Permalänk
Avstängd

byta kylpasta hur ofta !?

Ja . så lyder fr¨ga n.. hur ofta bör man byta kypasta ?

kan kylfasta bli gammal ? .. eller utsleten ?

om dator inte e igång på länge kan de stelan-.

eller . .........

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

Lägg ner lite möda på att få texten förståelig, så kan vi hjälpa dig...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Måste folk skriva hur snabbt som helst för att skicka sina trådar, dom kan väll åtminstone ta sig tid att skriva rätt.

När det gäller svaren kan jag inte hjälpa dig, men det är bra att byta kylpasta åtminstone varje 6månader skulle jag tro, bara för säkerhetskull.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

behöver man verkligen byta pastan, värmeledningsförmågan borde väl inte bli sämre med tiden eller?

Visa signatur

Confused by earlier errors. Bailing out...
pluggakuten.se - Din läxhjälp på internet

Permalänk

Det rekommenderas att byta kylpastan efter 6mån. Fast det är klart, dom rekommenderar att vi byter olja i bilen var 500:e mil också... och det gör väl alla? Självklart vill ju tillverkarna att vi ska lasta hem tonvis med deras produkter... Kanske att värmeledningsförmågan avtar after X antal år - men knappast efter 6mån.

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk
Medlem

jag byter pasta lite då och då eftersom jag har märkt att på ungefär ett halvår så ökar tempen med 3-4 grader (!)

Permalänk

Jag har fortfarande AS3 under kylarn... Fast jag har en tub AS5 i skrivbordslådan Å andra sidan så byter man nog oftare än var 6:e månad, med tanke på konstanta uppgraderingar... Men i t.ex en server skulle jag aldrig tänka tanken ens

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.