Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin_nerf
En erfaren Barbar spelare här (Alltså jag:D) (Har spelat D2 i totalt 6 år nu:D)

Själv kör jag något som kallas för "Frenzy Barbar", det är en två-handad barbar som slår snabbare och hårdare för varje slag han träffar fiederna och springer väldigt fort efter varje lyckad träff.

En barbar jag kan rekomendera Sen finns det ju alltid WO-barbaren vilket jag tröttnat på :P.

Mvh / Robin

Det låter sjyst. Skulle du kunna berätta lite mer om den builden? Typ vilka vapen som funkar bäst ihop, skills, stats etc.

Om inte här så genom PM kanske?

Permalänk
Medlem

hallå.

hur stor chans är det att man får unica item om man har 500% MF.
ok om man är 2 spelare å bägge har 500% blir det som att man har 1000% då eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin_nerf
En erfaren Barbar spelare här (Alltså jag:D) (Har spelat D2 i totalt 6 år nu:D)

Själv kör jag något som kallas för "Frenzy Barbar", det är en två-handad barbar som slår snabbare och hårdare för varje slag han träffar fiederna och springer väldigt fort efter varje lyckad träff.

En barbar jag kan rekomendera Sen finns det ju alltid WO-barbaren vilket jag tröttnat på :P.

Mvh / Robin

En 2-handad WW-barbar med en eth BoTD hinner slå ett monster många fler gånger och gör således mycket mer skada än en frenzybarb. En frenzybarb har dessutom ingen sorts skydd mot missiles och när det kommer starkare monster i packs blir det riktigt problem - för du har ju inte någon (storm)shield - och ger 0% i block. I min mening när det gäller PvM (i hellnivå) är de (för) svaga och i PvP är de nästan helt värdelösa.

Permalänk

Det kan jag hålla med om för den delen, men en block rate för då väl ändå genom att sätta upp en del på dex och ha bra med defense på dig? Du behöver väl just inte en sköld?

Sen är ju en BoTD inte det lättaste att göra eller byta till sig heller, då det krävs en zod om du vill göra en

Här har du en SUPER-GUIDE vilket fall till en mycket väl fungerande Frenzy-Barb : http://www.forumplanet.com/planetdiablo/topic.asp?fid=2800&ti...

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin_nerf
Det kan jag hålla med om för den delen, men en block rate för då väl ändå genom att sätta upp en del på dex och ha bra med defense på dig? Du behöver väl just inte en sköld?

Sen är ju en BoTD inte det lättaste att göra eller byta till sig heller, då det krävs en zod om du vill göra en

Här har du en SUPER-GUIDE vilket fall till en mycket väl fungerande Frenzy-Barb : http://www.forumplanet.com/planetdiablo/topic.asp?fid=2800&ti...

Jag kan lova att du blir ägd direkt om du kör mot fury-druid, bow-ama, ww-barb och diverse typer av paladin.

Permalänk

hehe, jaha.. mycket grejer att tänka på här verkar det som. Jag är ju en noob med inga EQ's. Oavsett vilken build och klass man är så måste man ju ha bra gear. Jag tror att jag ska köra på först med en random noob barb och spela igenom spelet och samla items bara, för att sedan skapa en fet PvP char någon gång i framtiden

Tack för svaren.

Permalänk
Medlem

nån som vet vad "standard of heroes" är för nått? dom man får av uberdiablo.

tacksam för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr lee
nån som vet vad "standard of heroes" är för nått? dom man får av uberdiablo.

tacksam för svar

Ingen icke-officiel källa vet vad det är, det finns dock mytomaner som säger att SoH gör si och så, som är dessutom riktigt korkade påståenden - och som i alla fall aldrig stämmer. Det är bara säkert någon souvenir/trofé som visar att du har lyckats med den svåraste utmaningen* i spelet. Jag tror inte att det har utkommit en officiel tillkännagivande om vad SoH är för något. Varför de har lagt en lvl 90 requirment på SoH har olika anledningar: som gemet i chatten - den gör ingenting!; Blizzard vill få folk att undra vad den gör; eller så gör den faktisk något.

* En smiter tar alla monster utan problem ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
* En smiter tar alla monster utan problem ...

Det är sååååå sant, har dock aldrig gjort en, måste ta och göra det

EDIT : Tänkte även göra min första Amazon, men vet inte om jag ska köra en Bow eller Java-Amma, några förslag eller tips på detta?

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

ok då är det bara att slänga dom då.

Permalänk
Avstängd

Läste på www.diabloii.nu att nästa Diablo III troligen blir som World Of Warcraft och att blizzard i framtiden bara kommer att satsa på såna spel. Jävla trist alltså. Titan Quest får väl bli Diablos arvtagare för min del, demot av Titan Quest var inte 100% fungerande, en massa "Tag not found" fanns överallt. Hoppas dom släpper ett nytt demo

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Om bara Titan Quest skulle ha ett bra MP så skulle jag lätt börja spela det World of Diablo låter väldigt intressant.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

titan quest hade varit bra om man kunnat vara mer än humans :< stör mig fruktansvärt på det

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Jag har provat göra en Barbar..kom till level 66, å Hell, men stendog..min första barb, men han e en duktig mule nu;)

Sen gjorde jag en assassin, använde mest martial arts, tycker trappern e jobbig bara, klarade av hela spelet me henne för ett tag sen:D. Men min pojkvän håller på å göra en rätt mäktigt trapper..så tji fick jag.

Men nu..min Paladin gör rätt bra skada, e på Hell me han, å kör me Fanatism, farligt bara me tanke på hur lätt han dör nere i Pandemonium, Dark knights eller vad dom nu heter e elaka med sina curses..men hade mina fördomar mot paladinen innan jag gav han en chans..tyckte han å sorc va rätt mycket noobiga, men sen kan man göra dom j-vligt mäktiga bara man vet hur man ska lägga skills å attribut..

