2000 som det är ett tak på 10 GB/månad, över 10 GB/månad kostar det 25 kr/GB.

jo, det vet jag, men han e ju omöjlig att övertala, sen sa ja till han att han skulle logga in på statistiksidan (kolla FAQ) men han kom inte in, dom som kommer in där har tak. Men han vill inte fatta det.

Permalänk

http://www.telia.se/pw/privat/sidtyp03.do?tabId=0&channelPage...

Skulle det vara ett tak så skulle det stå där! Du får visa honom själv då om han inte tror dig...:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeyman
http://www.telia.se/pw/privat/sidtyp03.do?tabId=0&channelPage...

Skulle det vara ett tak så skulle det stå där! Du får visa honom själv då om han inte tror dig...:)

jo, jag vet, men han vägrar förstå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
jo, jag vet, men han vägrar förstå!

Det är väl bara säga åt honom att ringa telia och fråga!?
Du har ju fått svaret här att det inte finns någon gräns,
vad mer vill du veta?

Permalänk
Medlem

Saken är bara en att Thakrillo e så iqbeffad så om man säger en (fel) sak en gång så tycker han att man envisas med den saken. Fakta:
Abonnemang: Telia Bredband 250 med förlängd räckvidd
Vad som sagts:
Mig: -Jag har tanktak på 16gig imånaden.
Iqbeffet: Nä, d finns väl inte?!
Mig: Jo.

å sen så om han tycker att jag envisas isf. så e d hans problem.

Efter han sagt så så mailade jag supporten direkt och fick svaret att jag inte hade något tanktak.

Visa signatur

1906 - "The drink of quality"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCoz
Saken är bara en att Thakrillo e så iqbeffad så om man säger en (fel) sak en gång så tycker han att man envisas med den saken. Fakta:
Abonnemang: Telia Bredband 250 med förlängd räckvidd
Vad som sagts:
Mig: -Jag har tanktak på 16gig imånaden.
Iqbeffet: Nä, d finns väl inte?!
Mig: Jo.

å sen så om han tycker att jag envisas isf. så e d hans problem.

Efter han sagt så så mailade jag supporten direkt och fick svaret att jag inte hade något tanktak.

hehe, så jag hade rätt men du vågade bara inte säga det! dålig stil!

Edit: Varför skriva "iq-beffet" läs punkt 1 på reglerna