Deus Ex 2 - WTF?!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Stopp. vad har microsoft med det här att göra? de har varken utvecklat, distribuerat eller sålt spelet.

M$ snor åt sig spelen till XBOX som tillverkarna jobbar stenhårt för, och när det gäller att porta spelet till PC så har dom inte ork kvar att göra det bra..

Jag vill ha en ren PC spel och inte en dåligt portning från XBOX, hur många spel var skit innan XBOX? grafik, styrning och spelkänslo mesigt alltså.

Hm, kom på att felet är att M$ erbjuder för mycket pengar till dom som gör spelen, kanske orsaken?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Vore ju konstigt om det inte skulle gå bra med det värsta grafikkortet på marknaden!?

Men det verkar som att demot och finalware inte är alls samma sak när det gäller belastning utav hårdvara.

jo det fårstår jag också men ifall nåt är programerat fel i grafiken så hjälper det inte vad du än har för hårdvara

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praetorian
jo det fårstår jag också men ifall nåt är programerat fel i grafiken så hjälper det inte vad du än har för hårdvara

Jo, det gör det ju, mer eller mindre.

Du som har ett XT märker ju inte av problemen lika tydligt.

Man tycker ju att mitt system borde kunna spela detta spel i iaf 800x600 med annat godis lågt ställt, men icke. Totalt ospelbart.

Att släppa ett såpass ooptimerat spel som detta borde vara förbjudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
M$ snor åt sig spelen till XBOX som tillverkarna jobbar stenhårt för, och när det gäller att porta spelet till PC så har dom inte ork kvar att göra det bra..

Jag vill ha en ren PC spel och inte en dåligt portning från XBOX, hur många spel var skit innan XBOX? grafik, styrning och spelkänslo mesigt alltså.

Hm, kom på att felet är att M$ erbjuder för mycket pengar till dom som gör spelen, kanske orsaken?

Hur många spel som var skit innan x-box? Ett jävla gäng hördu du.

Permalänk
Medlem

jo men det är ju abra konstatera att consolernas framfart speciellt x-box sabbat mycket för pc-spelarna.

3 spel jag kommer å tänka på snabbt som blivigt fucakde pga consolerna
Colin 3
Deus ex
Halo

inget av dom spelen har nå riktig kännsla utan känns plastiga

Men det är ju egentligen inte consolernas fel utan dom som gör spelen som inte ids göra vettigare till PC för det finns ju bra exempel som GTA dom är bra men kännslan från consolerna finns kvar där.

Splinter cell tycker jag dock är väldigt lyckat, vet inte om dom gjorde en "egen pc-versione" istället för att porta rakt av.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
jo men det är ju abra konstatera att consolernas framfart speciellt x-box sabbat mycket för pc-spelarna.

3 spel jag kommer å tänka på snabbt som blivigt fucakde pga consolerna
Colin 3
Deus ex
Halo

inget av dom spelen har nå riktig kännsla utan känns plastiga

Men det är ju egentligen inte consolernas fel utan dom som gör spelen som inte ids göra vettigare till PC för det finns ju bra exempel som GTA dom är bra men kännslan från consolerna finns kvar där.

Splinter cell tycker jag dock är väldigt lyckat, vet inte om dom gjorde en "egen pc-versione" istället för att porta rakt av.

SC var portat, dock var det optimerat för pc:n, inte bara haffsat ihop.

Colin3 och Halo är suveräna för konsolerna, synd att de inte lade tid i portningen.
Halo utan coop? Dummaste draget i år.

Inget är ms eller konsolernas fel, det är utvecklarna och utgivarna som borde få skiten, inte xbox:en eller någon annan konsol (nej just det, ingen klagar på kuben )

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk

Hur tweakar ni inställningarna i inifilen då? Finns det nån guide nånstans?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerberon
Hur många spel som var skit innan x-box? Ett jävla gäng hördu du.

Visst men spel som som man väntat sig vara bra, hypat mm. typ Halo, alla ville ha Halo men tyvärr så sög Halo.. varför? dåligt portning från XBOX..

Men det fanns spel som sög extremt fast XBOX inte änns fanns ännu.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

stora problemet med HAlo var ju att när det skulle göras till xbox först så har dom gjort om hela spelet.

man fick se bilder med stora områden ala Tribes / BF med pansarliknande fordon som man kunde hoppa in å köra osv,, dagens halo jäöämfört med hur det såg ut då dom började ut annonsera det som ett MAC & PC spel , inget jävla Xbox spel är så otrligt stor att det är inte alls samma spel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
3dfx Fanboy

avinstallerat IW... bägaren rann över på Egypt-banan..

rör det på xboxen kanske istället.. när de bittra känslorna lagt sig åt sidan :)..

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Man kan ju se det på detta sättet också, iom att utvecklarna tjänar bra med pengar på konsolversionerna så borde dom också kunna lägga ner lite tid på att se till att pcversionen inte blir en rak usel portning.

Dvs det är ingen annan än utgivaren/utvecklarens fel att spelen blir dåliga som tex i fallet DeusEx.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Mitt kort GF4 MX funkar inte alls.
Funkar något av dom här korten.
Borde väl vara något bättre men dom är så j**** dyra.

Asus Ati Radeon 9200se Tv-out 64mb
550:-

Asus Ati Radeon 9600se Tv-out Dvi 128mb
1243:-

Asus Ati Radeon 9600xt Tv-out Dvi 128mb
2227:-

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joga
Mitt kort GF4 MX funkar inte alls.
Funkar något av dom här korten.
Borde väl vara något bättre men dom är så j**** dyra.

Asus Ati Radeon 9200se Tv-out 64mb
550:-

Asus Ati Radeon 9600se Tv-out Dvi 128mb
1243:-

Asus Ati Radeon 9600xt Tv-out Dvi 128mb
2227:-

Tror inte att något av dem skulle hjälpa särskilt mycket är jag rädd.

Verkar som att vi får vänta på att IonStorm skärper till sig och komme ut med någon form av officiell förklaring till detta otroligt ooptimerade spel.

Permalänk
Medlem

Är på sista banan på DX:IW nu....men jag installerade Deus Ex 1 igår och har inte kunnat slita mig. 1:an är ljusår bättre än 2:an.

Synd att dom inte tog med sig allt som gjorde 1:an bra och implementerade det i 2:an.

Permalänk

Spelet är keff. Vilken besvikelse alltså... Kör iofs i 1024 o max detail o det flyter o så.. Men vart är spelkänslan??? Dessutom är subtitles riktigt osynkade med rösterna.
Alldeles för konsol-aktigt för min del. Detta spel kommer hamna bland de andra på hyllan betydligt tidigare än vad som var planerat.

Nej tacka vet jag Doom3 när det kommer. Läs artikeln på www.gamereactor.se.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Tror inte att något av dem skulle hjälpa särskilt mycket är jag rädd.

Verkar som att vi får vänta på att IonStorm skärper till sig och komme ut med någon form av officiell förklaring till detta otroligt ooptimerade spel.

Andledningen till att ditt MX inte funkar är för att spelet måste ha shaders för att funka det har inte MX. XT kortet om du har råd.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag har sagt det i varje DX2 tråd och jag säger det igen, det är precis som med Halo. Vissa med lite långsammare system kan spela det helt utan problem i höga upplösningar med allt på max. andra med värsting system kan inte spela det i 800x600 med allt coolt avslaget. Släpptes patchar och man fick tips om vad man skulle ändra i filer mm. When all said and done så kan vissa fortfarande inte spela Halo, mig inkluderat. Medan nån med en Xp1700+@1700+ och ett Ati Radeon 8500 kan maxa allt i 1024x768.

Samma sak med spelet Tempel of Elemental Evil.

It just doesn't make sense. Förhoppningvis fixar det vid europa realeasen.

Tror det ligger nått i det för jag har inte märkt nått det flyter på hur bra som helst, har iockförsig p4 3.0 1g ram och 9800 128mb men det finns ju folk med liknande system som säger att det inte funkar.

Jag håller med till viss del om kritiken men vad finns det för spel som har dessa element?
Jag har inte trivts med nått spel sen Deus Ex 1 dom är antingen hjärndöda shoot em up eller ointeraktiva minigubbar i vackra färger blääh, säg nu inte kotor som visst är ett roligt spel men man kan ju inte döda vem man vill?
Säger det igen MAN KAN INTE DÖDA VEM MAN VILL!!!! man blir ju asförbannad hela tiden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Hur tweakar ni inställningarna i inifilen då? Finns det nån guide nånstans?

http://66.193.119.177/index.php?showtopic=206212

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Re: Deus Ex 2 - WTF?!

Tja, mina åsikter? Grafiken, inte så väldigt vacker men jag gillar skuggningen och en del annat. Har inga som helst problem med att det inte flyter. Har ett radeon 9800 pro 256, och det går hur bra som helst. Kör inte några låga inställningar utan har dragit på, exakt vad vet jag inte dock.

Konsolkänsla, ja.. fast det ser jag inte som något negativt egentligen sålänge allt fungerar bra. Dock.. gör det väl inte alltid det. Men helt ok.

RPG-element, inte som ettan... sämre. Fast ... ok, duger väl.

Striderna suger, okej att det går få headshots med snipergeväret. Men att stå 20cm bakom någon och skjuta dem i skallen med en pistol S.K.A de dö av. Vilket de inte gör, helt värdelöst.

Orkar inte fortsätta, men sammanfattningsvis anser jag att Deus Ex 2 är ett helt okej spel, som får 6 av 10 av mig. Ljusår ifrån så bra ettan var, som lätt ligger på min absoluta topp5 någonsin.

Permalänk
Medlem

Tror nog jag hellre lirar ettan med software på min gamla p2:a än att lira tvåan. Enda roliga är att leka med tunnor som brinner.

Permalänk
Medlem

Känns ju som att det kvittar om man kan köra i 1280*1024 eller 640*480, spelet ser ju ut som skit om man jämför med andra spel som har släppts den senaste tiden (någon nämnde Max Payne 2 t.ex.). Fyfan att det finns företag som släpper sånt här skit, jag har sett det på X-Box också å det är fan inte snyggare där... Jag vet att grafiken inte är allt, men det känns som att t.om. Deus Ex 1 är snyggare än 2:an. Sen känns det som att det är max_fps 40 eller nått när man spelar, både på PC och X-Box. Jag har inte världens snabbaste dator, men nog fan borde den klara att driva ett spel med denhär grafiken i 640*480 men alla detaljer på lägsta inställning med mer än 40 FPS... Nä, dethär spelet har jag väntat länge på, å jag är GRYMT besviken

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk
Medlem

Jag är ett mycket stort fan av Deus Ex.
Vilket har gjort att jag gått och hoppats på denna uppföljare under en längre period.

Jag skulle inte ha hoppats, jag skulle inte ha trott att det var bättre, eller ens bra.
Jag skulle förväntat mig att spelet var ren skit (detta är inte en särskrivning )

Ty endast då hade jag kanske spelat igenom det.
Direkt när jag slog igång det kände jag................ingenting.
Just detta visade sig vara problemet, jag känner ingenting, spelkänslan atmosfären och storyn som utmärkt Deus Ex, finns inte där.
Jag håller helt med Misko och hans sågning.

Resutlatet blev avinstallation och installation av Deus Ex.

Nu är jag åter i sjunde himlen.

Permalänk
Medlem

Håller med alla som klagat på det spelet... Intel2,5ghz o radeon9800pro med allt på max i 1024 SKALL fungera på den datorn! Tycker heller ej de blir bättre om man ställer ned grafikinställningarna, det blir om möjligt fulare men inte mer flyt. De använder Unreal2 motorn tror jag nämnts men varför kräver det 10ggr mer o är 10ggr så fult? Enda de lagt till e realtidsskuggor o SÅ krävande ere inte. Inte ens doom3 kommer lagga sådär på normala riggar.

Känslan var förövrigt riktigt risig, kändes mer som man var en svävande fluga som gled runt i skit än en cyberoptimerad soldat som gick runt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Håller med alla som klagat på det spelet... Intel2,5ghz o radeon9800pro med allt på max i 1024 SKALL fungera på den datorn! Tycker heller ej de blir bättre om man ställer ned grafikinställningarna, det blir om möjligt fulare men inte mer flyt. De använder Unreal2 motorn tror jag nämnts men varför kräver det 10ggr mer o är 10ggr så fult? Enda de lagt till e realtidsskuggor o SÅ krävande ere inte. Inte ens doom3 kommer lagga sådär på normala riggar.

Känslan var förövrigt riktigt risig, kändes mer som man var en svävande fluga som gled runt i skit än en cyberoptimerad soldat som gick runt.

De har i stortsett gjort om hela motorn, inget från UT2 motorn gick att implementera. De gjorde det ganska tidigt i utvecklingen. Fysik, skugga, ljud mm fick de göra om. Dvs. inte rmkt kvar av motorn efter det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tråkigt att folk bara kollar på grafiken. Storyn är helt underbar i spelet. Sen flyter det på helt ok om man följer anvisningarna som folk skrivit. Om ni inte orkar läsa igenom dom utan bara har ork för att skriva nedsättande saker om spelet så förtjänar ni inte att spela det.

Permalänk

Demot fungerade utan hack med ett gf4 ti4200 och en oklockad barton 2500+. Upplösningen var då 1024x768 + maxade detaljer.

Gillade stämningen i liret och ska lira det för fullt när det anländer i brevlådan.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Baah

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Tråkigt att folk bara kollar på grafiken. Storyn är helt underbar i spelet. Sen flyter det på helt ok om man följer anvisningarna som folk skrivit. Om ni inte orkar läsa igenom dom utan bara har ork för att skriva nedsättande saker om spelet så förtjänar ni inte att spela det.

Jag har ändrat i ini filer, jag har spelat spelet i ca 5 timmar, jag har gjort alla möjliga sidouppdrag som jag stött på, jag har savat och tagit alternativa vägar vid de flesta tillfällen för att se om något ändrar sig. Spelet flyter inte på, det är sant. Sitter nog max o tryter på 20-25 fps och ca 40 när jag stirrar in i en vägg. Det största problemet är enligt mig inte grafiken, den kan jag svälja om de fixar fps problemen. Det största problemet är att spelet saknar en själ. SVårt att beskriva men man känner på sig det bara. Att de karaktärer man lär känna som mest består utav ett hologram på en club och ett par sidogubbar är svagt. Huvudkaraktärerna i spelet består nästintill ett litet huvud i vänstra hörnet som talar om vad du skall göra. Det sköna med DEus ex var att du lärde känna karaktärerna. Det var nog mer än mig som satt o skratta åt "gunther" eller vad den där tyska mechen i ettan hette, mer än mig som svor när man ens bror blev mördad (Fast det går att undvika), mer än mig som satt o tvekade på att skjuta Lebedev på flygplanet för att höra vad han hade att säga samtidigt som Anna Navare flåsade dig i nacken. Du visste vilka alla var...
Du har även en rad andra problem nu, tex så när du drar fram din stunprod så drar det ca 1 "magasin" med "ammo" för att knocka någon, medans 3 skott dödar honom. Spelet är så fruktansvärt obalanserat så det inte är sant. Storyn är inte direkt märkvärdig, känns som Warren spector hittade på en story på ett a4 och sedan töjer ut det genom att säga komplicerade ord för att få något litet att verka enormt stort. Att skadan inte är baserad på vad man skjuter är även det irreterande. Att plocka bort skillsen var ju även det ett dumt beslut, nu tar ändå alla biomodden som gör att man kan hacka terminalen så vips så är spelet barnsligt lätt. Finns mängder utav sakar jag kan säga negativt om spelet, orkar dock inte skriva mer nu.

**Potentiell Spoiler**

Att slutet är kasst är ju ännu bättre, det är de ju de sista 20 min som är avgörande för vilket utav de 5 sluten man väljer. Orka spela igenom det igen då, hade sett fram emot att valen i början skulle spela en större roll...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Gotta ask....
Är det samma utvecklare som gör Thief III? Har för mig att det oxå kördes på Unreal2 motorn.. Så vet vi vad vi har att vänta oss..

Permalänk
Avstängd

Gammal tråd men måste säga att jag är besviken på HELA spelet, saknar allt 1:an hade..

Och för att bli av med långa ladnings tiderna var jag tvungen att göra allt för att skippa skivan, vilket var lika lätt som i 1:an. Tar max 30sec nu :).

2:an är mer som en nerbantad 1:a, allt bra är borta.. jag har inte tänk något på lösningar på "problemen" i spelet.. nästan bara att springa genom spelet, alla Biomods var maxat redan efter Tier(3) leveln.. weaponmods är ju en skämt.

I ettan kunde man installera flera weaponmods och var tvungen att göra uppdateringar på dom gamla också, tvåan.. två per vapen och det är allt.. besvikelse

Sen det där med multitool.. fy fan, lika bra dom skippa dom helt och låta allt vara öppet..

Man får till och med kartor hela tiden i spelet så att man inte hamnar fel.. vilket är omöjligt redan.

Piss till tvåan och stort grattis till ettan.

Ettan var värt varenda öre den kosta, och det var tur att jag lånade tvåan.. för annars skulle jag krävt att få 350kr för att ta spelet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jo det märktes att Dues ex 2 är gjort för otåliga konsollspelare.

nej det är verkligen ingen hit om man jämmför med 1an men jag tycker endå itne spelet är så där jätte dåligt, det är värt att spela igenom iaf

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc