Permalänk
Avstängd

hur många diskar klarar en 4-pin -!

Ja . så lyder frågan .. jag vill veta hur många diskar man man koppla till en 4-pinns kontakt .. om man har ett 360 Watts nätt agg.

2.) och hur många fläktar kan kan koppla .. till en 4 pin .."12V"

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

en kontakt passar ju bara fysiskt till en disk
Du menar självklart om du kan koppla hur många Y-kablar som helst... eftersom alla kablarna går till ett och samma ställe i nätaggregatet så hänger allt på hur mycket själva kabeln pallar innan den brinner upp. Du bör kunna koppla in 3-4 hdds per kabel iaf, förmodligen fler men det är väl dumt att chansa?

Ang fläktarna så kan du nog köra 4-5 120mm fläktar per kabel iaf.. de drar väl inte mer än runt 2-300mA per styck?

Permalänk

Du kan köra 10 utan problem på en kabel. Det som är lite kinkigt är skarvarna, om du kör en Y-koppling, och sen en y-koppling på den osv, så tar den första kontakten rätt mycket stryk, och kan bli hyffsat varm. Tom så att plasten börjar ryka. Men sätter du en y-kabel på varje originalkontakt går det jättebra. Det bästa är att fixa en egen kabel med alla kontakter på, utan skarvar.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Avstängd

okej .. så det går att köra fler diskar på en 4 pins kabel .. md hjälp av massa y -kablar.. för jag sk göra iordning i datorn så att det er fint ut .. precis som mårten på swec har det !

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk

Japp. Se bara till att klämma ihop "rören" i hon-kontakten lite så de blir ovala, så man får ta i när man sätter ihop kablarna, så det blir ordentlig kontakt. Det är lätt att det blir glapp annars i skarven till y-kabeln. En av mina hårddiskar började klicka och bära sig underligt åt pga av detta.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros