Permalänk
Medlem

vem ska man suga av för att få det där chassit?
lätt snyggaste jag sett på mycket länge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
vem ska man suga av för att få det där chassit?
lätt snyggaste jag sett på mycket länge!

Bygg ett själv .. betydligt trevligare

Du har ju worklog i denna tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Bygg ett själv .. betydligt trevligare

Du har ju worklog i denna tråden.

Om man ändå inte hade haft tummen mitt i handen
Närå, men hur mycket tid och energi jag än skulle lägga ner så hade jag aldrig kunnat göra något sådär snyggt. Visst, hade nog kunnat kopiera hans chassi, men hur orginellt är det?

Permalänk
Proffsmoddare

jag vill bara meddela er som följt mitt arbete i denna tråden att jag kommer att ta en paus i moddandet nu. Jag har upptäkt att jag inte har orken att lägga ner det som kräcvs nu mitt i allt julstök och vill inte slarva ihop lådan bara för att bli klar. Så nu har jag monterat delarna lite provisoriskt bara så att jag kan använda burken. Jag återkommer med update när jag har återfått gnistan. Att börja slarva nu i slutfasen känns som att förstöra allt jobb jag har lagt ner fram tills nu så det är lika bra att pausa.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Nej, vad synd...

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Men förståligt.

Permalänk
Medlem

Vi ska vänta på dig, hur lång tid det än må ta.

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk

Asså jag har sett många chassin men de här tar alla!
Himla snyggt!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Proffsmoddare

MEN ARGHH!!

Det gick ju bra detta! PAUS MY ASS!!
Det tog ca 3 timmar innan jag va igång igen jag hittade en påse med svarta skruvar med tillhörande muttrar i städgarderoben och tänkte
-Hmm de där skulle nog passa i lådan, jag ska bara testa
Sen va jag i full gång igen nu har jag gjort klart det nya hd racket och även fixat infästningen till moderkortet (förstaförsöket blev en flopp) så att det funkar. Har även börjat lite smått med rören som kablarna ska gå i. bilder kommer upp någon gång imorrnkväll

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

väntaarrrr

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

HELT SJUKT GRYMT chassi alltså
väntar verkligen på att få se hur slutresultatet blir
GJ

Visa signatur

Ryzen 5600X/32GB/1070/3*512GB SSD

Permalänk
Medlem

blir bara snyggare och snyggare GJ

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Avstängd

Låter bra det där med att ta en paus och återfå gnistan. Rom byggdes inte på en dag som bekant

Snyggt bygge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
jag vill bara meddela er som följt mitt arbete i denna tråden att jag kommer att ta en paus i moddandet nu. Jag har upptäkt att jag inte har orken att lägga ner det som kräcvs nu mitt i allt julstök och vill inte slarva ihop lådan bara för att bli klar. Så nu har jag monterat delarna lite provisoriskt bara så att jag kan använda burken. Jag återkommer med update när jag har återfått gnistan. Att börja slarva nu i slutfasen känns som att förstöra allt jobb jag har lagt ner fram tills nu så det är lika bra att pausa.

Tycker det är klokt gjort av dig.
tålamod är det viktigaste.

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Medlem

tålamod ger färdighet

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk

haha, svårt att hålla sig
Men som sagt, läs min förra fråga. Kommer inte alla vibrationerna fortplanta sig i ditt chassie med en stelmontering?

Vill se bilder nü

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKulspruta
haha, svårt att hålla sig
Men som sagt, läs min förra fråga. Kommer inte alla vibrationerna fortplanta sig i ditt chassie med en stelmontering?

Vill se bilder nü

ja har monterat alla diskarna i burken nu för ett test och det blev inga problem alls med vibrationer, allt är tyst och fint (så tyst som 7 diskar och 8x80mm nu kan va )

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

hmm du har inte många timmar kvar till din "deadline"...... du låvade oss bilder senst på söndag.. men men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
hmm du har inte många timmar kvar till din "deadline"...... du låvade oss bilder senst på söndag.. men men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge...

Men skona oss från dessa "ge oss bilder nu!"-inlägg!!, bilder kommer när de kommer, behöver väl knappast stressa honom mer?!

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kommer att ge er bilder när jag har material till en vettig update så ni får allt vänta tills dess att jag inte postar idag beror på att jag bara har ett par bilder och jag hadde tänkt mig en lite större update. Jag håller på att fila på ett antal nya ideer som ska finslipas lite först innan updaten kommer, men det blir snart de kan jag lova

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

är då säker att du kommer ha en unik låda.. snygg som heter duga
fortsätt sådär! moderkort plattan var rå grymm måste ju också sägas!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

fy fan va snyggt. vet inte om man vågar kolla på bilderna när chassit är färdigt men det är ett måste.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Proffsmoddare

hehe kunde inte låta bli att visa en liten bild. Jag har jobbat lite med luckan som ska dölja brännare och Fläktkontrollers och detta är vad jag kom fram till (obs bara ena luckan klar än så länge)

Dessa två dörrar ska sitta monterade i fronten med piano gångjärn i mässing

(Som den uppmärksamme kanske lägger märke till så är det sidan ifrån min gamla låda som har fått sätta livet till och bli ett par luckor )

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

cleant som alltid

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

ja vad säger man. det blir inte precis sämre med tiden.

Permalänk
Avstängd

Snygg som vanligt

Du skulle ju kunna försörja dig på plexiglasgravering.

Permalänk
Medlem

OMFG!

Ja måste bara säga att de där är de snyggaste (halvklara) chassie som ja ha sett. Om du får till de där chassiet som du vill ha de så vet ja ett par st som kommer va aningen avis.

gl, hf

Visa signatur

Don`t cross the road if you can`t get out of the kitchen.

Permalänk
Medlem

haha rolig kommentar från gamern !

de där blir ju tufft iaf hoppas de blir som du tänkt dig !

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Avstängd

kan du inte göra något fult bara för omväxlingsskull?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det hade varit mångfalt snyggare utan alla drakar, ormar, pentagram å grejjer .. tror att det lätt kan bli lite för plottrigt när man ser helheten ..

Men som tur är tycker vi alla olika.