Men sen undrar jag om Blessed Hammer, e den så mäktig som jag tror? Alla som gör Baal runs har den å tar ner minions på ett par sekunder. Ska jag köra på den osså eller det e bara slöseri me skills?

*Almatari*~

Permalänk

Själv har jag 2 olika typer av Paladin's och 2 olika typer av Sorc's (Mina favo char's).

Paladin :
HammerDin - Tycker den funkar väldigt bra, lite smått irriterande när man inte alltid träffar folk med hammaren(men en bra medhjälpare löser det ganska enkelt)
Zealot - Helt klart mina favorit, han använder sig utav "svärd"(vapen) och en sköld, han använder Fantacism som ökar skadan m.m till "MainSkill'en" ZEAL. Har en level 92 Zealot och klarar av alla bossar i hell utan några som hellst problem och det går fort som stryk

Sorc :
Fire - En "Ren" fire, använder mig utav Meteor (skadar ca 20K) och Fireball(som skadar ca 8-9K), mycket effektiv med en bra medhjälpare.
Lightning - Också en "Ren" blixt sorc, skadar enormt mycket men också väldigt svår spelad utan en bra medhjälpare.

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Almatari
Men sen undrar jag om Blessed Hammer, e den så mäktig som jag tror? Alla som gör Baal runs har den å tar ner minions på ett par sekunder. Ska jag köra på den osså eller det e bara slöseri me skills?

*Almatari*~

Den är exakt lika mäktig som du tror, men endast om man har en build som är baserad helt runt Blessed Hammer, samt att man måste ha rätt bra equipment.

Permalänk
Medlem

Jag håller på med en cold sorc just nu osså, tänkte ge henne en chans. Vikka förmågor är bäst inom cold? E rätt sugen på Blizzard..
Ni har säkert redan svarat på en sånhär fråga...men jag e för lat för leta upp den tråden;)

Permalänk

Tänkte om någon kunde SVARA FORT NU (Svara då på D2 , skriv till *robin_nerf)

Det är nämligen så att jag och en kompis är nere i en utav dom 3 röda portalerna innan man går till Über tristram men vi har rensat allt men får inte ihjäl Andariel där nere, ifall någon kan hjälpa oss?

OBS : Non-Ladder . Act 5 . Hell

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Almatari
Jag håller på med en cold sorc just nu osså, tänkte ge henne en chans. Vikka förmågor är bäst inom cold? E rätt sugen på Blizzard..
Ni har säkert redan svarat på en sånhär fråga...men jag e för lat för leta upp den tråden;)

Blizzard för MF'ande, och Frozen Orb for PvP.

Permalänk
Medlem

Halloj gott folk.

Ifall ni vill skänka något till en gammal 1.09D lirare som börjat igen så finns jag här Har väl lirat lite 1.10 också men inte mycket. Kör Zealpala och cold sorc, eller har börjat på iaf.
*WFG-Hinken

Blir mycket glad för allt jag får

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Nu är det så att jag är på jakt efter en Tal Rashas Armor, men jag läste att Mephisto på Hell inte kan droppa den typen av Armor, utan att bara Diablo och Baal kan det. Nu undrar jag om detta gäller för Nightmare också, för att Diablo är ju i princip möjlig att farma själv som sorc på Hell? Är det just därför den är så dyr, eftersom man måste MF'a Diablo på Hell?

Permalänk

Vadjag blir less på alla scammers. Ska aldrig hjälpa någon igen!

Förresten, kan någon berätta hur man MFar med en blizzorc? Alla fiender på hell är ju immuna

Permalänk
Medlem

Haunted- Tal Rashas Armor kan bara droppas i Hell och nej det är inte svårt att farma det själv som mage Jag har själv hittat den 3 gånger, två av Baal och en av Baals minions.
Bloodsource, MFa på bossar Dom är inte immuna mot något. Möter du mobs som är immuna så skaffa en Merc.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Enda sättet jag kan tänka mig att det ska gå på, är att om man har en extremt biffig Mercenary med sig. Men det hade du antagligen :P.

Permalänk
Medlem

jag kör en mer med "stone" det runordet e bra för mercs PGA 60% hit recovery sen blir defen på armorn inte så dålig heller, sen kör jag en polearm "insight" han har även holy freze han gör 3200 i skada duger.
men behöver man inte mana eller aura så kan man köra en barbar som e mer självständig han slår så snabbt och har knockback så man behöver inte passa honom, glöm inte en bra hjälm med life steal tex talrashas mask, är man neck kan man lägga life tap så blir han nästan odödligt, solade hela hell med endast en merc och life tap

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Aka_the_barf

Kan du ge lite mer info? Tex vad för merc du hade och hur man gör run-orden osv

Permalänk
Medlem

hej hej

vart kan man hitta soj lättast?
är det baal på hell?

Permalänk
Medlem

mr lee Andariel och Mephisto i NM sägs vara det bästa stället för SoJ.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

ok. hur mycket mf bör man ha?
ja har 490. räcker det eller bör ja ha mer?

Permalänk

Jag och tre polare skall börja lira igen efter ett långt uppehåll, vi skall vara, sorc, barb samt necro.

Vi har inte en aning vad som är effektivt nu för tiden, så skulle någon kunna ge oss tips på hur vi skall lägga upp det hela?

Ni får gärna skicka pm om ni skulle vilja ta det över msn eller nåt, kanske lite lättare att ge all den informationen som krävs.

Vi kommer ALLTID spela ihop, så gärna nåt combo-aktigt.

Tack på förhand