Program för att sänka hd rpm och stänga av

Permalänk

Program för att sänka hd rpm och stänga av

Finns det nått program som man i win kan sänka hårdiskars varvtal och kanske till och slå av några? ännu bättre om det gör så att hdn automatiskt varvar upp när den behövs bättre?

Permalänk
Medlem

du kan inte ändra varvtal på disken. windows har bra läge stött apm för diskar bara att ställa in nånstans där du confar skärmsäckaren tror jag.

Permalänk

kan jag stänga av dem då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
kan jag stänga av dem då?

apm kan stäga av disakr bland annat.
Personligen anser jag det vara en korkad funktion i mnga fall då det tär mer på dislen än att låte den gå.

Permalänk

vad är apm`? men vill stänga av en diska som ej används så datan lter miindre när jag ska sova

Permalänk
Medlem

APM = Advanced Power Management, har jag för mig.

Du kan enkelt ställa in väntetiden på att hårddisken skall somna i Windows under Control Panel > Power Options.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope

Permalänk

men vill kunna stänga av en hd sen kunnd a ha datan igång och tanka men om jah stänger av en som inte används blir datan tystare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
men vill kunna stänga av en hd sen kunnd a ha datan igång och tanka men om jah stänger av en som inte används blir datan tystare...

Kommer inte speciellt mycket ljud från en hårddisk som inte gör något.

Permalänk

men går det eller inte?