Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

ny gubbe

nån som tänkt starta en ny gubbe?

så extremt boring o lira själv i starten

Permalänk
Medlem

tja.

ja undrar om det är nån skillnad att ha 550% mf eller 700% mf?
kommer man märka nån skillnad eller? funderar på att sätta
in 4 ists i en monarch. men det är ju onödigt om man inte kommer
märka nån skillnad.

Permalänk
Medlem

Kolla här, en lista över hur mycket %MF verkligen påverkar chanserna att hitta unique/set items.
http://www.diabloii.net/strategy/x-guides/magic-find.shtml (scrolla ner en bit)

Permalänk
Medlem

Började just om med det här roliga spelet.
Har en lvl 14 coldsorc som jag spelar med just nu.

tyvärr så är act2 så genomruttet tråkigt så det tar som på nöjet att spela. Ska försöka hitta nån som rusha mig genom den

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Var ett tag sen jag spelade sist. Testade att köra på nätet och märkte att perfect gems har blivit mycket eftertraktade. Varför då?

Visa signatur

Din boj i bukten.

Permalänk
Medlem

tror man kan reseta runewords med dom eller göra crafted items eller något?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har precis kommit in i det igen.

Har en 85+ Cold Sorc med hyffsat gear, ligger på 430%~ MF.

Nu undrar jag hur jag ska ta mig till väga för att få lite fina items, har dödat Mephisto på Hell skitmycket fast har inte någon tur där, icke. När en kompis kommit upp till level 80~ så tänkte vi köra Diablo + Baal på hell (segt själv p.g.a. alla cold-immunes).

Ge mig tips ! Thanks :>

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SaubersBox
Var ett tag sen jag spelade sist. Testade att köra på nätet och märkte att perfect gems har blivit mycket eftertraktade. Varför då?

Minns jag inte helt fel är det för att man kan re-rolla saker(eller så var det bara charms). 3 perfect gems och en sak i cuben så får den nya stats.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Ska testas.

Nu har jag ett ytterligare problem, jag kommer inte in på B.net, eller http://www.battle.net/diablo2exp :s

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk

Jag har ofta lite problem med att veta vad olika items är värda.
Undrar om det finns någon hemsida där det står typ hur många ist eller soj ett visst item är värt?

Visa signatur

Din boj i bukten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SaubersBox
Jag har ofta lite problem med att veta vad olika items är värda.
Undrar om det finns någon hemsida där det står typ hur många ist eller soj ett visst item är värt?

Skulle behöva något liknande, speciellt när man precis har kommit tillbaka till spelet.

Kan spela nu igen btw.

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

http://www.diabloii.co.uk/
Där har ni, bara att gå in under Item database.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Schysst sida.

Behöver Skullder's, SCNL.

Fick en Occulus mot en unid Alma Negra idag, dåligt byte ?

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk

Hittade en warshrike med 246 % ED. Någon som behöver?

Visa signatur

Din boj i bukten.

Permalänk
Medlem

Nice, var hittade du den ?

Förlorade min Hoto på något märkligt sätt, har en del att fixa till min hammerdin nu.

Hoto, Eni, 2 SoJs, +2 Pala skill och +life amu, sköld (har lidless men är inte säker på vad jag ska köra)

EDIT: Tråkigt att det är så oaktivt här.

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk

Hittade den hos Baal. Hittade nyss en Gheed på en Meph run.

Visa signatur

Din boj i bukten.

Permalänk
Medlem

Alltså någon som har något tips på vart man kan hitta bra saker igentligen. Är det bara mephi i hell m.m?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Alla bossar i hell är väl bra, fast det är komplicerat att fixa en karaktär med mycket +MF som klarar av Diablo och Ball imo.

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

Tycker att Baalruns i hell är bäst för att hitta saker, Kanske går snabbare med meph runs men kan droppas bättre saker hos baal.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt som sorc kanske, måste fixa bra gear och levla min hammerdin!

En fråga också:

Items som ger "Damage against Demons" eller något sånt, gäller det magier också ? (skulle vara najs på en MF-sorc)

EDIT: Fick bann av någon skum anledning, CD-nyckeln och båda accountsen >_>

Har skickat iväg ett mail till supporten, där jag undrar lite grejer.

Fick låna en kompis nyckel så jag är snart inne igen, dock utan några saker. Behöver lite crap-gear och boost i norm (börjar på scl om några minuter).

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

Fick du bann bara sådär eller har du kört maphack?

Har en HOTO 37 på ladder om någon är intresserad

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Bara sådär

Jag är väl intresserad, men har absolut inget att erbjuda :/

Tror du att du kan boosta mig i Normal kanske ?

Började om på en Barbarian, ska bli en galen zerking-barb med 3k hp+ och 600% extra damage to demons

/w *MsX

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

Hmm skumt :S

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

En kille gav mig lite gear iaf, och boostade norm. Ska försöka komma till baal nm idag.

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Man tackar!

Jag får ta och avvakta med vad jag stoppar i min yxa, se vad jag hittar för runor.

DiAMONDBACK: Pvp är jag inte så intresserad av, och pvm tror jag nog kan gå bra i Hell. Min Hammerdin klarar sig inte utmärkt men ganska bra där, och barbaren kommer ha sjukt mycket mer i liv och även mer resists (även då min Hammerdin har på sin salvation-aura faktiskt) så jag har höga förhoppningar. Då talar jag om games med 1 person i dock, det kanske inte du gör

Så trådskaparen är tillbaka igen. Jag trodde inte man kunde ha 3 sockets på en unik utrustning.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

när kommer en ny patch eller ladder reset? funderar på att ta upp spelandet igen men det skulle vara tråkigt om man spelat ladder ett tag och sen förpassas till non ladder bara för att en reset kommer :/

knepet att klara baalruns själv med en cold sorc är en kraftig merc lvl90+ är att rekomdera för att klara detta, både dig och mercen, när cold imunes kommer så ger du mercsen lite pots och teleporterar dig bort om han tar för mkt stryk. sen kör du static field tror jag det hette, då droppar monstrens liv till ca hälften. mercen slår sen ned dom helt.
på min merc hade jag: hatten till sorc settet som ger 10%life steal, insight runord i en mkt bra cryptic axe(mana är aldrig fel) och rune ordet stone som hans rustning, den ger bra defence och 60% faster hit recovery= MYCKET BRA
med honom kunde jag köra baala ensam, men ibland blev det tufft.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
när kommer en ny patch eller ladder reset? funderar på att ta upp spelandet igen men det skulle vara tråkigt om man spelat ladder ett tag och sen förpassas till non ladder bara för att en reset kommer :/

knepet att klara baalruns själv med en cold sorc är en kraftig merc lvl90+ är att rekomdera för att klara detta, både dig och mercen, när cold imunes kommer så ger du mercsen lite pots och teleporterar dig bort om han tar för mkt stryk. sen kör du static field tror jag det hette, då droppar monstrens liv till ca hälften. mercen slår sen ned dom helt.
på min merc hade jag: hatten till sorc settet som ger 10%life steal, insight runord i en mkt bra cryptic axe(mana är aldrig fel) och rune ordet stone som hans rustning, den ger bra defence och 60% faster hit recovery= MYCKET BRA
med honom kunde jag köra baala ensam, men ibland blev det tufft.

Undrar en sak, vad gör egentiligen faster hit recovery?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

hehe ladder reset 25 juni

Permalänk
Medlem

Va!? källa tack

EDIT:

OMFG!

http://www.battle.net/diablo2exp/

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Undrar en sak, vad gör egentiligen faster hit recovery?

Om många slår på dig så står man ju bara och rycker typ. Får inte in några slag själv. Har du högt på det så kan du slå tillbaka.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.