Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

gör cow runs med han och sätt på han run ordet stone som armor(bra def och 60% hit recovery) antar att du kör act 2 merc, sätt då på en insight polearm rune ord som är lätt att göra och har meditation = din sorc kommer ha max mana hela tiden, finns andra runord på polearm oxå fast dom e svåra, bara kolla upp vad dom heter då jag inte minns. hjälm valet är självklart, talrashas set hjälmen för att den ger 10% life steal. så brukar jag ha min och han håller ganska bra och kan ta imunes som din sorc inte klarar, sen när man är sorc är han men holy frezze bra för att alla fiender blir slöa. sen dör han av iron maiden direkt som alla melees gör

han brukar få döda shenk, och den andra liraren med sina små minions runt sig precis vid waypointen närmast shenk, båda är cold imunes(min sorc är cold) han klarar av båda, bara jag hjälper han med static field så blir han glad.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Act 2 NM offensive merc är klart bäst, det är den som har might aura.

Edit: Dog just med min lvl 78 untwinked necro i hell.

Tappa koncentrationen, tog handen från tangentbordet för att klia mig i skägget samtidigt som jag runda ett hörn i sewers. Fick en salva brinnande pilar i mig.

Det kan gå fort om man inte ser upp. Har hänt mig många gånger då jag är trött. Springer in i ett rum utan att tänka mig för, monstren täpper igen utgången så man inte kan fly ut igen vilket orsakar panik, sen är det kört om det är i högre level. Hade jag varit smart så hade jag skickat in en klon istället för att springa in där själv. Jag kör min Assassin i hardcore för det är roligast.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Hur går de med ladderreset? Kommer den snart eller har de varit?

Permalänk
Medlem

Senaste dom skrivit är:

"We have not announced any plans for a future ladder reset or a future patch, if and when these are announced, they will be posted on our websites:

Main Site - http://www.blizzard.com
Battle.net - http://www.battle.net "

http://www.battle.net/forums/thread.aspx?fn=d2-general&t=1281...

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Exakt samma som dom har sagt sen i sommras...

Permalänk
Avstängd

Dom bryr sig nog bara om Diablo III trots att det finns flertal buggar i Diablo II. Retar mig på att mercen man hyr slutar funka ibland, den står bara och glor. Jag retar mig också på att Shadow Master försvinner spårlöst medan Shadow Warrior inte gör det, inte lika ofta i alla fall. Om Diablo III blir i den form som Diablo II är så hoppas jag verktligen att dom förbättrar AI:n avsevärt, mercarna är så nollställda att dom inte lösa så simpel sak att hitta ut från ett rum om man själv springer därifrån. Scrollrutinen borde förbättras också, man blir vinögd om man ska spela Diablo flera timmar och glo på det där hackandet

Just nu håller jag på att spela med alla karaktärer i hardcore (singelspel), än så länge har jag klarat mig från att dö. Detta kommer att ta en evighet att levla upp alla till en hög nivå, samt sätta alla skillpoints på rätt plats som är väldigt svårt om man inte är van vid en karaktär

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Tänkt o köra upp en javazon en bit, är lvl 35 nu. Kör helt från scratch så om ni har några saker liggande Skulle vara riktigt fint med en Titan.

Kör på *onixonix

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk

Kan någon berätta lite kortfattat vad alla stats innebär?.

STR
DEX
VIT
Energy

Tack.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Kan någon berätta lite kortfattat vad alla stats innebär?.

STR
DEX
VIT
Energy

Tack.

Str: Så du kan bära saker + skada mer med meleeattacker
Dex: Du får bättre chans att blocka fiendernas attacker, och träffar fienden bättre.
Vit: Mer liv, mer stamina.
Energy: Mer mana, tror inte nåt mer..

det är vad jag vet iallafall..

Permalänk
Medlem

jag och en polare tänkte börja spela lite lod igen och skulle vilja fråga er om tip på bra gubbar (builds) gärna länkar med bra utförliga guider..

mvh //tandis

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
jag och en polare tänkte börja spela lite lod igen och skulle vilja fråga er om tip på bra gubbar (builds) gärna länkar med bra utförliga guider..

mvh //tandis

http://strategy.diabloii.net/

där finns massor av builds som ni kan pröva

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

När jag lira idag så såg jag en Necro som såg ut som en Ghoul Lord.
Hur gör han det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Okej. Får ta och samla ihop ett sånt set till min necro nu när jag har full IK på min barbar.

Permalänk
Medlem

Trang Oul setet har bra mods och necron ser cool ut när hela setet är påsatt men tyvärr finns det en bug som gör att fcr (faster cast rate) inte funkar när hela setet är på.

/Stoffe

Permalänk
Medlem

hur mycket mf% bör man ha för att hitta uniqe items ganska lätt i hell?
har 445% nu men det känns som att det inte räcker.

Permalänk
Medlem

Runt 400% tyckte jag är lagom och man märker nog ingen direkt skillnad med mera. Dessutom så dödar man snabbare med lite bättre gear än bara MF saker på sig.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk

Nån som har upptäckt Apocaplypse Realmet? Gå in på http://www.diablo2realms.com för mer info.

Why Play On Apocalypse Realm?

1: We have combined the best from 1.08 through to 1.11 into the mod.
2: We don't have annoying bots spaming
3: We allow players to use MapHack and Loader.
4: You can have 20 up to characters on your account.
5: Stash size has been increased in Classic And LOD
6: We have added more unique items for you to find.
7: All LOD sets have been upgraded and new ones added.
8: Experience in cows has been reset as it was in 1.09.
9: More runes drop in cows. By doing this it is hoped that upgrading runes is a little easier.
10: The 5 highest runes have a 30% better chance to drop in game.
11: Magic find has been increased slightly on all bosses.
12: Rune words from all versions are activated and some exclusive to Apocalypse Realm.
13: Crafted Items Have Been Upgraded.
14: Ubers Like no other added.
15: The hellfire torch has been changed for Apocalypse.
16: D2 Classic is worth playing now - Stash and inventory size increased. All legit uniques added. LOD sets added.

Sen läs Terms of service delen också. Verkar ju gudomligt och slippa allt skit som finns på vanliga bnet..
Själv väntar ja på mitt acc nu:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
Nån som har upptäckt Apocaplypse Realmet? Gå in på http://www.diablo2realms.com för mer info.

Why Play On Apocalypse Realm?

1: We have combined the best from 1.08 through to 1.11 into the mod.
2: We don't have annoying bots spaming
3: We allow players to use MapHack and Loader.
4: You can have 20 up to characters on your account.
5: Stash size has been increased in Classic And LOD
6: We have added more unique items for you to find.
7: All LOD sets have been upgraded and new ones added.
8: Experience in cows has been reset as it was in 1.09.
9: More runes drop in cows. By doing this it is hoped that upgrading runes is a little easier.
10: The 5 highest runes have a 30% better chance to drop in game.
11: Magic find has been increased slightly on all bosses.
12: Rune words from all versions are activated and some exclusive to Apocalypse Realm.
13: Crafted Items Have Been Upgraded.
14: Ubers Like no other added.
15: The hellfire torch has been changed for Apocalypse.
16: D2 Classic is worth playing now - Stash and inventory size increased. All legit uniques added. LOD sets added.

Sen läs Terms of service delen också. Verkar ju gudomligt och slippa allt skit som finns på vanliga bnet..
Själv väntar ja på mitt acc nu:)

låter ju skit bra rentutsagt! skall läsa på mer om hur det är!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

En fråga om Assassin
Om man placerar skillpointen på FADE så att den når 50 som är max så blir Assassin 50% fysisk imune. Om man då använder Natalya setet som har 30% damage reduced, blir då assassin 80% imune mot slag? eller hur räknas det?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Det finns ju även ett max gräns på damage reduced, kommer inte ihåg om det var 50% eller 75%, i PvE.

Förövrigt så verkar ju det som Battle.net har fixat någon mot duping, spammar man för mycket så disconnectar man. Vet inte hur kännsligt det är men folk verkar klaga på deras forum om det. Fattas bara en restart så är förhoppningsvis allt dup borta
Får bara hoppas på att dom inte kommer på något annat sätt o dupa.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
låter ju skit bra rentutsagt! skall läsa på mer om hur det är!

Japp. Fast pingen är ju som den är:) Fast man vänjer sig, kanske. Är iaf level 92 nu och har då några feta saker (som är feta på bnet:)). Grymt schyssta spelare där på servern iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
Japp. Fast pingen är ju som den är:) Fast man vänjer sig, kanske. Är iaf level 92 nu och har då några feta saker (som är feta på bnet:)). Grymt schyssta spelare där på servern iaf.

Jag sitter med o väntar på acc nu, ska bli kul o lira lite D2 igen... Fråga bara, finns det många hardcore spelare, eller lirar alla bara softcore?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
Japp. Fast pingen är ju som den är:) Fast man vänjer sig, kanske. Är iaf level 92 nu och har då några feta saker (som är feta på bnet:)). Grymt schyssta spelare där på servern iaf.

sånt kan man ta, kör dom på open b-net eller hur fungerar det? min cd key e tyvärr bannad eftersom jag testa o leka lite med maphack, men fungerar det att spela på deras server om man är bannad på b-net?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
Japp. Fast pingen är ju som den är:) Fast man vänjer sig, kanske. Är iaf level 92 nu och har då några feta saker (som är feta på bnet:)). Grymt schyssta spelare där på servern iaf.

Hur pass 'dålig' är pingen? Funderar på att testa den där moden. Låter intressant..

Permalänk
Medlem

Finns det någon som spelar på USWest här? Skulle underlätta rejält om man kunde hjälpas åt med att rusha och levla och sånt. Jag har en lvl 89 zealer och har precis börjat med lld (low lvl dueling) där jag har en lvl 30 zealer.

Ni kan ju skriva här eller kontakta mig på *holger eller *foh_fighter på USwest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Han
Hur pass 'dålig' är pingen? Funderar på att testa den där moden. Låter intressant..

Jag började spela där igår, och under dagen/början av kvällen är pingen kring 400 för mej, helt klart spelbart, men senare blir det värre, och jag ansåg att det var ospelbart frammåt 12, gick inte att göra nåt

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
sånt kan man ta, kör dom på open b-net eller hur fungerar det? min cd key e tyvärr bannad eftersom jag testa o leka lite med maphack, men fungerar det att spela på deras server om man är bannad på b-net?

Ja. jag är då mutad på bnet, men inte där, och maphack + d2loader är ju ok på den servern. De är closed, du kan även köra open.

Säg till om ni vill bli rushad eller behöver lite mindre saker till eran char..

/w *dazon

Sen skulle jag också att rekommendera att starta som java nästan.. gjorde hammer först, de funka väl hyffsat, men javan äger då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
Ja. jag är då mutad på bnet, men inte där, och maphack + d2loader är ju ok på den servern. De är closed, du kan även köra open.

Säg till om ni vill bli rushad eller behöver lite mindre saker till eran char..

/w *dazon

Sen skulle jag också att rekommendera att starta som java nästan.. gjorde hammer först, de funka väl hyffsat, men javan äger då..

låter bra, då ska jag fixxa så jag kommer in!

EDIT: skulle bli medlem i forumet men har inte fått något confirmations mail, vad gör jag då?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
låter bra, då ska jag fixxa så jag kommer in!

EDIT: skulle bli medlem i forumet men har inte fått något confirmations mail, vad gör jag då?

I forumen så ska de ju komma direkt, kolla i skräpposten?