Permalänk
Medlem

alla säger inte det. JAG säger det.

så är jag också en minimalistisk perfektionist.

en smula ocd (svenska?) också....

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Hedersmedlem

Allt handlar inte om bästa kraft till varje pris men ingenting bör handla om sämre kraft för en massa strunt. Vem kommer seriöst att orka sitta med fönster som flärpar och håller på? Alla kommer att stänga av det, prata om en onödig funktion att implementera.

Det är bra att de använder hårdvaran till dess fulla kapacitet men man ska inte hitta på saker bara för att det är möjligt, titta på vad som är användbart istället som apple har gjort.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Dumaste jag hört idag, Longhorn bygger ju på helt nya tekniker.
Rekomenderar dig att ta en kik på Longhorn Developer Center.

Får man fråga om du såvit under en sten varje gång microsoft lanserar ett operativsystem? Det är mycket buller och bong men till sist är det samma gamla visa med buggar och virus.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
Får man fråga om du såvit under en sten varje gång microsoft lanserar ett operativsystem? Det är mycket buller och bong men till sist är det samma gamla visa med buggar och virus.

Jodå, jag har följt med rätt så mycket. Men tänk över det faktum att den här gången så lägger de ner dubbelt så mycket tid på sitt OS som man brukar göra, dessutom har man gått ut tydligt med sina ambitioner, lanserat förhandsvisningar av systemet till utvecklare två år innan det ska släppas. Det är något stort i görningen tror jag.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Det är något stort i görningen tror jag.

att styra världen är ganska stort ja

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Läste du texten till? Det står ju att det endast är för att demonstrera vilka möjligtheter det finns.

hehe jo men det ser väl fortfarande ut som ett disco.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam Margera
Alla som säger 'bloat' är datanördar som gillar fyrkantiga fula
fönster och inte har något sinne för design eller det faktum att
allt inte handlar om bästa möjliga kraft till varje pris.

Säg om det där när du sitter och har en viktig inlämning och datorn saggar efter!

Longhorn set ut som en väldigt påkostad hemsida. Jag vill inte ha en hemsida som operativsystem.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
Säg om det där när du sitter och har en viktig inlämning och datorn saggar efter!

Longhorn set ut som en väldigt påkostad hemsida. Jag vill inte ha en hemsida som operativsystem.

Jag hade inte tänkt att lägga in det på vår gamla 266Mhz:are så det är ingen fara.
Om ni inte gillar det så behöver ni inte heller skaffa det.

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Medlem

köpte longhorn när jag var i asien... men det e typ en test version. och om ajg uppfatar det rätt så finns det redan 3d skrivbord som man kan gå runt i.

Permalänk
Medlem

Det kommer väl bli som det alltid blir när det släpps nytt windows

* Hundra nya onödiga guider, med såväl hundar som katter eller fiskar
* En ny "jätteballt" desktop mes massa onödiga animationer och flashiga effekter som suger musten ur burken (vilket får familjen på prärien att vilja köpa en dator till i hushållet för att kunna arbeta med sitt nya windows)

Osv..

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoda_z
att styra världen är ganska stort ja

Ah, visst är det härligt med fördommar?

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Ah, visst är det härligt med fördommar?

tcpa är inte en fördom, det är ett faktum!

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
Udda med ett 3D-skrivbord, kanske bara jag som får upp bilder i huvudet på en kub som går att rotera 360 grader sedan har man grupperat ikonerna genom de olika sidorna.
Känns lite blotat.

Edit: Det var det som menades med 3D-skrivbord.

Vad jag tänker med ett 3D-skrivbord är att se det hela i förstaperson miljö, som att spela Quake på skrivbordet

Finns redan ett (eller flera) program som fixar detta åt dig, helt värdelöst enligt mig

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varnim
Vad jag tänker med ett 3D-skrivbord är att se det hela i förstaperson miljö, som att spela Quake på skrivbordet

Finns redan ett (eller flera) program som fixar detta åt dig, helt värdelöst enligt mig

Jag vill inte ha det så, känns som en skrämmande tanke.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
tcpa är inte en fördom, det är ett faktum!

Nej, men att Microsoft skulle vilja styra världen är det.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Klarar mig bra med gamla versioner av windows bara det är stabilt och jag slipper hundar, gem, rosa moln och guider. därför kör jag w2k.
angående tcpa så kommer det nog att rinna ut i sanden. folk vill helt enkelt inte ha det. Klarar mig bra med gamla saker. kör för övrigt office 97 pga. att det har allt man behöver och mer än då. Varför dumma sig med office xp?

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Nej, men att Microsoft skulle vilja styra världen är det.

Det är en fråga om ekvivalens

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

När man läser majoriteten av inläggen får man känsla utan två ord.

”Datanörd” och ”14:is”.

Att rendera desktoppen via en 3D motor är något mycket bra.
Det handlar inte som många här tror om att visa desktoppen i en 3D miljö utan att rendera själva fönsterhanteringen mm via en 3D motor.
Detta avlastar CPU:n plus att det ger mycket större möjligheter att anpassa utseendet.

Fortfarande förstår jag inte varför enklare är sämre för många i det här forumet.
Nej. Det ska vara så omständigt som möjligt för det är mycket ballare och coolare.
För visst är det Oballt att sitta med ett OS som din farfar klarar av att hantera.

Alla guider är BRA, det är inte något dåligt. Det underlättar för personer som inte har så stor kunskap inom ämnet. Vill tex en okunnig person koppla in ett nätverk mellan två datorer så är just en guide mycket bra för han/hon.
Men av någon anledning så anser många här att detta är dåligt. Varför dom gör så beror på en stor anledning.
Det är inte lika ballt och colt när en okunnig klarar av att göra samma sak som du FAST han/hon är okunnig.

När 95:an kom så var det många som klagade och skrek, ”DOS är bättre.”
När 98:an kom så var det många som klagade och tjatade, ”95:an är bättre”.
När 2000 kom så var det ballt som fasiken.
Men när XP kom så var det inte tillräckligt ballt för det var för användarvänligt.

Allt tjat om att XP är ”blooatat” är direkt bevis på 14:is syndrom eller datanörds idioti.

Dom som inte vill att XP ser ut som det gör har alla möjligheter att få det se ut som 2000.
Dom som inte vill se Hunden har alla möjligheter att stänga av det.
Dom som inte vill ha guiden kan stänga av den och göra det manuellt.

Med detta får man något som datanörden hatar:

VALMÖJLIGHETER

Plötsligt kan datanörden inte bravera med att just HAN/HON kan säga att detta är bäst för det är plötsligt smaken som avgör.
Plötsligt kan datanörden inte känna sig stor då han/hon inte kan skryta med en massa termer som ingen förstår, för plötsligt kan farfar fixa det själv tack vare ”den onda guiden”.

Det är samma tjat om Linux mot Windows.

Linux ÄR omständigare än Windows i nästan allt.
Men just därför är det ballare och coolare.
Jag har installerat Linux några ggr och varje gång det väl är färdigt så sitter jag där i en eller två dagar och undrar två saker.

Vad ska jag göra med detta OS?
Varför ska allt vara så fruktansvärt omständigt?

Jag kan inte spela, jag kan inte köra dom program som jag vill som LightWave, Photoshop tex.
Så varför ska jag köra det?
Det enda jag kan göra är att surfa.

Nu kommer någon datanörd säga: ”Du kan visst spela på Linux”.
Jasså? Vilka spel då?
CS? Quake?

Alla andra spel då? Och är det inte så att man måste EMULERA Windows för att få det fungera? Då är frågan: ”Varför ska jag emulera något istället för att köra med originalet?”.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
Det är en fråga om ekvivalens

TCPA = världsdominans?

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
TCPA = världsdominans?

Information ger dig makt. Kontroll av information gör dig ännu mäktigare.
På mjukvarufronten kommer TCPA ge Microsoft en mycket starkare ställning iom att GPL undermineras, så visst handlar det om en form av världsdominans.

Vad jag har förstått så kommer Longhorn att innehålla en primitiv form av TCPA som går att stäng av. Jag hoppas att det förblir så för ett långt tag framöver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Megatext...

Ingen tvingar dig att använda Linux!

Linux är ett communityproject med tusentals personer spridda över hela jordklotet. Om du väntar dig att dessa personer skulle kunna skapa ett helt enhetligt OS så har du ganska fel. Tvärtom kan detta vara en styrka eftersom det tvingar OS:et att ha en väldigt öppen struktur där du kan ändra på allt du vill. Det är också ett projekt som rör sig otroligt snabbt. Titta bara på ändringarna från 2.4 kärnan till 2.6!

Spelmarknaden för linux är ganska smal, men det beror inte på linux!

För övrigt så har ingen ens nämt linux i tråden innan du gjorde det

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
tcpa är inte en fördom, det är ett faktum!

Krävs iofs stöd på hårdvarunivå för det skall funka, men ändå.
Jag tror Longhorn kommer att bli rätt bra, med lite konf
//Delarium

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
text

Du har missuppfattat varför vi (i alla fall jag) inte vill ha guider. Guider är jättebra för de som inte kan lika mycket, då slipper jag agera support åt dem. Att operativsystemet använder sig av grafikkortet är också jättebra, problemet är när de lägger in en massa onödiga visuella effekter.

Nu ska jag komma till guiderna. De är dåliga för oss med kunskap för att de är i vägen, de är opraktiska helt enkelt, jag kan ställa in allting mycket snabbare om jag slipper guider. Jag själv behöver inga guider, de är ivägen för mitt datoranvändande. Därför skyr jag dem som pesten.

För de som har läst design ur användarperspektiv ska ett program fokusera på medelanvändarna men inte vara i vägen för nybörjarna eller de avancerade användarna. Här är guiderna jättebra för nybörjare men för medelanvändarna och experterna som har lyckats snappa upp hur saker fungerar är de bara i vägen, därför är de inte bra ur desingperspektiv. Vidare låter de inte en avancera från nybörjare, det är ytterligare en miss i designen.

"Allt tjat om att XP är ”blooatat” är direkt bevis på 14:is syndrom eller datanörds idioti."
Icke! För datorentusiaster är ofta grafik något onödigt, man sysslar inte med att titta hur saker och ting ser ut, man arbetar med det man håller på med. Återigen gäller det om design, designen ska kännas naturlig och inte vara i vägen. Enkel funktionell design vinner alltid över grafiska läckerheter i längden.

"Med detta får man något som datanörden hatar:

VALMÖJLIGHETER"

Gissa varför så många "datanördar" kör Linux? Jo just det, för valfriheten. Man kan välja bland fönsterhanterare, loggers och allt möjligt. Man kan ställa in precis vad man vill. Valmöjligheter.

Och ja, Linux är omständligare än Windows. Om man inte kan det. Har man väl lärt sig har Linux ett underbart CLI som man kan utnyttja, ett mycket mer effektivt sätt att arbeta än att peka och klicka i en fönstermiljö. Här ser man att Linux riktar in sig på expertanvändarna, vilket tyvärr också är en designmiss. Linux blir för varje dag som går mer och mer lättanvänt, det är bara att titta på distar som Mandrake för att inse att man inte behöver vara särskillt avancerad för att använda Linux samtidigt som det erbjuder experter verktyg för att arbeta mer effektivt.

Tyvärr är skrivbordsmiljö och Linux två saker som inte går hand i hand ännu.

Jag ska säga att när man väl har fått igång Linux att fungera som man vill behöver du inte göra någonting och att bry sig om saker som Lightwave och Photoshop behöver inte hemanvändare göra eftersom de ändå inte har råd med programmen.

Tyvärr finns det inte så många spel att spela i Linux, men det känns som att det blir fler och fler. Speciellt ID Software verkar ha ett gott öga för Linux och för mig personligen är det de som är mest intressanta.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
När man läser majoriteten av inläggen får man känsla utan två ord.

”Datanörd” och ”14:is”.

Att rendera desktoppen via en 3D motor är något mycket bra.
Det handlar inte som många här tror om att visa desktoppen i en 3D miljö utan att rendera själva fönsterhanteringen mm via en 3D motor.
Detta avlastar CPU:n plus att det ger mycket större möjligheter att anpassa utseendet.

Fortfarande förstår jag inte varför enklare är sämre för många i det här forumet.
Nej. Det ska vara så omständigt som möjligt för det är mycket ballare och coolare.
För visst är det Oballt att sitta med ett OS som din farfar klarar av att hantera.

Alla guider är BRA, det är inte något dåligt. Det underlättar för personer som inte har så stor kunskap inom ämnet. Vill tex en okunnig person koppla in ett nätverk mellan två datorer så är just en guide mycket bra för han/hon.
Men av någon anledning så anser många här att detta är dåligt. Varför dom gör så beror på en stor anledning.
Det är inte lika ballt och colt när en okunnig klarar av att göra samma sak som du FAST han/hon är okunnig.

När 95:an kom så var det många som klagade och skrek, ”DOS är bättre.”
När 98:an kom så var det många som klagade och tjatade, ”95:an är bättre”.
När 2000 kom så var det ballt som fasiken.
Men när XP kom så var det inte tillräckligt ballt för det var för användarvänligt.

Allt tjat om att XP är ”blooatat” är direkt bevis på 14:is syndrom eller datanörds idioti.

Dom som inte vill att XP ser ut som det gör har alla möjligheter att få det se ut som 2000.
Dom som inte vill se Hunden har alla möjligheter att stänga av det.
Dom som inte vill ha guiden kan stänga av den och göra det manuellt.

