Permalänk
Medlem

Fint!!!!

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
njaa de tror jag inte Bit byggena håller aaaaaningen högre klass än vad jag kan åstakomma

Jag tycker ditt bygge håller lika/högre klass än Bit..

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

wolverine är ju med på bit så

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk

Det är ändå schysst att ha en chassi som inte är jordat.

Permalänk
Proffsmoddare

Sådär ja nu är det dags för en liten update igen. Jag har under de senaste dagarna jobbat lite på dels fläktkontrollern och dels dörrarna till fronten samt ett extra hd rack.

Vi tar väl och börjar med HD racket. jag hadde ju en massa ledigt utrymme ovanför psun och tyckte att några diskar till skulle passa fint där så jag byggde ett hdrack till och monterade det där.

Sen var det fläktkontrollernas tur jag hadde 2st kontrollers liggandes i en låda och tänkte att dom passar fint i fronten. Dock såg det inte bra ut med 2st köpekontrollers dom passade liksom inte in i lådan. Så jag tog ett par plexibitar och gjorde en låda till dom. Lådan kommer även att användas för att döjla drivstegen till mina 2 uv ccd och en del andra kablar.

Såhär ser det ut när kontrollern sitter på plats

Sen var jag tvungen att testa hur dörrarna kommer att se ut när dom är monterade. Jag hann inte fixa gångjärnen idag så dom sitter med lite tejp bara så att jag kunde få en bild. Draken på luckorna är vansinnigt svår att fånga på bild (ska fixa en riktig bilde senare) jag ska även montera flera svarta plexidetaljer i fronten så småningom.

Detta var allt för den här gången jag återkommer med mera uppdateringar va de lider

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, vilken bjässe!

Nice work!

Permalänk

Täcker inte luckan upp väldigt mycket?

Permalänk
Medlem

Grymt snygg!

Keep it up!

Permalänk
Avstängd

enorm, och ack så vacker

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, fattas bara svart kabelstrumpa på sladdarna

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Proffsmoddare

Nänä ingen kabelstrumpa alla kablar ska gå inuti plexirör

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Personligen tycker jag att det hade varit mångfalt snyggare utan alla drakar, ormar, pentagram å grejjer .. tror att det lätt kan bli lite för plottrigt när man ser helheten ..

Men som tur är tycker vi alla olika.

i´m with stupid ^^

En hade räckt det med moderkortet hade räckt för min smak.
alla har olika smak.
snyggt ändå

*EDIT* Har hittat ett fel! haha din fläktkontroll dem 2 "hjulen" till höger är någon milimeter längre ner än dem andra.
Eller misstar jag mig?

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Avstängd

Det blir en redigt stor pjäs det där

Visa signatur

º The United States is a nation of laws: badly written and randomly enforced. - Frank Zappa
º Go veggie!
º www : @

Permalänk
Proffsmoddare

Har hittat ett fel! haha din fläktkontroll dem 2 "hjulen" till höger är någon milimeter längre ner än dem andra.
Eller misstar jag mig?

JA du misstar dig jag kan garantera att ingenting sitter snett i detta bygget så vida det inte ska göra det. Kontrollern är 100% måste va en synvilla

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

[WP@]Wolverine dom ser faktits snea ut på alla bilder.

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kollade nu och det är helt enkelt så att jag inte tryckt dit knapparna ordentligt bara. Kontollern ÄR 100% Dammit!!!!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

men herre gud så stor! =D Snygg är den också!
(ot) var har du köpt filtren till fläktarna? skulle behöva ett par... (/ot)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Hur mycket HD-utrymme blir det om man lägger ihop allt?

Eller kör du 10 MB HDs?

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Avstängd

Snyggt.

Hur hög är lådan?

Permalänk
Medlem

luckan gjorde den annars fina lådan fulare

Permalänk
Proffsmoddare

Filter har dom på Gtek
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=206&session=5e0771c...

Lådan är 76cm hög och jag har 600gb disk och angående dörrarna vänta tills fronten e klar då jävlar Jag håller med om att det ser lite tafatt ut nu men det är bara början av frontmodden det kommer att passa bättre senare.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Suveränt arbete, Väldigt fint måste jag säga!

Men om jag hade den dära lådan så skulle jag aldrig flytta på den pga risk för repor osv ^^.

Good job and keep it up!

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

jäkligt vackert!

men kommer det inte bli repigt så fort du flyttar det eller ?

kan man typ lacka plexi som det repas svårare ? skulle ju vara en grej isåfall

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har byggt lådan av samma typ av plexi som används i skyltfönster det är betydligt mer tåligt än vanligt så jag tror inte att repor blir ett problem.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag har byggt lådan av samma typ av plexi som används i skyltfönster det är betydligt mer tåligt än vanligt så jag tror inte att repor blir ett problem.

ohfan.
smartis
själv har man graverat lite i vanligt plexi som man snodde på fassans jobb, det blev väldigt lätt repigt =(

får nog köpa lite "redigt" plexiglas då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag har byggt lådan av samma typ av plexi som används i skyltfönster det är betydligt mer tåligt än vanligt så jag tror inte att repor blir ett problem.

Lexan med andra ord?

Permalänk
Medlem

Datorporr i högsta grad!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag har byggt lådan av samma typ av plexi som används i skyltfönster det är betydligt mer tåligt än vanligt så jag tror inte att repor blir ett problem.

Fan va smart.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag kollade nu och det är helt enkelt så att jag inte tryckt dit knapparna ordentligt bara. Kontollern ÄR 100% Dammit!!!!!!

MOHAAA!:D
kom inte här och tryck ner mig ;):P

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113