3 hårddiskar = krasch?

Permalänk

3 hårddiskar = krasch?

tjena, jag har 3 st hitachi-hårddiskar inkopplade till moderkortet (inget kontrollerkort). Problemet är om jag har 3 st inkopplade kraschar windows efter allt har laddats klart. Den 3:dje hårddisken är en ny disk som ej är formaterad än.

Om jag däremot kopplar ur min tredje disk funkar allt perfekt. Jag har prövat och sätta den 3:dje disken både som Primary och Secondary Slave men det bara kraschar. Vad kan felet vara?

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk

du kan ju testa att formatera den först men jag vet inte vad felet är, att du har windows kanske:P

Visa signatur
Permalänk

Hur ska jag kunna formatera den när Windows kraschar?

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk

Tja

Ett kanske inte smidigast sätt att göra det på är att boota från din OS skiva å formatera den den vägen... Som sagt kanske inte det smidigaste men det funkar.

Permalänk
Medlem

Kan vara nätaggregatet som inte pallar med när alla diskar ska drivas...

Visa signatur

Phanteks Shift X: // ASUS ROG Strix B550-I Gaming // AMD Ryzen 7 5800X3D // Gigabyte GTX 1080 Ti OC 11Gb //
// Corsair Vengeance RGB Pro 3600MHz 2x16GB // Corsair H115i RGB Platinum 280mm //
// LG UltraGear GN850 34" IPS 160Hz WQHD // Samsung 970 Pro 1Tb NVMe SSD + Sabrent Rocket 2Tb NVMe //

Permalänk
Medlem

På vilket sätt kraschar Windows, stänger datorn av eller?

Visa signatur

[ AMD Athlon 64 3000+ ] [ 2x512 DDR 400mhz ] [ Radeon 9600 XT 128mb DDR ] [ Maxtor 160gb 8mb cache ]

Permalänk
Medlem

för mig windows crashade på morsans när 2st optiska enheter var båda jumprade till master på samma kabel inte så smart.
Kolla att dom är rätt jumprade.

Permalänk

jag får upp massor med vit text på blå bakgrund och den blir totallåst

mitt nätagg är det inge fel på (Thermaltake 480w)

mina hårddiskar är också jumprade rätt, det har jag kollat

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Medlem

Jag har samma prob. fast nu funkar det inte alls!

Permalänk

det borde nog lösa sig med ett kontrollerkort

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)