Datorbutiken - På väg?

Permalänk
Medlem

Datorbutiken - På väg?

Någon som vet vad "På Väg" betyder på Datorbutiken?
jag försöker hitta en 200Gb disk till rimligt pris men det är fullständigt omöjligt!!

Och på Maxtors 200 så står det bara på väg, kan ju vara imorrn eller om 20 dagar...hittar ingen info om detta på deras sida.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

På väg betyder att de har fått bekräftat att grejerna är skickade till dem.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

jo men då kunde de ju skriva ut när bekräftelsen kom....ville ju ha en ny disk nu i veckan...men om det skall dröja 1 vecka så är det inte lika intressant längre för då har man säkerligen spenderat pengarna på annat

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Jag beställde en 200Gb Maxtor från dem i förra veckan, och den skickades till mig idag (tisdag).

Antingen har de inte uppdaterat sin lagerstatus, eller så tog de slut igen.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Min maxtor 200gb sata ligger och väntar på att bli intim med bubbelplast. Står visst fortfarande på väg på deras sida. Kan det vara så att hela leveransen gick åt folk som hade beställt?

Permalänk
Medlem

Om man pekar på DBs "på väg"-ikon så står det ett datum om de fått bekräftelse på när leveransen kommer.

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk
Medlem

Om jag känner datorbutiken, eller deras leverantörer, rätt så kan "på väg" innebära att man får grejjorna om en månad.

Permalänk
Medlem

är inte den här tråden lite fel postad???

Permalänk
Medlem

Nej, ämnet inneblandar en Disk så det tycker jag inte

Tydligen så betyder på väg INTE att de är på väg. Utan igår så stod det bara På Väg, nu har dom uppdaterat till att de kommer på fredag, fan jag ville ju ha en innan helgen. Men men det blir en bra början på semestern iallafall.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Påväg har jag för mig betyder att varorna är påväg från leverantörern och står det ett datum vid texten påväg så är detta ett datum som leverantören har gett datorbutiken och inte något som datorbutiken själva kan påverka. Står det inget datum är det nog som så att datorbutiken inte fått nåt leveransdatum från sin leverantör.

Permalänk
Medlem

Ja det var det jag menade.

"På Väg"= De är skickade men vi vet inte riktigt när de kommer

"På Väg 7-7-04"= Då tror vi att de kommer

typ....

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Köp från ACP eller komplett istället då

Visa signatur

//PlunTzkY
Sys 1: Silent Xp 2400+, Dual 256 Pc2700, Abit Fx5200
Sys 2: Amd k7 slot @ 875 mhz ,Gforce 2 GTS 32 mb, 256 mb PC133, Mandrake 9.1

Permalänk
Medlem

Komplett hade inga & ACP var 150:- dyrare + att man slipper frakten på DB , snål när man har mkt räkningar...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Komplett hade inga & ACP var 150:- dyrare + att man slipper frakten på DB , snål när man har mkt räkningar...

Om man väljer det lägsta priset på två identiska varor så tycker jag att man är sparsam och inte snål.

Edit: För övrigt är du väl medveten att det tillkommer postförskottsavgift hos DB, även om du använder koden för fri frakt? 60 kronor inkl. moms.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Jo givetvis, så lite pengar har jag inte ,det är väl postens avgift, dfet har inte datorbutiken med att göra

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Jo givetvis, så lite pengar har jag inte ,det är väl postens avgift, dfet har inte datorbutiken med att göra

Jo, och betalar man i förskott så blir det ju fraktfritt "på riktigt".

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

men nu så är visserligen arbetsdagen slut och inga diskar verkar ha kommit.... min order är inte skickad iallafall....

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

ACP har väl fri frakt om man handlar för över 1000 kr?

Permalänk
Medlem

jaså? är det så så skulle det vara bra information för framtida affärer.

*Edit* Detta verkar ju bli roligt! Nu har Datorbutiken tagit bort att disken skulle levereras den 9/7 (I fredags) och har skrivit dit bara "På Väg" igen......

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Man skulle köpt när dom fanns i lager, måste nu vänta på nästa leverans, gissa vad det står där? Jo, På Väg