Permalänk
Medlem

Stereo?

Nu när min Trogna panasonic packade ihop o sade upp sej så letar jag efter en ny prisvärd stereo , Gärna runt 6k högst . gärna med hyffsat drag i osv , vet dock inte riktigt vart jag ska leta.
Behöver ingen cdväxlare , men gärna en förstärkare

Så kom med förslag så blir jag nöjd

Permalänk

mest prisbelönta kompaktstereon: Yamaha MCR-E400 ca. 6000:-

http://www.larsbengtsson.se/prod_view.asp?Id=yammcre400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrataEast
mest prisbelönta kompaktstereon: Yamaha MCR-E400 ca. 6000:-

http://www.larsbengtsson.se/prod_view.asp?Id=yammcre400

^^låter snuskigt bra
men om du är ute efter riktigt dunk så får det nästan bli en sub till den

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

Ska dock ha en stereo med golvhögtalare , hellst , och jag tycker den verkar vara lite för dyr för vad som ingår

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuckel
^^låter snuskigt bra
men om du är ute efter riktigt dunk så får det nästan bli en sub till den

Den är grym!
Upp på ett par stativ och sedan gömma undan HE:n lite diskret.
...och som sagt, komplettera med sub när plånboken har växt ikapp behovet...

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tipsa om att köpa separata enheter istället. Det är lättare att uppgradera med tiden då och lättare att anpassa för sina egna behov.

Förstärkare: Cambrigde A300 - 1800:-
DVD: Cambridge DV57 - 2000:- (har även stöd för högupplöst DVD-audio)
Högtalare: Gale 3040 - 2500:-

Allt finns på www.hifiklubben.se

Högtalarna har jag inte lyssnat till, men det finns en mängd högtalare i prisklassen att välja mellan. Själv hade jag nog valt en stativhögtalare istället. tex B&W DM303.

Sen finns ju alternativet att köpa begagnade prylar. Många uppgraderar ju till hemmabio så det går att få tag på stereogrejer till riktigt bra pris.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller med Fogel, köp lösa grejor och gärna begagnat. Du får mest för pengarna och det är lätt att uppgradera.

www.hifimagasinet.com är en bra sida för begagnade grejor.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Ok , låter bra ,Har en polare som har stenkoll på o bygga ihop så ,iaf bilstereos , ska inte ha nån hemmabio anordning . , bara en clean stereo , får kolla lite på separata delar

Permalänk
Medlem

Det är svårt att hitta bra grejer för 6kkr om det ska inkludera högtalare åxå, om man ska köpa nytt.

Jag köpte nyligen en H/K 670, förstärkare (3500kr på netonnet). Den låter riktigt bra tycker jag. Mycket detaljrik men utan att vara hård och vass i diskanten som "japanska skitförstärkare" kan vara. Väldigt strömstark och bollar runt med vilken högtalare som helst. Riktigt bra driv och avgrundsdjup bas (med rätt högtalare). Är nog inte så dum om man tänker på eventuella högtalaruppgraderingar i framtiden.
Jag har en H/K DVD25 till den. Spelar CD ovanligt bra för en DVD-spelare i den prisklassen, men den är kanske inte lika prisvärd som Cambridge DV57 (som åxå ska vara riktigt bra).
Behöver du ingen DVD-spelare så såg jag att Hifiklubben har Cambridge A500 förstärkare / D500SE CD-spelare i paket för 4kkr. Det är en rätt prisvärd kombo. A500 är nog ett bättre alternativ än A300 då den har lite mer kraft. Det lär behövas om du ska ha golvare, som rent generellt är lite mer bångstyriga och svårdrivna är stativare. I de prisklasserna vi pratar nu hade jag ju förstås alla gånger köpt stativhögtalare istället.

Så...
Alternativ 1 (dyrare än 6kkr):
H/K 670: 3500kr
Cambridge DV57: 2000kr
B&W DM602 S3: 4700kr (eller om du vill ha golvare DALI Blue 5005: 4500kr)

Summa: 10200 (alt. 9900kr)

Alternativ 2 (typ 6kkr):
Cambridge A500/D500SE-kombo: 4kkr
GALE 3040: 2500kr

Summa: 6500kr. (Går du in på hifiklubben och ber om ett paketpris kommer du säkert ner på 6kkr jämnt).

Alternativet är ju att köpa begagnat. H/K 670 ska finnas rätt många i omlopp och de borde gå att hitta begagnat rätt lätt tex. NAD gör ju bra CD-spelare, borde åxå vara rätt lätt att få tag på, precis som förstärkare från NAD. Högtalare kan vara lite lurigare begagnat om man inte vet vad man vill/ska ha. B&W är ju ett rätt säkert kort förstås, förutsatt att de är välvårdade och inte misshandlade.

Edit: Ändrade mig vad gäller högtalarna på första paketalternativet.