Med detta får man något som datanörden hatar:

VALMÖJLIGHETER

Plötsligt kan datanörden inte bravera med att just HAN/HON kan säga att detta är bäst för det är plötsligt smaken som avgör.
Plötsligt kan datanörden inte känna sig stor då han/hon inte kan skryta med en massa termer som ingen förstår, för plötsligt kan farfar fixa det själv tack vare ”den onda guiden”.

Det är samma tjat om Linux mot Windows.

Linux ÄR omständigare än Windows i nästan allt.
Men just därför är det ballare och coolare.
Jag har installerat Linux några ggr och varje gång det väl är färdigt så sitter jag där i en eller två dagar och undrar två saker.

Vad ska jag göra med detta OS?
Varför ska allt vara så fruktansvärt omständigt?

Jag kan inte spela, jag kan inte köra dom program som jag vill som LightWave, Photoshop tex.
Så varför ska jag köra det?
Det enda jag kan göra är att surfa.

Nu kommer någon datanörd säga: ”Du kan visst spela på Linux”.
Jasså? Vilka spel då?
CS? Quake?

Alla andra spel då? Och är det inte så att man måste EMULERA Windows för att få det fungera? Då är frågan: ”Varför ska jag emulera något istället för att köra med originalet?”.

Word!

Amen!

Fucking ey!

Osv.

Den vettigaste texten jag har läst på länge!

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knashatt
Allt tjat om att XP är ”blooatat” är direkt bevis på 14:is syndrom eller datanörds idioti."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Icke! För datorentusiaster är ofta grafik något onödigt, man sysslar inte med att titta hur saker och ting ser ut, man arbetar med det man håller på med. Återigen gäller det om design, designen ska kännas naturlig och inte vara i vägen. Enkel funktionell design vinner alltid över grafiska läckerheter i längden.

Du verkar visst missa dom 3 raderna senare som jag menar att snacka om att XP är "blooatat" är rätt löjlig. Därför lägger jag in dessa här och hoppas att du förstår mig nu:

Dom som inte vill att XP ser ut som det gör har alla möjligheter att få det se ut som 2000.
Dom som inte vill se Hunden har alla möjligheter att stänga av det.
Dom som inte vill ha guiden kan stänga av den och göra det manuellt.

Jag menar att XP utseende går att få så "o-blooatat" som många vill ha det.
Jag menar att hunden går att stänga av.
Jag menar att dessa alla guider alla tjatar om inte existerar för mig för jag kör inga guider, det är helt valfritt.
Observera att jag också är rätt irriterad på blooatat utseende där funktionaliteten försvinner. Men i tex XP går just detta stänga av om man vill så vad är i så fall problemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av knashatt
Med detta får man något som datanörden hatar

VALMÖJLIGHETER

Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Gissa varför så många "datanördar" kör Linux? Jo just det, för valfriheten. Man kan välja bland fönsterhanterare, loggers och allt möjligt. Man kan ställa in precis vad man vill. Valmöjligheter.

Här har du helt rätt. Men jag syftade mest på dom "data-nödar" som håller på med Windows.
Och det jag syftade på valmöjligheter var att "data-nörden" inte gillar att det finns en datanovis möjlighet och en mer avancerad möjlighet.

Jag hoppas även att du såg att min text INTE syftade på dom duktiga datorkunnigt folk som faktiskt är duktiga.
Jag riktade min text i första hand om alla "data-nördar" som skriker högt och länge om saker som är rätt oväsentliga.
Som tex guider, blooatat utseende mm.
För dessa "data-nördar" verkar inte förstå att dessa saker går att stänga av, och man gör ju det bara en gång...

Och det var lite lite ironi i texten också

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Kanske får förklara lite vad som Microsoft menar med 3D-desktop. Det innebär inte att det blir på djupled också eller något åt det hållet. Istället så handlar det om att istället för et statisk bakgrund (eller animering) samt 2D-objekt så blir alltihopa uppritat av en 3D-motor.

Paul Thurrott sida har en hel del bra bilder från sin preview.

OT: vill ha hans skärm och datorsystem i övrigt

OnT: kolla på microsofts hemsida... de har kanske något release datum där...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Du verkar visst missa dom 3 raderna senare som jag menar att snacka om att XP är "blooatat" är rätt löjlig. Därför lägger jag in dessa här och hoppas att du förstår mig nu:

Dom som inte vill att XP ser ut som det gör har alla möjligheter att få det se ut som 2000.
Dom som inte vill se Hunden har alla möjligheter att stänga av det.
Dom som inte vill ha guiden kan stänga av den och göra det manuellt.

Jag menar att XP utseende går att få så "o-blooatat" som många vill ha det.
Jag menar att hunden går att stänga av.
Jag menar att dessa alla guider alla tjatar om inte existerar för mig för jag kör inga guider, det är helt valfritt.
Observera att jag också är rätt irriterad på blooatat utseende där funktionaliteten försvinner. Men i tex XP går just detta stänga av om man vill så vad är i så fall problemet?

Måste erkänna att jag inte har så mycket erfarenhet av XP, har inte kört det så mycket. Jag är lite konservativ också, jag vill att min startmenyikon ska se ut som i 2000 till exempel. Grejen till höger i Den här datorn ser fel ut. Jag är väl lite tjurskallig Snart är jag lite tvungen att köra XP för att få ut all prestanda ur min kommande P4HT-processor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Här har du helt rätt. Men jag syftade mest på dom "data-nödar" som håller på med Windows.
Och det jag syftade på valmöjligheter var att "data-nörden" inte gillar att det finns en datanovis möjlighet och en mer avancerad möjlighet.

Jag hoppas även att du såg att min text INTE syftade på dom duktiga datorkunnigt folk som faktiskt är duktiga.
Jag riktade min text i första hand om alla "data-nördar" som skriker högt och länge om saker som är rätt oväsentliga.
Som tex guider, blooatat utseende mm.
För dessa "data-nördar" verkar inte förstå att dessa saker går att stänga av, och man gör ju det bara en gång...

Och det var lite lite ironi i texten också

Ok då förstår jag

Jag måste dock invända mot att det går att stänga av saker, jag tycker att de ska vara avstängda från början Tjänsten Messenger är ett typexempel på vad som inte borde vara på

Hur stänger man förresten av guiderna i XP?
Jag lyckades inte konfigurera ADSL med internetutdelning hos en kompis XP-dator förut, XP är ju krångligt

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
Information ger dig makt. Kontroll av information gör dig ännu mäktigare.
På mjukvarufronten kommer TCPA ge Microsoft en mycket starkare ställning iom att GPL undermineras, så visst handlar det om en form av världsdominans.

Vad jag har förstått så kommer Longhorn att innehålla en primitiv form av TCPA som går att stäng av. Jag hoppas att det förblir så för ett långt tag framöver.
*klipp*

Jo, jag förstår din oro och jag tycker väl att det är fel att företag ska sköta om den biten. Men samtidigt så vill företagen inte att människor ska "stjäla" av dem. Så jag förstår båda lägrens argument. Men ska vi behålla våran ekonomiska modell så måste det finnas någon form av kontroll så att människor inte utnytjar systemet. Sedan vem som ska ansvara för den är en helt annan sak.
Men jag är övertygad om att Microsoft gör detta för att de i slutändan tror att det är det bästa för alla parter och inte för att börja censurera.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Inaktiv

Bra sagt Knashatt! så jävla rätt har du!

Sitter på en support och blir lite lack när folk ska installera Win98 när dom har fått med XP..frågar man varför så får man inget smart svar..typ jag gillar inte utseendet.

då visar man lite snabbt hur man stänger av alla effekter..o wips så är win98 tillbaks på datorn..

sen kan jag hålla med om att guiderna är lite väl mycket ibland, men det är ju bara att klicka igenom dom, man hade sparat ett par sekunder på att skriva in allt manuellt.

Borde kanske finnas ett avancerat och vanligt läge..som i ICQ ungefär??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san

Men jag är övertygad om att Microsoft gör detta för att de i slutändan tror att det är det bästa för alla parter och inte för att börja censurera.

microsoft gör vad som är bra för microsoft och inget annat. det gäller för företag i allmänhet. i fallet microsoft finns dessutom en lång historia av legalt dubiösa handlanden i avsikt att sabba för konkurrenterna.

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Jo, jag förstår din oro och jag tycker väl att det är fel att företag ska sköta om den biten. Men samtidigt så vill företagen inte att människor ska "stjäla" av dem. Så jag förstår båda lägrens argument. Men ska vi behålla våran ekonomiska modell så måste det finnas någon form av kontroll så att människor inte utnytjar systemet. Sedan vem som ska ansvara för den är en helt annan sak.
Men jag är övertygad om att Microsoft gör detta för att de i slutändan tror att det är det bästa för alla parter och inte för att börja censurera.

Absolut, men det är inte bara företag som utvecklar mjukvara. Om TCPA träder in i full kraft så kommer open source bli ganska hotat. För mig är det viktigare med total frihet än att företag ska kunna driva in varenda liten krona från användare.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.