Permalänk
Inaktiv

Jag har redan mitt gammla NF7-s så jag ska nog byta till ett OCZ minne, blir nog bättre med Abit kortet & 512MB extra minne istället för DFI kortet.. ska fara förbi under nästa vecka någon gång, tur att jag slipper skicka iaf
Jävligt skit att det ska strula dock, är ett jäkligt fint kort när det funkar som det ska.

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt att det krånglar för så många...

Permalänk
Medlem

jää fick svar ifrån db dom har lyckats laga mitt igenom att programera om bios chippet, så jag får snart tillbaka det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
jää fick svar ifrån db dom har lyckats laga mitt igenom att programera om bios chippet, så jag får snart tillbaka det

Samma här tror jag!

Jaha, i dag den 20 Juli kl 21 så dog mitt DFI under mystiska omständigheter. Själv hade man bara setat och spelat lite tills det började dyka upp lite otrevliga blåa skärmar och ett olidligt ljud från högtalarna. Jag tänkte
"får se om det händer något om man pillar ner lite settings i bios, typ till original eller nått." Jaha, gjorde det och testade att spela lite till (Halo) tryckte på campaignmenyn och ytterligare bluescreen utan text eller liknande. Det var den sista gången man såg DFIt vid liv för nu snurar bara HDn i gång men inget händer, har testat olikA minnen/graffe/prollar nollställa biosen unplugga nätkabeln.

Ska fråga om man får byta till ett AN7 efter som man haft 3 DFI med detta...

Permalänk
Medlem

Illa, jag tycker inte ens synd om dig. Har tjatat i ett halvår om att dessa kort är ren skit. Man får skylla sig själv.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

nää nu dog den igen, å kan ite retunera den pga ditlimmade flänsar, ähh får bli ett an7 nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Illa, jag tycker inte ens synd om dig. Har tjatat i ett halvår om att dessa kort är ren skit. Man får skylla sig själv.

Jag förstår inte hur du kan säga så, när man skaffa ett kort för ca 1700 spänn med alla dessa prylar, när man inte visste bättre, tänk om detta hade hänt för ex abit i stället, att alla deras kunder skulle få returnera sina varor. sen att sitta och returnera till ett ställe som tar näst intill oändlig tid, jag tycker synd om alla som har en dator som krashat för man vet ju hur kul det är, iaf när man inte har något i reserv.

Permalänk
Medlem

Pust.. helt slut efter att ha läst tråden

Verkar finnas en del måndagsex helt enkelt? Tycker däremot att det är konstigt att den tycker om att äta biosen för många... ok att få bluescreen, men att sen inte starta på default eller cmosclearing är bara drygt. Har inte epox nått på g som kan kontra? Typ ett nytt 8rda+?

Lycka till med era LPs, hoppas dom startar och bringar er höga fsb!

Permalänk

Snart är det bara mitt Dfikort kvar Men det funkar fortfarande hur bra som helst

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Snart är det bara mitt Dfikort kvar Men det funkar fortfarande hur bra som helst

ja du Arne du måtte haft en jäkla tur med ditt:) hoppas de bara håller för dej längre än va dom flesta här har haft;)

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Illa, jag tycker inte ens synd om dig. Har tjatat i ett halvår om att dessa kort är ren skit. Man får skylla sig själv.

Problemet är väl att ditt kort aldrig funkade bra (dvs från början) och att så fort inget funkar så öser du ner skit över det men det är ju bara från min synvinkel.

Permalänk
Medlem

Så, snackade med overklockers, dom hade visst slutat med DFIs, skulle få byta till AN7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Så, snackade med overklockers, dom hade visst slutat med DFIs, skulle få byta till AN7

Pris mässigt är det att byta ned sig ju..
Men AN7 är ju rätt mycket stabilare om man kollar i genomsnitt.
Sen finns det säkrt olycks offer med det också, men de verkar många mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Problemet är väl att ditt kort aldrig funkade bra (dvs från början) och att så fort inget funkar så öser du ner skit över det men det är ju bara från min synvinkel.

Saken är att jag har rätt också, korten dör som flugor. Folk köper ju bara för 2 personer typ har fått bra kort och visat några benchar. Lastviking kunde väl inte göra dessa höga FSB i något annat än Win98 eller ME har jag för mig.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Saken är att jag har rätt också, korten dör som flugor. Folk köper ju bara för 2 personer typ har fått bra kort och visat några benchar. Lastviking kunde väl inte göra dessa höga FSB i något annat än Win98 eller ME har jag för mig.

Jag tycker det är dags att du tar till fakta och inte gissar.. det är dumt att skriva något som inte stämer. Så om du fortsätter skriver så ska du inte tro något och skriva det,eftersom det inte stämer ibland och det e ju obra att skriva sånt som inte e sant. Max score i sisoft har jag gjort i Win2k med apic:enabled,cpc:on max fsb har jag också gjort i win2k med apic:enabled. Sen om jag inte har testat med WinXp så mycket så är det därför det krånglade åt mig med 2x512 stickorna i början innan cpc funktionen kom till sen orkade jag inte testa det så mycket mer med WinXp.Dubbelsidiga stickors handikappet sitter i NF2 kretsen så det är inte bara dfi som har problem med det an7,nf7-s m.f kort som har NF2 har sammma problem tyvär. Sen dör vissa av korten på grund av okunskap man flashar till en beta bios i tron om att det ska funka och sen funkar det inte eftersom tyvär någon som har gjort beta biosen testade en ny inställning t.ex standard cas 3 och de gillar inte bh5 minnena så då postar inte kortet tyvär. Flera såna liknande mistag e gjort i flera beta biosar(orkar inte rada upp alla dumma defualt settings som tyvär har råkat blivit ändrade). Visst några kort dör men så har det alltid varit och detta kort har många inställningar som kan göra det lättare att göra så kortet inte postar eller dylikt. Men en sak är säker hade inte dfi lp kommit så är det inte säkert att an7 hade fått den finna biosen som klockar så bra eftersom mycket e tagit från dfi biosen.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cxl
Pris mässigt är det att byta ned sig ju..
Men AN7 är ju rätt mycket stabilare om man kollar i genomsnitt.
Sen finns det säkrt olycks offer med det också, men de verkar många mindre.

nja det verkar som att dfi och an7 är nästan lika bra fast an7 har väll såklart bättre kvalitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramzeus
nja det verkar som att dfi och an7 är nästan lika bra fast an7 har väll såklart bättre kvalitet

Tror LP är aningen bättre inom klockning, men det över/undervoltar i största allmänhet och folk har problem med att det inte håller.
Inte bra för DFI med folk som kollar extra innan de köper.