Permalänk
Medlem

Svartvit TV-Out

Ja som topic lyder..jag får svartvit bild när jag kopplar in TV'n, har provat mixtrat med det mästa men får fortfarande ingen färg.

Jag har ett GeForcew FX 5600, det är inte en vanlig S-Video sladd utan en annan, som jag sen har kopplat i en s-video sladd i sen till en scart...hoppas du förstod;)

Permalänk

Tror det var bara en inställning i egenskaper --> avancerat på grafikkortet där du väljer PAL istället för nåt annat som t.ex. NTCS

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Kan vara nån inställning i tv oxå... testa lite där...

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Medlem

Är inställd på PAL, har provat mixtra i TVn oxå FAN...vil se movie tonight ju.:(

Permalänk
Medlem

Ja, du ska ställa in ntcs på tv:en. Det var det jag gjorde och då fick jag färg.

Visa signatur

EPoX EP-8K9A7I | AMD Athlon XP2400+ | 2 x 256Mb pc3200 | Geforce fx 5200 128 mb | 250 Gb + 160 Gb
Mr Noujz

Permalänk
Medlem

du menar här egenskaper --> avancerat på grafikkortet NTCS...eller i menyerna på TV'n med fjärrkontrollen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0nathan
du menar här egenskaper --> avancerat på grafikkortet NTCS...eller i menyerna på TV'n med fjärrkontrollen?

Menyerna på tv:en

Visa signatur

EPoX EP-8K9A7I | AMD Athlon XP2400+ | 2 x 256Mb pc3200 | Geforce fx 5200 128 mb | 250 Gb + 160 Gb
Mr Noujz

Permalänk
Medlem

Din TV kanske är för gammal för att ta emot den sortens signaler. Min TV klarar t ex. inte att ta emot S-Video-signaler (det blir svartvitt), men den klarar kompositsignalerna från mitt gamla GeForce 2. Om så är fallet så är det inte så mycket du kan göra tror jag...

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk
Medlem

Det störiga är att jag har haft igång det innan...men då hittade datorn Tv direkt i egenskaper...

Permalänk
Medlem

om tv:n inte tar s-video så kan du konvertera signalen till komposit väldigt enkelt med en sladd som ser ut:
s-vhs ---> RCA
sedan
---> SCART adapter ->TV Det funkade för mig.

ska leta reda på bilder...

hittade:
http://www.svandat.vilhelmina.com/butik/wo001931.htm

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki