Permalänk
Medlem

Philips Toucam XS under windowsXP?

jag fick en toucam xs utav en arbetskamrat men jag får den inte att fungera under windows XP?

nån som har lyckats med detta?

jag e rätt säker på att det är en sådan webcamera som TELIA skickade ut till sina ADSL kunder för nåt år sen och då fanns ju windows XP så det borde nog funka

Permalänk

Har du tagit hem drivrutiner?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Re: Philips Toucam XS under windowsXP?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av festisXP
jag fick en toucam xs utav en arbetskamrat men jag får den inte att fungera under windows XP?

jag e rätt säker på att det är en sådan webcamera som TELIA skickade ut till sina ADSL kunder för nåt år sen och då fanns ju windows XP så det borde nog funka

du måste installera drivisarna.. tror jag.. eller jag har aldrig fjort det och den har funkat.. men den funkar inte i andra usb portar än dom som sitter uder ps/2 portarna där bak.. vet inte varför men

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem

jag hade ganska mkt problem med å installera den...microsoft har typ inte den modellen i sin databas eller nåt å när man ska installera drivisarna som följde med kom det upp diverse varningar etc. men nu fungerar den någourlunda iaf å datorn har inte krachat...kommer inte ihåg riktigt hur jag gjorde mer exakt...

en annan lite skum sak e att den bara funkar på ett av 4 usbkontakter.

Permalänk
Medlem

Re: Philips Toucam XS under windowsXP?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av festisXP

Fick också våran med ADSL-paketet för ett par år sedan. Fick den heller aldrig att funka på XP, dock på 98...
Gav sedan bort den till mina kusiner som fick den att fungera, under XP. Fattar inte, och de påstår att det bara var att plugga in den. Men nu har den sackat ihop helt så satsa på en ny kamera istället.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580