Permalänk

512 i Dual eller 768 i Singel?

Ja jag har just nu ett 256MB PC2700 TwinMOS-minne i dator och ska köpa 512MB Dual channel-kittet på Komplett: http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=36442&t=1014&l=...

Vad vinner jag mest på då? Att bara köra med PC3200-minnena i Dual Channel (512MB) eller att använda de tillsammans med PC2700 minnet som jag har och köra i Single Channel (768MB)?

Permalänk

I hastighet vinner du ju på dualchannel, fast du vinner ju i användbart minne om du kör alla 3,...

Permalänk

Ja jo, det har jag ju kommit fram till själv också men vilken konfigurering bör jag välja? Vilken kommer jag att ha mest användning för? Upplevs det stor skillnad mellan 512 och 768MB?
Vad skulle ni ha valt och varför?

Permalänk

Har just nu 512 PC27 i single, kommer snart ha 1GB PC32 fortfarande i single. Mest för att jag sitter så mycket med photoshop och olika editprogram, fast jag har även läst att windows xp och 2000 arbetar bäst med 1 gig minne eller mera, vet inte var jag läste det. Hade jag varit du, om jag spelar lagom mycket och så, så skulle jag valt 512 i dubbelt, tror inte på det där med att ha 3 moduler, speciellt inte då alla är olika