Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluekiwi
De där svarta sakerna där inne.. .Som jag tror ska vara HD-rack. Borde inte de va i transprent akryl också?

Nej de borde inte vara transparenta eftersom han skrev att han målade dem svarta

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte tycka om plexichassin, jag brukar tycka de är riktigt fula. Men detta egenskapade fulltower ser riktigt schysst ut! Gör nu inte tabben att sätta in femton lysrör, snälla... lagom är ju bäst.

Keep up the good work!

Visa signatur

doh! - Homer Simpson

Permalänk
Proffsmoddare

hahahhha OMFG

Ni ser helt rätt bakstycket sitter upp och ner !! Där ser man att modda utan sömn är inte att rekomendera. jag höll på från ca 2100 til 0630 med racket så jag var mer än lite trött när jag monterade lådan för foto. Tur att den bara e tejpad iallafall.

Skenorna i racket har ju som uppgift att dölja alla skruvhålen och skruvarna som håller hd/cd och om dom hadde varit transparenta så hadde dom ju inte dolt nånting. Det kommer att finnas fler svarta detaljer i lådan så småningom bla plexirören som kablarna ska gå i.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

OMG NICE WORK!! mkt NICE

Undrar Graverar du åt andra oxså ???

och ISF PRIS??

KEEP UP THE GOOD WORK!

Visa signatur

Az
Novell
Life is to short for rebots!

Permalänk
Avstängd

WOLVERINE * OOOOPSSS ! *

Permalänk
Medlem

Kan man få se bilderna som inspererade till gravyren på chassit som du nämde innan i tråden?

Permalänk
Medlem

Men tror du jag orkade läsa hela tråden eller?

Snyggt blev det iaf!

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

ser bra ut!
ska till och tona min sunbeamburk ikväll om jag hinner.

Permalänk
Medlem

you're a sick, sick, man...

men också väldigt grym

Visa signatur

blabla....

Permalänk
Medlem

Riktigt nice wolvie! Du skulle ju suttit bredvid oss på DH förra sommaren ju. Då hade du väl inte ens upptäckt swec? Måste säga att det är 1:a-klassig mod. Nästan en ära att du håller till på sweclockers..

Ang. plexi. Fråga fabriker som tillverkar det om ni kan få spill eller sånt som ska återvinnas. Jag brukar jobba på loven genom att mala ner typ 1 ton plexi om dagen. Så jag fixar olika färger och tjocklekar men jag vill inte skicka så bor ni motala så kan jag nog fixa. Jag ska själv bygga en låda i plexi snart men den ska bli så liten som möjligt. Hoppas ni vill följa det med även om jag inte är lika duktig som wolv.

(obs det är zander här om du undrar wolvie )

Permalänk
Proffsmoddare

Sådär ja nu har jag kommit så långt att lådan är ihopsatt riktigt utan tejp
Allt som återstår nu är moderkortsplattan och den lär bli klar imorgon. Detta är första gången lådan har varit riktigt ihopskruvad och ja måste erkänna att jag va lite nervös för att allt inte skulle passa. Men allt gick som en dans och delarna passade perfekt ihop

mmmm Pleeeeexiiii Lådan blir ingen lättviktare minsann 13kg redan nu!!! OMG Ive Created a MONSTER!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jösses vilken bjässe, tillverka nu inte en julgran utav den, "less is more"

Förresten, varför fixade du inga 120mm.s fläkthål? hade sett lite mer proportionerligt ut mot storleken.

Permalänk
Medlem

Kanske är så att han har massa 80 fläktar?

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Inaktiv

Precis Fubar, den som läser igenom tråden finner svaret..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
..Vad det gäller fläktarna så beror mitt val av 80mm istället för 120 på ekonomin. Jag hadde en hel låda full med 80mm fläktar och en plånbok tunn som ett papper så valet var helt givet. kostnaderna nu inklusive material och diverse verktyg som fick inhandlas har inte överstigit 500:- än (snacka om budget mod)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fubar
Kanske är så att han har massa 80 fläktar?

Även om han har en massa 80mm:s fläktar så ser jag ändå ingen anledning till att (enligt mig iallafall) förstöra chassit med 80mm:s fläktplatser. Fläktarna kan man utan problem köpa efterhand. Chassit blir dock svårare att fixa till 120mm:s platser.
Hursomhelst mycket fint arbetat. Själv så tål jag inte 80mm:s chassifläktar längre men det är min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Även om han har en massa 80mm:s fläktar så ser jag ändå ingen anledning till att (enligt mig iallafall) förstöra chassit med 80mm:s fläktplatser. Fläktarna kan man utan problem köpa efterhand. Chassit blir dock svårare att fixa till 120mm:s platser.
Hursomhelst mycket fint arbetat. Själv så tål jag inte 80mm:s chassifläktar längre men det är min åsikt.

men det är ju lättare att byta från 80 till 120 än från 120 till 80...
Du skulle ha transperenta fläktar oxå... fast lite onödigt kanske efter som du hade en kasse med vanliga svart...

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Medlem

grymt snyggt hehe har du lust o göra ett liknande chassi till mej med

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Proffsmoddare

Nu är det uppdateringsdags igen!!!!

Nu har jag äntligen blivit klar med monteringsplattan till moderkortet. jag använde den gamla sidan ifrån Sunbeamlådan för att den hadde redan fästen för MB. Jag hadde redan innan graverat en demon på den sidan så jag tyckte att det vore synd att förstöra den därför beslöt jag att behålla den. Problemet var att när jag skulle såga till sidan för att få den storlek jag behövde visade sig att demonen skulle bli helt stympad vilket inte va bra det skulle se väldigt dumt ut med delar av ett motiv på mb plattan så jag sågade helt enkelt ut dom delar av motivet som stack ut Resultatet blev en garanterat unik moderkortsplatta.

Uv färgen som jag beställde på Ljudia damp der i brevlådan idag så jag var tvungen att testa och resultatet blev helt underbart det som är bra med färgen är att den inte syns alls förren man slår igång uv ljuset.. men då SYNS den!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Avstängd

FY FAN VAD SNYGGT..
URSÄKTA SVORDOMEN!!
UBER NICE!

Visa signatur

#1 EPoX EP-8RDA+ | AMD - 2320 Mhz (210 x 11) | 2 x 512 DDR 333 PC 2700 (2-2-2-11) | Powercolor 9800 Pro 378/337,5@438,75/362,25 | 120+160 GB Seagate | SB Live 5.1 Digital | 3dmark 03 - 6176 | Aquamark - 43876 |
#2 - AMD Duron 1200 mhz | 512 sdram | Geforce MX 440 | IBM 120 GB | Linux |

Permalänk
Medlem

OMFG!!! THAT IS SO BEUTIFUL!

unikt minst sagt!

Permalänk
Medlem

SVIN!:P
nej nu jävlar kommer jag hem till dig och tar ditt chassi och lämnar 2000kr

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Medlem

Som vanligt, helt underbart grymt snyggt!

Men en sak, blir det inte väldigt många gravyrer på varandra nu?
Om man t ex står från sidan, ser man först den första gravyren, sen nästa bakom... Eller förstår jag helt fel? Kanske blir lite svårt att urskilja och så, iofs syntes ju den ena bara med uv-ljuset på.... aja

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bolero
SVIN!:P
nej nu jävlar kommer jag hem till dig och tar ditt chassi och lämnar 2000kr

hehe det där va ju ett bra betyg men chassit tar du över min döda kropp
Men jag hoppas att mitt bygge kan ge lite inspiration. Jag har försökt hitta lite egna sätt att modda på och undvika att göra som alla andra. Jag känner mig jävligt nöjd än så länge och jag är förvånad över hur smidigt allt har gått detta är trots allt mitt första riktiga bygge. Men det fins mycke kvar att göra så jag har flera chanser att klanta mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt jobbat, själv är jag lite anti hela den här demon-666-antichrist-gravyr-grejjen, men det är ju en smaksak.

Huvudsaken är ju att du gillar det.

Permalänk
Avstängd

Creds i stora lass till [WP@]Wolverine!

Jag säger såhär: jag gillar det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
chassit tar du över min döda kropp

Bra då säger vi så

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

GRYMT SNYGGT, och som någon sade ovan, dra inte i för mkt CC-rör, ett par räcker IMO.

Permalänk
Avstängd

grymt läckert, men som frågan över, blir det inte gravyr på gravyr? svårt att se den när sidan är täckt med gravyr också då........ svårförklarat men du förstår

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har faktiskt funderat på att det kanske blir lite för mycke gravyr men jag ska vänta tills allt är klart innan jag bestämmer mig för att behålla gravyren på MBplattan. Jag vill se hur det ser ut först.

Visa signatur