Permalänk
Avstängd

Dfi= DÖtt

Hejsan!!

Innan idag så pillade jag på lite flänsar på alla mosfetsen på mitt moderkort. Startade datorn allt funkar fint. Märker efter 20 min att mina ensa minnes sticka ej sitter i riktigt. Stänger datorn trycker i den så den sitter som den ska. Startar datorn efter 20 sekunder dör fanskapet. Lackar satan och svär en del. Tar ut ena minnes stickan, vips datorn startar. Sätter i båda sen igen för att testa. Datorn startar igen denna gången kan jag klocka upp den till normal fart sen går den stabilt i windows spel etc. Pyser iväg för att äta kommer tebax till en död dator som ej vill boota. YESSS, vad ska man göra? ska testa minnena i en annan burk med memory test. Finns det något annat förslag?

Tacksam för all hjälp!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

felsök allt...testa varje pryl i en annan dator!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Avstängd

I will today, är glad ifall det är mobot som dött. Men ifall det är minnena lägger jag av med clockning och säljer HELA SKITEN!!!!!!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Re: Dfi= DÖtt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Hejsan!!

Innan idag så pillade jag på lite flänsar på alla mosfetsen på mitt moderkort. Startade datorn allt funkar fint. Märker efter 20 min att mina ensa minnes sticka ej sitter i riktigt. Stänger datorn trycker i den så den sitter som den ska. Startar datorn efter 20 sekunder dör fanskapet. Lackar satan och svär en del. Tar ut ena minnes stickan, vips datorn startar. Sätter i båda sen igen för att testa. Datorn startar igen denna gången kan jag klocka upp den till normal fart sen går den stabilt i windows spel etc. Pyser iväg för att äta kommer tebax till en död dator som ej vill boota. YESSS, vad ska man göra? ska testa minnena i en annan burk med memory test. Finns det något annat förslag?

Tacksam för all hjälp!

Kolla så inte någon av kylflänsarna tar i någon komponent typ spole m.m, Använd en sticka och kör den i den plats som du ej använde tidigare. Ryck ur den röda byggel som sitter till vänster om NB,starta datorn med den ur funkar det så är det bara gå in i bios save . Sätt tillbaka byggeln och starta som vanligt igen.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Avstängd

Har testat nu med minnena i min fars dator. Tur som jag har så fungerar minnena utmärkt- *puuuuhhh* :), ska felsöka mobot lite till. Har dragit ut batteriet tagit bort flänsarna ska ta bort adheadsiven på mosfeterna. Har testat alla platserna med olika stickor etc. Ingen boot, får jag ej igång det om 2 dagar får jag beställa nytt. Detta är inge bra för plånboken :(.....

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-