Permalänk
Medlem

Corsair PC3200 på NF7-S 2.0

Ja köpte dom minnena till det modekortet, det står att pc3200 går o köra på det modekortet, men så piper det med dom i vad är felet ?

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

Resetta Cmos innan du startar datorn för första gången med nya minnen. Ifall du kört klockat sen innan så skulle du ha resettat, det finns en risk att de tar skada annars.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

ja men allt va nytt, modekortet allt... helt ny dator

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

jo, men reseta ändå, vad har du för grejer?

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Athlon XP 3200+ barton, modekort o minnen vet du, Radeon 9800pro , 200 maxtor hdd, falconrock TROR jag cpufan, vad är det mer? chieftech nått stoort miditower, svart :P, hmm... några chassi fans...

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

Nätagg?

Permalänk
Medlem

chieftech följa med agg @ 360w..

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

antingen så har du inte tryckt i minnen tillräckligt eller så är dem defekta. Prova resettra bios mm och om det inte funkar så får du byta till nya.

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

men ska jag bara stänga av datorn, "tömma" den på el, ta ur batteriet, vänta ett tag. sätta i bateriet. då ska minnena funka?!

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

. Läs i Moderkorts manualen var reset bios bygeln sitte rpå moderkoret. Du stänger av datorn och sen så tar du bygeln på moderkortet och flyttar den till reset bios läget och sen så flyttar du tillbaka bygeln till det vanliga läget och sen så startar du datorn igen så har du resetat biosen. Prova även att flytta på minnet/minnena och prov att trycka i minnena hårdare. Jag hade samma problem som du och märkte senara att minnet inte satt i helt. Det kan vara lite klurigt att få i det riktigt när allt är nytt.

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

Du har en liten jumper vid batteriet som du skall bytta plats med. Nu står jumpern på 1 o 2.
Flytta den så den står 2 o 3 o änta ett tag sen flyttar du den tillbaka till 1 o 2.
Det står i manualen me hur du gör de:)
Hade me sånt prob när jag köpte moderkortet o minnerna.
De tjött uta hxxxxx asså:(
Men så tog jag bara o reseta biosen sen va de bara in i biosen igen o ställa allt i sin årning:)

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Någon jag kan adda på msn o få lite hjälp? =D

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

Vart reset CMOS-jumpern sitter varierar en del på moderkort till moderkort. Men som sagt, Dra ut strömmen, tryck på powerknappen ett par ggr, ta ur batteriet och sätt tillbaks det efter några minuter. Om det inte funkar då, så är det fel på minnet. Har du testat förresten, så att du är HELT säker på att det är minnena det är fel på?